Koska kerroit raskaudesta sukulaisille?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Mie
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Oma äiti ja isä kuulivat vahingossa pikkusen ennen ultraa, olisko ollu rv.10+
Miehen äidille kerrottiin vasta ultran jälkeen (ja hyvä niin ku meni heti kaikille juoruamaan :( )

Omille isovanhemmille taisin kertoa joskus rv.15 ehkä

Joskus np-ultran tienoilla ollaan kerrottu molemmista appivanhemmille, mun äidille jäätiin kiinni aikaisemmin molemmista ja hän juorusi siskolleni :) Muille sukulaisille ja tutuille ollaan sitten sanottu kun on tullut joku sopiva sauma, tästä tokasta jotkut sai tietää rv 30 jälkeen, kaikki ei taida tietää vieläkään ja laskettuun on vajaa 2vk :)

Kun ollaan tarvittu mummusta lapsenvahti ultraan mentäessä. Mutta viimeksikin jo totes, että tiedetty on alusta asti. Jostain syystä en vain kestä kahvia raskaana ollessa ja se sitten paljastaa minut heti lähisukulaisille :)

Rupesin miettii, niin äitilleni soitin heti kun olin niin paniikissa, appiukolle, anopille ja isovanhemmille kerrottiin ekan ultran jälkeen ja tosiaan muut oli sitten joko kuullu meidän vanhemmilta tai arvasivat häissä..

Me ollaan yleensä kerrottu mun äidille aika ajoissa. Lähinnä koska hän asuu lähellä ja sieltä saa sitten autoa lainaan (ja lapsenvahtiapua) jos pitää mennä esim.päivystykseen tms. Nyt rv7+3 ja molemmat isovanhemmat ovat tienneet noin viikon verran. Kavereille ja omille sisaruksille kerrotaan ekan ultran jälkeen (jos tämä niin kauan salassa pysyy) ja vanhemmille lapsille varmaan samoihin aikoihin.

Np-ultran jälkeen taisin kertoa lähisukulaisille (tais olla rv 12), mies meni möläyttämään vanhemmilleen jo rv 9. Muille oon kertonut tuon jälkeen vähän siihen tahtiin kuin huvitti, osalle vasta puolvälin jälkeen.

Ihanan malttamatonta :) Suurin riski on 12 viikon jälkeen ja silloin on neuvolan ultra. Useimmat taitavat paljastaa sen jälkeen. Me kerrottiin vanhemmille vkon 14 jälkeen ja sen jälkeen tiesikin kaikki.

Esikoisesta kerrottiin rv 7 jälkeen, kun oltiin käyty näkemässä sydämen pompotus <3 Esikoista ennen meillä oli 2 keskenmenoa ja niistä ehdin kertoa vain parhaalle ystävälleni. Esikoista odottaessa oli kuitenkin varma tunne siitä, että nyt kaikki menee hyvin ja uskallettiin kertoa. Kakkosesta kerrottiin rv8 ja risat miehen sukulaisille. Oltiin menossa häihin ja arvelin, että olisivat arvanneet, kun en ottanut viiniä ruoan kanssa. En halunnut yleistä hulabaloota siitä, joten siksi kerron ajoissa. Omille vanhemmille taisin kertoa sit np-ultran jälkeen. Kolmosesta kerrottiin kanssa suht´samoilla viikoilla kuin edellisistä, varhaisultran jälkeen.

Aika moni kertoo vasta tuon np-ultran jälkeen.. Ehkä mä kuitenkin uhmaan tuota "huonoa onnea" ja kerron kuitenkin jo ennen ku on 12 vk täynnä. Mitä sitä näin ihanaa asiaa salailemaan!! Vanhemmat siin tietää jo kun lopetin tupakoimisen niin se oli "varma merkki".

Yhteistyössä