korvikkeen määrä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Lottis
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Kiitos vastauksestasi. Mäkin imetän osittain, ja on tosi vaikea tietää paljonko sitä korviketta pitäis antaa, kun tuntuu että vauva itkee nälkäänsä rintasyötön jälkeen. Tänäänkin on tuntunut siltä että tuo lapsi on pohjaton kaivo. Syö niin paljon että sitten makaa vain ja uikuttaa ähkyssä... mutta näyttää kyllä myös tyytyväiseltä :) Vokohan vauvaa syöttää liikaa?

jos olet osittaisimetyksellä, niin kun tarjoat korviketta, niin vauva todennäköisesti juo sen vain siksi, että pullosta maito tulee helposti. Eli syö vaikka olisi jo täynnä. Vauvalla voi olla vaan imemisen tarve eikä nälkä, silloin kannattaa harkita tuttia. Puklaako paljon? yleensä puklaa ylimääräiset pois, mutta korvike kyllä venyttää mahalaukkua enemmän kun rintamaito, joten maidon tarve kasvaa, kun korviketta osittain antaa. Joka kerta, kun annat korviketta, vähenee oma maidontuotantosi. Anteeksi nämä neuvot, jos olet jo tietoinen niistä, mutta et tarkemmin kertonut syytäsi osittaisimetykseen. Oletko katsonut www.imetystukilista.net?

Juu kiitos olen katsonut kyseiset sivut mutta ovat mulle vähän turhan fanaattiset. Minulla tulee maitoa ainoastaan toisesta rinnasta, ja sitäkään vauva ei aina huoli, enkä jaksa enää kaikkia iltoja taistella syömisen kanssa. Neuvolan täti kehotti antamaan korviketta ennemmin kuin imettämään taistellen tuntitolkulla. Mielenterveyshän siinä menee.

no sit mun neuvot oli vähän turhia. Mut tosiaan korviketta saa kyllä vauvalle menemään aika isoja määriä ja nopeesti venyttää mahalaukkua ja tarve vaan kasvaa. Mutta en usko, että nyt ihmeellisen liikaa pystyt antamaan. Mutta koska vauva on vielä noin pieni, niin antaisin kyllä silloin kun huolii, pitäishän puklata ylimääräiset sitten pois. Tsemppiä :)

Meillä kolmen viikon ikäinen vauva, joka pulloruokinnassa, kun imetys tyrehtyi rintatulehdukseen. Vauva syö vaihtelevasti 60-120ml pullosta. Iltaisin tankkaa enemmän ja pitkien (3h) päiväunien jälkeen syö sen 100ml. Öisin nukutaan 3h pätkiä ja välillä syöädän 100ml korviketta.

Uskon, että vauva kyllä ilmoittaa milloin on nälkä ja meillä pikkuinen ihan selvästi myös kieltäytyy jatkamasta syömistä kun on kylläinen. En siis pelkää venyttäväni lapseni mahalaukkua tai syöttäväni liikaa.

Yhteistyössä