KORVIKEMAIDOSTA KYSYN MINÄKIN(säilytyksestä)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja neuvokaa viisaammat
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

neuvokaa viisaammat

Vieras
Meillä käytössä NAN2 -korvike tuoola 10 -kuisella...Jos laitan kerralla pulloon sen koko tetran,enkä lämmitä maitoa,voinko laittaa sen jääkaappiin odottamaan seuraavaa syöntiä?
Nyt äaken iltamaidostakin joi vain reilun desin,voinko säästää loput yösyötölle?

että kerran lämmitettyä ei pitäis enää jäähdyttää ja lämmittää taas uudelleen. Eli jos on lämmittämättä juonut sen ekan desin niin hyvin voit laittaa lopun kylmään ja tarjota uudelleen.

Alkuperäinen kirjoittaja olen ymmärtänyt:
että kerran lämmitettyä ei pitäis enää jäähdyttää ja lämmittää taas uudelleen. Eli jos on lämmittämättä juonut sen ekan desin niin hyvin voit laittaa lopun kylmään ja tarjota uudelleen.

mut eikö sinne pulloon pääse sylkeä tms...joka alottais maidon "pilaantumisen"...

höpönhöpön siihen mitän pöpöjä tuu niin äkkiä,kun kuitenkin seuraavaan pvään mennessä juottaa....mä oon aina tehny niin,en raaski kallista maitoa roskiin kaataa....terveitä ipanoita ovat! =)

Alkuperäinen kirjoittaja neuvokaa viisaammat:
Alkuperäinen kirjoittaja olen ymmärtänyt:

mut eikö sinne pulloon pääse sylkeä tms...joka alottais maidon "pilaantumisen"...

Olet aivan oikeassa! Siis jos maidon sekaan pääsee sylkeä, niin se alkaa heti pilaantumaan eikä mitkään säilyvyyssäännöt enää siihen päde. Eli ei kannata laittaa liikaa pulloon vaan vaikka kesken syönnin laittaa tetrasta lisää maitoa pulloon.

Yhteistyössä