koska kerroitte ja kenelle?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja SmileX
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
mä kerroin heti ku plussasin ni kaukasimmille kavereille ja muutamalle hyvälle ystävälle ketkä ties jo mun raskausepäilyistä. vanhemmille yms kerroin sitte vähän myöhemmin mut kuiteski ennen 12 raskausvkoa. tää on mun toinen ja miehen kolmas lapsi.

cruella ja ötö 26+4

Hmm..
taidettiin aika piakkoin plussasta kertoa yhdelle ystäväparillemme, he odottivat plussauutisia niin kovasti, ja tiedettiin et heidän kans oltais voitu suru-uutisetkin jakaa..
ja molempien vanhemmille kerrottin joskus 10-12 viikoilla, koska niin paljon tekemisissä ollaan muutenkin, et pian olisivat kuitenkin huomanneet.
Toisen odotus on käynnissä =)

samana aamuna kun plussasin, soitin vanhemmille ja sisaruksille. läheisimmät kaveritkin sai tietää samaan syssyyn. ei sitä osannut pitää sisällä :D mieskin ilmoitteli heti kavereilleen.

ja toinen lapsi on tulossa.

Ensimmäinen raskaus menossa. Minun vanhemmille kerrottiin samana päivänä saatiin itse tietää. Omalle siskolle siitä viikko eteenpäin.

Lähimmille ystäville vko6-8, ja töissä oli pakko kertoa vkolla9, kun "en syö tota - tuota syön paljon -juoksen oksentamaan" -toiminta alkoi olla aika näkyvää, ja muistutti lähinnä bulimiaa. :whistle: Samalla kerrottiin myös miehen perheelle.

Sukulaisille ja kavereille joskus rv16 tienoilla.

En aiemmin oikein ymmärtänyt miksi raskauksia salaillaan. Varsinkin minunlaiseni tyyppi, joka tarvitsisi sosiaalista tukea paljon keskenmenon yllättäessä. Mutta kun tilanne oli itselleen niin hämmentävä ja epätodellinen niin sitä ei vain pystynyt jakamaan muiden kanssa. Eikä siitä halunnut keskustella muiden kuin miehen kanssa. Lähimmillekin kerrottiin, mutta samalla sanottiin, että ei pystytä keskustelemaan asiasta :xmas:

Ekasta ja tokasta kerrottiin ekan ultran jälkeen sukulaisille ja ystäville... Nyt kolmas raskaus rv 12 ja eka ultra takana, eikä ajateltu kertoa kenellekkään..kyllä sen sitten huomaa... =) (paitsi, että tuo meidän 4-v. tyttö paljasti asian pari viikkoa sitten miun vanhemmille...)

Plussattuani heti miehelleni. Sitten parille kaverille. Äidille rv 12. Lopuille kavereille ja muille en sitten lainkaan. Annoin pikkulintujen visertää sen sitten lopunedestä.
Ensimmäinen on tulossa.

Mun yhdelle ystävälle joka tiesi yrityksestä ja mun keskenmenosta, jo rv 5.
Oli pakko jollekkin kertoa.

Äitille kerroin rv8. Isille ja appivanhemmille np-ultran jälkeen.
Töissä joskus rv 18.

Muille kun on sattunut törmäämään ja mahan näkemään.

nyt rv 5+4 ja neljättä ootetaan.
mieheni sai soiton heti plussa-testin jälkeen.
siskolleni jouduin paljastamaan n.viikko sitten kun ihmetteli miksen halua baariin lähteä vaikka luvassa lapsivapaa viikonloppu. ensin koitin keksiä jotain ärkevää selitystä -ei mennyt läpi. joten paljastin ;)
mutisi jo siinä kohtaa että kuinka kauan meinasin pimittää ilouutisen :D
no, kun tuli siskolla kerrottua piti soittaa myös äidilleni sekä mieheni vanhemmille, noin tasa-arvoisuuden nimissä =)
muut saavat kuulla kun pikkulinnut laulavat.

Emme kerro kenellekään ennen ensimmäistä neuvola käyntiä (esikoista odottelen ) Pomolle ainakin on pakko kertoa sen jälkeen. Mieheni ei haluaisi kertoa kenellekään, saavat kuulema itse sitten huomata. Itse olen niin innoissani että on vaikeaa olla kertomatta. Mutta kunnioitan tietenkin mieheni mielipidettä ja olen hiljaa. Voi olla että hänkin innostuu jossain vaiheessa kertomaan kaikille. =)

Ensimmäistä tosiaan tässä odotellaan ja ihan ensimmäisenä plussauksen jälkeen asiasta sai kuulla äitini, sitten vasta mies... :D

Sen jälkeen kuuli oma isäni, samana päivänä ja parin päivän päästä isosiskoni. Noin viikon kuluttua sitten pikkusiskoni ja isosiskon 5-vuotias poika. Noin parin viikon päästä sai tietää molemmat mummut ja vaari sekä miehen äiti ja veli... Vasta noin kuukaus plussauksen jälkeen miehen isä ja mummut ja vaari sekä muut miehen täti ja minunkin täti..

Sitten kaverit ja muut tutut on saanu tietää, kun on saanu tietää... Eli pikku hiljaa ollaan kerrottu asiasta, ei mitään kiirettä pidetty, muttei myöskään salailemalla salattu, kerrottu jos haluttu... :D Ja tällä systeemillä mennään eteenpäinkin... Onneksi myös juorut kulkee niin ei kaikille tarvitse itse kertoa...

ekaa odottaessa kaikille kerrottiin melki heti eli rv 5-7.

nyt toista odottaessa mun sisko ja yksi kaveri tiesi plussauspäivänä, kun taas muu perhe (minun ja miehen) sai tietää rv 11 ja lähimmille kavereille kerrottiin kun sydänäänet kuului eli rv 12. nyt kun raskaus on jo niin pitkällä että näkyy niin kerrotaan kun nähdään eli kun tuttava näkee jo itsekin että masussa asuu joku.. (nyt menossa rv 17, huomenna lähtee viikko 18 käyntiin)
mut jos ei tule puheeksi (vaikka puhelimessa tai ohimennen törmätessä ) niin en vartavasten ala kertoon. kyl ne sen ehtii saada tietää...

niin joo ja sukulaisista tietää ne kenelle meidän vanhemmat on juorunnu, ite ei olla mitenkää ilmoiteltu..

laitetaan pinoon
*missä vaiheessa raskautta olette kertoneet odotuksestanne
*kenelle
*monettako odotatte

ekoista kerroin lähisuvulle (anoppi, äiti, mummo, sisko..) heti.

muut saivat tietää sitten rv12 paikkeilla.

nyt tästä raskaudesta ei tiedä kun miehen vanhemmat ja mun pikkuveli.

ja voipi olla ettei tarvitse muille kertoakkaan.. :(

neljättä odotan, tai odotin, katsotaan nyt..

ekasta kerrottiin n. viikolla 7-8 kun itsekin saatiin yllätys tietää :heart: :D
toisesta melkein heti kun plussattiin :heart:
ja kolmannesta kanssa aika pian plussan jälkeen, se pieni ei vaan jaksanut rv 13 pidempään :ashamed:
nyt tästä rv 14+5 vauvasta kerrottiin ihan muutamalle läheiselle alussa, muut saivat tietää vasta rv 13 tietämillä, pelko oli että jos kaikki ei menekään hyvin niin parempi olla hetki hiljaa..

nyt kuitenkin kaikki hyvin ja huhtivauvaa odotellaan.

onnea smileX :flower: :flower:

Aivan ekana tiesi anoppi (siis jopa ennen plussausta ja siis myös mua). Tiesi vaan, on vähä noidan virkaa. Ja ollaan aika läheisiä muutenkin. Sitten plussattiin viikolla 7 ja heti sai tietää mies ja minun oma äiti. Viikolla 8 bestis.
Viikoilla 10 miehen ja mun lähisuku. Ja viikolla 13 pomo, kun oli pakkotilanne kertoa, oisin muuten varmaan vielä odottanu. Lisäksi mulla oli jo viikolla 11 megapötsi ja mun lihomisjutut ei uponnu enää kehenkää ja töissä olivat jo lyöneet vetoa sukupuolestakin henkilökunnan huoneen ilmoitustaululla siinä vaiheessa, niin myönnyin. Onneksi kaikki hyvin.
Ekaa odotellaan 28 viikolla :heart:

ekasta ja tokasta kerroin heti. Tämä mitä nyt odotan, ollaan kerrottu kaikille muille paitsi minun vanhemmille. Niille pistämme jouluna pakettiin pikku sukat ja ultra kuvan, eli saavat silloin tietää :D

niin jos tämä sinne asti pysyy matkassa mukana. Olo on hiukan outo, että kaikki ei olisi hyvin. maanantaina neuvolaan ultraan varmuuden vuoksi.

satu86 ja kirppu 7+2

Esikoista odotetaan ja miun äiti ja miehen vanhemmat sai tietää suht nopeasti plussan jälkeen. Samoin yks miun ystävä, kun "yllätti" miut testiostoksilta. Muille sit ekan ultran jälkeen.

Alkuperäinen kirjoittaja SmileX:
Alkuperäinen kirjoittaja PulttiBois:
nyt kuitenkin kaikki hyvin ja huhtivauvaa odotellaan.

onnea smileX :flower: :flower:

:hug: Onnea sinnekin ja kiitos, kiva nähdä "tuttu nimi" vuosien takaa :D

kuten myös =)
olenkin joskus miettinyt mihin hävisit. ja heti kun nimesi bongasin oli pakottava tarve kurkata odotatko vauvaa ;) :whistle:
joten onnea vielä odotukseen, saa laittaa yv.tä jos tuntuu siltä :wave:

heti testin tehtyäni kerroin yhdelle siskoistani, sitten alkuraskauden ultran jälkeen äidilleni joka kertoi isälleni siltä istumalta ja muille sitten viikon 12 jälkeen. mieheni taisi kertoa äidilleen vasta viikolla 15 ja isälleen häissä, jolloin olin viikolla 18.
meidän molempien ensimmäinen lapsi.

liirah ja mymmy 26+0

Mie vein miehelle plussatestin sänkyyn "aamiaiseksi" vkolla 4+jotain. Samalla kerroin yhdelle ystävälleni. Siitä parin päivän päästä tehtiin uus testi ja kerroin toiselle ystävälleni. Molempien porukoille kerrottiin jotain rv 7. Sisaruksille aika samaan aikaan. Mies paljastui töissä NP-ultran jälkeen. Mie paljastin töissä vkolla 15 (silloin alkoi jo vähän näkyä tiukassa paidassa). Samoihin aikoihin kerrottiin isomummolle, joka saikin tuplauutiset: serkulle tulossa vauva samoilla päivillä. Muuten ei ole tietoisesti lähetetty mitään "meille tulee vauva" -viestejä vaan kerrottu sopivassa tilanteessa kavereille yms. Mut jotenkin sitä varoi hirveästi kertomasta ennen NP-ultraa. Niille haluttiin kertoa pian, joiden kanssa keskenmenon/surut voi jakaa.

Misupai ja Helmis 22+6

Yhteistyössä