Koska lääkäriin?

  • Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti
"vieras"
Meidän 1,5v tyttö on yleensä tosi hyväntuulinen, ei paljoa itkeskele. Nyt viimeiset pari viikkoa on kitissyt ihan koko ajan ja raivoaa pienimmästäkin, flunssia ja vatsatauteja meillä on kiertänyt viimeiset 8-10 viikkoa. Mitään sen kummempia oireita ei ole, tyttö on ruvennyt heräilemään ja itkeskelemään öisin... muutamana päivänä tyttö on tuntunut lämpimältä, korvakuumemittarilla mitattuna 37,3, kun normaalisti näyttää 36,7 AINA. Joku vaiva on, mutta mikä?
 
"vieras"
Käytä vain lekurilla, korvat syytä tarkistaa. Meillä hoidettiin 1,5v lapselta 3vkoa sitten korvatulehdus ja kaikki ok. Sitten parina yönä alkoi kitinä kun piti laittaa nukkumaan ja onneksi oli lekurineuvola juuri, jossa katsottiin korvat ja siellähän löytyikin kunnon tulehdus! Eikä täälläkään muita oireita, kuin pieni kitinä, eli ei kuumetta tms. Käyhän tarkistuttamassa :)
 
"saana"
voi mielestäni mennä lääkäriin, jos tuntuu, että joku voisi olla vialla. Olen ainakin itse mieluummin se hysteerinen äiti kuin se äiti, joka viivyttelee oireisen lapsen kanssa lääkäriin menoa. Varsinkin, jos virustauteja ollut, saattaa jossain muhia bakteeri.
 
Alkuperäinen
Kyllä mä ajattelin viimeistään maanantaina käydä näyttämässä, jos huuto jatkuu. Korvat on putkitettu ja putket on vielä paikoillaan, eikä korvista mitään vuoda. Mutta tyttö on tosi outo, pienimmästäkin vastoinkäymisestä tulee puolen tunnin huuto ja kiukkuaa ruokapöydässä heti kun siihen laitetaan istumaan, vaikka on aiemmin siinä tyytyväisenä lueskellut kirjoja, eikä koskaan huutanut... alkaa omatkin hermot mennä, kun koko ajan on kitinää ja huutoa.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Alkuperäinen;26241360:
Kyllä mä ajattelin viimeistään maanantaina käydä näyttämässä, jos huuto jatkuu. Korvat on putkitettu ja putket on vielä paikoillaan, eikä korvista mitään vuoda. Mutta tyttö on tosi outo, pienimmästäkin vastoinkäymisestä tulee puolen tunnin huuto ja kiukkuaa ruokapöydässä heti kun siihen laitetaan istumaan, vaikka on aiemmin siinä tyytyväisenä lueskellut kirjoja, eikä koskaan huutanut... alkaa omatkin hermot mennä, kun koko ajan on kitinää ja huutoa.
Tuo kuulostaa kamalan tutulta ja ikävä kyllä meillä se oli/on ihan vaan sitä oman minän etsimistä mikä saa ennen niin aurinkoisesta ja iloisesta lapsesta melkoisen sarvipään.. :p
 
Alkuperäinen
Voi olla tietysti ihan vaan sitä omaatahtoakin, mutta nuo yöheräilyt ja lämpö vaivaa :( Voin kyllä silti sanoa, että tytössä on sata kertaa enemmän pippuria, kuin noissa kolmessa pojassa :D
 
"mimmi"
Saahan lapsi kipulääkettä? Loppuuko kitinät siihen? Mä en kyllä maanantaihin odottelis, vaan veisin aamulla lääkäriin. Ei ne lapset turhaan kitise tai heräile yöllä! Ei, vaikka kuinka olis uhmaa päällä... Huoh...
 

Yhteistyössä