koska kuukautiset?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja siiri-miina
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

siiri-miina

Vieras
Heippa

Mulla oli keskenmeno viime kuussa 8.3 joten viisi viikkoa siitä eikä vieläkään kuukautisia? mistähän johtuu? vuoto kesti silloin vain kolme päivää.Noin kaksi viikkoa sitten rinnat tuli araksi ja suurentui, tein raskaustestin viikko sitten ja ainakin silloin näytti negaa. Sais alkaa kyllä jo että vois alkaa uutta raskautta yrittämään.Ei olla silti ehkäisyä käytetty koko viitenä viikkona joten kai uusi raskaus voi ollakin mahdollinen.En silti usko siihen.
Kuinka kauvan teillä on kestänyt että kierto normalisoitui? eli ekat menkat ja oliko muita oireita ennen niitä?

mulla menkat alkoi hissuksiin tuossa lauantaina, tasan viisi viikkoa alkuraskauden keskenmenon jälkeen. gynen sanojen mukaan normaalia, että kestää 4-8 viikkoa ennen kuin ekat menkat tulevat km:n jälkeen. joten sikäli ei kannata vielä hätäillä... kannattaa kyllä varmasti silti testailla uudelleen, sillä raskaaksi tuleminen on kyllä täysin mahdollista heti keskenmenon jälkeenkin (siis odottamatta niitä ekoja menkkoja), mutta ideana onkin vain, että mahdollinen tuleva raskaus sillä kertaa myös kestäisi.. Eli yhden tyhjennysvuodon tarkoitus on parantaa olosuhteita kohdussa raskautta ajatellen. Mikään ei tietenkään siltikään ole niin varmaa kuin epävarmaa, mutta siihen tähdätään, että riskit minimoidaan...

toivottavasti en pahasti puhunut palturia, näin itse ymmärsin... :hug:

-pirpana-

Moikka pirpana :hug:
Muistankin sut, oltiin viikon 7-jännääjissä samaan aikaan jonkun aikaa.
Aika kauvan tuntuu kestävän ennen kuin menkat alkaa, kun sullakin kesti sen viisi viikkoa.
Tuntuu vaan aika niin pitkältä kun odottelee menkkoja.
En pahemmin ole nyt surffaillut täällä sivuilla sen keskenmenon jälkeen :heart:
Toivon sulle pikaista plussaa ja mulle kans =)
Paljon on erilaista juttua siitä että pitäisi keskenmenon jälkeen tulla yhdet kuukautiset ennen kuin voi uutta raskautta alkaa yrittään.
Toiset pitää montakin kuukautta taukoa ja toiset ei yhtään.
No, siten tekee kun parhaaksi näkee :heart:
Hyvää jatkoa sinulle :heart: :heart:

Itsekin odottelen kuukautisia tai en nyt ihan vielä kun vasta lauantaina olin kaavinnassa :/
Mut mun kaverilla on tullu kuukautiset parin viikon päästä kaavinnasta sekä lääkkeellisestä tyhjennyksestä. Myös toinen tuttu sanoi että tosi äkkiä tuli kuukautiset. Ja mulle myös on sanottu että kannattaa odottaa ne yhdet kuukautiset ennenkun alkaa uudestaan yrittämään.

Heippa nalle puh
Et usko mut tein 14päivä plussan.Eli uudelleen raskaana ollaan.
Siis näinkin voi käydä.
Olen niin onnellinen ja toivon että kaikki menee nyt paremmin :heart:

Moi! mulla alkuraskauden keskenmeno 16.3. vuoto kesti reilun viikon. Odottelen kuukautisia. Olo kun ollut vähän outo, tein tänään raskautestin ja se näytti plussaa. En tiedä voinko plussaan uskoa. Kauan raskauhormoni voi olla vielä veressä ja näin ollen näyttää vielä plussaa... vaikka keskenmenosta jo aikaa???? Tein apteekin raskaustestin, enkä tiedä kuinka herkkä se on..testeissä kait eroja?

\
Alkuperäinen kirjoittaja 22.04.2005 klo 16:28 siiri-miina kirjoitti:
Heippa nalle puh
Et usko mut tein 14päivä plussan.Eli uudelleen raskaana ollaan.
Siis näinkin voi käydä.
Olen niin onnellinen ja toivon että kaikki menee nyt paremmin :heart:

Oikein paljon onnea sulle :heart:
Mullakin alkoi tänään kuukautiset,keskenmenosta on nyt reilu kolme viikkoa. Nyt pääsee uudestaan yrittämään =)

Mun lääkäri sanoi keskenmenon jälkeen niin ettei ole olemassa minkäänlaisia tutkimuksia siitä pitääkö kuukautisia odottaa vai alkaa heti uudelleen yrittää...asiasta on kuulemma kuitenkin joka lääkärillä oma mielipide ja tämä oli sitä mieltä että jos elimistö ei ole valmis niin ei se hedelmöittynyt munasolu sinne jää vaan tulee itsellään pois...

Itse näkisin tärkeämmäksi sen henkisen puolen toipumisen eli sitten kun itse on valmis niin eikun yrittämään...

Olen myös lukenut että keskenmenon jälkeen kestää yleensä 4-8 viikkoa ennen kuin kuukautiset alkaa...tyhjennysvuotohan on se mikä tulee keskenmenossa ja seuraava vuoto onkin jo normaalit kuukautiset

Yhteistyössä