koska kouluun?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja help
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

help

Vieras
lapsi syntynyt helmikuussa, nyt täyttää 5vee

laittaisitko eskariin jo ens syksynä, on todella eellä ikäsiään?

jos oottaa oikeeta aikaa, on jo 7,5 vee kun kouluy alkaa ja sitte turhautuu

Kysyppä vaikka neuvolasta mielipidettä. Pelkästään teoreettiset taidot eivät määritä "koulukypsyyttä" vaan sosiaalisillakin taidoilla on suuri merkitys. Ja jaksaako keskittyä eskari päivään joka päivä sen 4 tuntia.

Toki on niitäkin lapsia, joiden kannattaa aloittaa vuotta aikaisemmin :)

En laittaisi vielä. Meidän lapsista 2 syntynyt aivan alkuvuodesta (tammi-helmi) ja menneet kouluun 7,5-vuotiaina. Ja ovat ihan hyvin menestyneet koulussa (oppivat lukemaan jo eskarissa ihan itsekseen), mutta eivät kyllä turhautuneet mitenkään. Suosittelen.

meillä myös vastaava tapaus, eikä tosiaan jaksanut keskittyä pk:ssa pikkulasten tekemisiin kun osasi lukea 4v jne, paljon edellä ikäisiään. mutta sosiaalisten taitojen vuoksi menee vasta normaaliin tapaan 7v kouluun. turha sitä lapsen lapsuutta on käydä tieten tahtoen lyhentämään, leikkiköön rauhassa vielä vuoden.

olen itse syntynyt tammikuussa, ja olen mennyt kouluun ihan ikäisteni kanssa. Enkä mielestäni oppinut asioita mitenkään ennemmin ku muut, enkä turhautunut. Asian huomasi ehkä siten, kun samalla luokalla oli poika, joka oli syntynyt joulukuun 30 ja siinä kyllä huomasi eron. Itse laittaisin siis ihan normaaliaikaan.

Yhteistyössä