Korvikkeen antaminen huoneenlämpöisenä

Oletteko antaneet vauvalle korviketta huoneenlämpöisenä ja mistä iästä alkaen? Itse ihmetellyt miksi se pitäisi lämmittää kun vauvallekin (3 kk) kelpaa se paremmin kylmempänä.
Onko tähän olemassa jotain yleispätevää ohjetta vai menenkö edelleen takapuolituntumalla vauvani mielihalujen mukaan...
 
vieras
Ihan pienellä ainakin siksi suositellaan lämmitystä, ettei vauvalla kulu energiaa siihen, että itse lämmittää maidon. Mut kyllä tuon ikäiselle jo voi antaa huoneenlämpöisenä tai vaikka jääkaappikylmänä, jos kelpaa.
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Ihan pienellä ainakin siksi suositellaan lämmitystä, ettei vauvalla kulu energiaa siihen, että itse lämmittää maidon. Mut kyllä tuon ikäiselle jo voi antaa huoneenlämpöisenä tai vaikka jääkaappikylmänä, jos kelpaa.
Tämän takia kysyinkin, kun joku sanoi ettei saa antaa kylmänä kun vauva jäähtyy liikaa. Mutta täytyykin kokeilla mitä tuo neiti tuumaisi jääkaappikylmästä, kun en kerralla anna kuin 50-100 ml, niin melkein aina on purkki jääkaapissa avattuna. ( Vauva on pääsääntöisesti vielä imetyksessä )
 

Yhteistyössä