Koska lapsenne alkoi käydä suihkussa?

• Viestiketjun aloittaja Showerg
  • Ensimmäinen viesti
[QUOTE="vieras";28185077]Niin, siis sinun lapsesi iho ei kuivu.[/QUOTE]

Minun toisella lapsella kuivuu. Yritetään toki, että ihoa ravittaisiin enite sisältä päin, mutta kyllä varsinkin talvella täytyy pesukertoja vähentää.

"..."
lastenhoitoalalla huomaa toki nämä jotka käy kerran vkossa suihkussa. Yök!
Mut ei toki tarvi joka päivä käydä. joka ilta pyllyn pesut ja pari kertaa suihku milestäni riittää.

"Jenis"
Ovat käyneet ihan vauvasta asti, tarkkaa ikää en muista. Kuopus on nyt 3, eikä meillä ole ollut ammetta ollenkaan varmaan kahteen vuoteen enää. Otan lapset mukaan kun menen itse suihkuun, eli useita kertoja viikossa mutta ei ihan joka ilta kuitenkaan.

huhuhuhuhu
Suomalaiset ovat niiiiiiiin ylihygienista kansaa, että välillä ruppee ihan oikeasti naurattamaan nää joka päivä suihkussa kävijät. Ja lapsihan ei haise hielle, kun sillä ei ole edes siihen liityvät rauhaset vielä kehittyneet ennen murrosikää. Tietty jos lapsi sotkee tahallaan/ tahattomasti ruokaa tai muuta likaa ympäri vartaloa ja hiuksia, niin asiahan on toki ihan eri. Mutta ylihysteeriset yks pyyntö: Relatkaa vähän ;)

"vieras"
Meillä 4kk vauva käy vaan kylvyssä. Tykkää siitä ja suihkua ei olla kokeiltu. Ei tykkää että vettä menis naamalle. Kerran viikkoon käytetään yhdessä miehen kanssa, hän jaksaa paremmin pitää vauvaa. Joka päivä toki pestään peppu ja kasvot ja kaulaa myös. Käsiä myös välillä, jos on jotain nukkaa kertynyt, vielä kun tykkää käsiään nyrkissä pitää jonkunverran. Iho kuivaa muutenkin vauvalla, etenkin jalat ja vatsa niin turha vielä enemmän sitä kuivattaa.

fuuuu
Suomalaiset ovat niiiiiiiin ylihygienista kansaa, että välillä ruppee ihan oikeasti naurattamaan nää joka päivä suihkussa kävijät. Ja lapsihan ei haise hielle, kun sillä ei ole edes siihen liityvät rauhaset vielä kehittyneet ennen murrosikää. Tietty jos lapsi sotkee tahallaan/ tahattomasti ruokaa tai muuta likaa ympäri vartaloa ja hiuksia, niin asiahan on toki ihan eri. Mutta ylihysteeriset yks pyyntö: Relatkaa vähän ;)
se lapsi nyt vaan on helpompi ottaa mukaan suihkuun kun itsekkin peseytyy joka päivä. mielummin siinä samalla pesen lapsenkin kuin että alan erikseen huljuttelemaan käsiä/jalkoja/naamaa jne lavuaarissa tms

Huldaliina
Meillä kyllä eskari-ikäisen kainalot haisee jo hieltä. joka ilta suihkussa on käynyt ihan pienestä saakka. Hänellä ei iho ole kuivunut/kaipaa ylimääräistä rasvausta, toki tilanne kuivaihoisen ipanan kanssa olisi eri. Kukin itselleen sopivalla tavalla ja tyylillä sanon minä ;-)

vvierassss
Esikoinen joskus parivuotiaana, sitä ennen pelkäsi suihkua (lapsella on vähän SI-häikkää kai). Nuorempi on käynyt suihkussa jo pitkät ajat, täytti just kaksi. Käyvät pari kertaa viikossa suihkussa. Alapää pestään useammin toki, mutta koska tukka ei ole likainen ja mukelot eivät haise, niin mitäpä sitä turhia lutraamaan. En itekään käy suihkussa joka päivä.

[QUOTE="vieras";28184981]Itseäni ihmetyttää että lapsia viedään suihkuun JOKA ilta..huh huh. No, ehkäpä kaikilla ei sitten iho kuivu niin paljoa.[/QUOTE]

Meillä on lääkäri (lasten allergologi) määrännyt että joka päivä suihku ja rasvaus että atooppinen iho pysyy hyvänä. Mua taas ihmetyttää että hikiset ja pölyiset lapset päästetään pesemättä sänkyyn.

"vieras"
lapsi on käynyt pienstä pitäen joka ilta suihkussa, mutta hiukset pestään shampoolla vain joka toinen päivä. ei se pikainen huuhtelu vedellä paljoa ihoa kuivata. en itsekään menisi sänkyyn päivän hiet ihossa :x

"vieras"
Meidän 2v on alkanut nyt käymään myös suihkussa. Käydään kylvyssä melkein joka päivä - ehkä kuitenkin pääsääntöisesti n. joka toinen päivä. Hiukset pestään sitten n. 3/4 kertaa viikossa.

Tyttö menee ensin kylpyyn omaan vannaan, mutta nousee vannasta itse välillä myös suihkuun. Kylpy lopetataan siihen, että suihkussa vielä huuhdellaan pois mahd. saippuat ja shampoot.

Ei ole iho kuivunut. Kylpytahti ohjautuu aika paljon tytön mukaan kun tykkää niin kovasti kylvyssä käydä.

"vierailija"
Kylla paivittain pitaisi jokaisen pesta takapuoli oli kyseessa lapsi tai aikuinen. Kylla mahtaa olla melkoiset hajut teidat lasten poksyissa jotka jotka kay esim 3 krt viikossa vain suihkussa. Meilla kay koko perhe paivittain suihkussa. Jokainen hikoaa paivittain ja te kuvittelette etta silloin vain hikoaa kun urheilee tai kainalot ovat marat...huh huh. Ja eikos se ole jo vanhaa uskomusta etta vesi kuivattaa ihoa? Ainakin nain olen lukenut...

Esikoinen kylpi vajaan vuoden ikäiseksi, sen jälkeen käynyt suihkussa. Nuorempi ei ole koskaan tykännyt kylpeä niin on sylissä sitten tullut suihkuun alusta asti.
Pari kertaa viikossa vähintään, mutta hyvin usein oli tarvetta useamminkin käydä ja sama meno edelleen.

Ei meillä nyt kalenteriin oo kirjattu "tiistaina suihku, perjantaina suihku", vaan fiiliksen ja tarpeen mukaan. Itse käydään päivittäin ja joskus useammankin kerran.

"vieras"
Kyllä miellä on kylvetetty omassa ammeessa jo ihan kotiin tulosta aati ja tyttö ny kohta 7-vuotias. Edelleen tykkää istua isommassa ammeessaan, vaikka ei koko pituuttaan siin' mahdu olemaan.

Minusta on helpompi pestä alapää ym. päivittäin pesua vaativat paikat itse istuen kylvyssä kun esinm. bideesuihkulla vessassa tai pikasuihkulla.

Ettekö te muut tee alapesua lapsille päivittäin, muhiihan ja haiseehan se pisu siellä jo yhdne päuivän aikana jo aika tuhdisti jos ei pese?!

"vieras"
Meillä suihku tai kylpy päivittäin vauvaiästä alkaen. Harvemmin käytetään saippuaa ja shampoota, mutta ihon / alapään pseu joka ilta!

Onko ihan totta, että moni vanhempi ei opeta lapsiaan huolehtimaan alapään hygieniasta päivittäin?! Kyllä se lapsen alapää pitää joka päivä huuhdella/pestä ilman saippuaa, haiseehan se muuten pissalle/kakalle!! ??

"ninnananna"
Vesi vanhin voitehista...........elikkä meillä ainakin TODELLAKIN käydään joka ilta suihkussa! Lapset 6v ja 2v. Ei sitä suihkussa tarvitse tuntikaupalla lutrata. Esikoisen hiukset pestään shampoolla noin 2-3 kertaa viikossa (pitkä tukka) ja saunassa käydään noin 2kertaa jolloin kuopus usein uskentelee ammeessa. Muuten reippaat iltapesut ja puhtaana nukkumaan:)

"Vieras"
[QUOTE="vierailija";28186042]Kylla paivittain pitaisi jokaisen pesta takapuoli oli kyseessa lapsi tai aikuinen. Kylla mahtaa olla melkoiset hajut teidat lasten poksyissa jotka jotka kay esim 3 krt viikossa vain suihkussa. Meilla kay koko perhe paivittain suihkussa. Jokainen hikoaa paivittain ja te kuvittelette etta silloin vain hikoaa kun urheilee tai kainalot ovat marat...huh huh. Ja eikos se ole jo vanhaa uskomusta etta vesi kuivattaa ihoa? Ainakin nain olen lukenut...[/QUOTE]

No ei pelkän pyllypesun takia tarvitse kokosuihkuun mennä..

"vieras"
Kuinka usein kylvetitte lastanne kun hän oli pieni, entäs sitten vähän myöhemmin? Koska lapsenne alkoi käydä suihkussa ja mites usein siellä?
Heti kun synnärillä annettiin lupa kylvetää. En käyttänyt talkkia enkä rasvoja kun ne voi hautoa ihoa. Vaihdoin aikana aina pesu ilman saippuata tai tököttiä. Ja ei vaippa ihottumia. vaihdoin usein vaipan.(joka syötöllä)

Tirsk.
Apua, meillä havahdun välillä siihen että milloinhan mä oon muistanut passittaa ton lapsen suihkuun, ...viikko sitten?

Eikä ees hävetä.

(Meillä on molemmilla muuten se atooppinen iho, joka näyttäis olevan kaikilla tänkin ketjun keskustelijoilla. Lapsella pahempi kuin mulla, ja kyllä mun iho vaan kuivuu pelkästä vesipesustakin. Itse olen tarkoituksella pesemättä saippualla, -kun joudun ite ravaamaan suihkussa paljon useammin, aikuisen hikoilun ja hiustenrasvoittumisen takia-, ja ei sekään hyvältä tunnu. Kuin ei myöskään tunnu ajatus voiteiden kanssa päivittäin läträämisestä. Aikamoisia kemikaaleja nekin.)

JA MITÄ, ihanko persettä pitäis käydä siellä suihkussa pesemässä, ''ettei haise''?! *Huutonaurua*

hyh hyh mikä lemu
Apua, meillä havahdun välillä siihen että milloinhan mä oon muistanut passittaa ton lapsen suihkuun, ...viikko sitten?

Eikä ees hävetä.

(Meillä on molemmilla muuten se atooppinen iho, joka näyttäis olevan kaikilla tänkin ketjun keskustelijoilla. Lapsella pahempi kuin mulla, ja kyllä mun iho vaan kuivuu pelkästä vesipesustakin. Itse olen tarkoituksella pesemättä saippualla, -kun joudun ite ravaamaan suihkussa paljon useammin, aikuisen hikoilun ja hiustenrasvoittumisen takia-, ja ei sekään hyvältä tunnu. Kuin ei myöskään tunnu ajatus voiteiden kanssa päivittäin läträämisestä. Aikamoisia kemikaaleja nekin.)

JA MITÄ, ihanko persettä pitäis käydä siellä suihkussa pesemässä, ''ettei haise''?! *Huutonaurua*
No kyllä se perse pitää joka päivä pestä, kyllä mahdatte lemuta alapäästänne jos ette päivittäin pese. Huutonaurua täälläkin! Ja pitää vielä lisätä, ettei ole ihme että ne kihomadot leviää päiväkodeissa, kun ei edes normaali pesuja hoideta....

Yhteistyössä