Korvikejauheesta pari kysymystä..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Nannikka
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

Nannikka

Vieras
Mulla on tuota Nan1 korvikejauhetta ja ekaa kertaa käytän.Eli ohjeessa sanotaan,että vesi pitää keittää ennen jauheen lisäämistä.Mutta poika on 10kk niin ei kai enää tartte?Juohan toi veden muutenkin keittämättä.

Ja sitte,voinko tehdä maidon valmiiksi jääkaappiin ja lämmittää yöllä kun annan vauvalle?Ei tartteis yöllä alkaa sekottelee vettä ja jauhetta.

Kiitos!

Mä en keitä meijän 5 kk vauvan vettä enää, otan vaan raanasta vettä, lämmitän sen mikrossa ja sekotan jauheen siihen.

Eiks sun yöks kuitenkin olis helpompaa antaa maito suoraa 2 dl tetrasta, avata se ja laittaa pulloon.. näin mä ainakin teen niin ei tarvi nousta sängystä ollenkaan.

Ennen on ollut jauheessakin ohje, että voi tehdä isommankin satsin kerralla. Näin olen itsekin tehnyt (avaa sateenvarjon valmiiksi...) Olen siis keittänyt veden ja isossa kattilassa steriloinut astian johon keitetyn ja hyvinjäähdytetyn veden kaadan (kermanvaadonsekoitusastia on toiminut tässä huippuhyvin! ;) ). Jäähtyneeseen veteen olen lisännyt jauheen ja sekoittanut ravistamalla. Hyvin liukenee. NANista (ja varmaan muistakin korvikkeista) haistaa jos korvike on selvästi juomakelvotonta.

Onkohan täällä ketään muuta yhtä vastuutonta äitiä...? :whistle:

ei tartte vettä keittää enää 10kk ikäiselle,mutta älä tee maitoa valmiiks!!!
se pitäis heti sekoitettuaan antaa. laita vesi esim.termariin,että on lämmintä ja sit kun juomisen aika,sekoita jauhe.

Alkuperäinen kirjoittaja mm:
ei tartte vettä keittää enää 10kk ikäiselle,mutta älä tee maitoa valmiiks!!!
se pitäis heti sekoitettuaan antaa. laita vesi esim.termariin,että on lämmintä ja sit kun juomisen aika,sekoita jauhe.

Tuo on myös hyvä vinkki!

Alkuperäinen kirjoittaja noi voi pyhä jysäys:
No etkö voi huomenna hakea pieniä korviketetroja ja antaa niitä yöllä?? Ja sitten päivällä käyttäisit sen jauhemaisen.....

No voin ja haenkin,mutta ei se paljon tänä yönä lämmitä.

Yhteistyössä