Nan korvikkeesta

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja epätietoinen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

epätietoinen

Vieras
Täytyykö tuo vesi todella keittää kun käyttää korvikejauhetta? Eikö voi ottaa hanasta vettä, lämmittää ja sekoittaa jauhetta sitten? Tai tehdä jääkaappiin valmiiksi satsin päivää varten ja siitä sitten aina lämmittää päivän mittaan?

Toivoisin asiallisia vastauksia!

Ei tarvi keittää varsinkaan isommalle vauvalle. Suomessa on niin laadukas vesijohtovesi, ettei se keittämällä sen paremmaksi muutu. Jostain luin tutkimustuloksen, että heti kun se keitetty vesi on jäähtynyt, se on mikrobistoltaan tasan samanlalsia kuin suoraan hanasta.

Mut tosiaan kylmä vesi hanasta ja sit vaik mikrossa lämmität. Mä tosin teen niin et laitan hanasta 3/4 kylmöö vettä ja sit vedenkeittimestä 1/4 kuumaa vettä niin hyvä tulee. Ei tartte mikrottaa.

ps. tervettä järkeä saa aina käyttää.

En nyt löytänyt enää mistään tutkimustuloksia tms tuekseni, mutta muistelin, että etenkin jauheeseen on saattanut pastöröinnin jälkeen tulla vielä jotakin mikrobeja. Jotta ne mikrobit eivät pääsisi kasvamaan ja lisääntymään, suositellaan, että tehtäisiin vain kerralla käytettävä annos korviketta valmiiksi.

Meillä käytettiin vain valmiita korvikkeita, siksi en ole tähän aiheeseen sen enempää ehtinyt perehtyä. Mutta ne valmiit 0,5l tetrat kestävät ohjeen mukaan avattuna sen 1 vrk.

mä tein joskus illalla yömaidot valmiiksi eikä lapselle mitään ole tullut. keitin myös vettä valmiiksi ja jäähdytin jääkaappiin ettei esim kiireessä tarvitse keittää ja odotella sitte jäähtymistä. lämmitin sitten veden mikrossa ja sekoitin jauheen.

mun mielestä täysin ohjeitten noudataminen olisi mennyt liian monimutkaiseksi just esim noi yömaidot..

Yhteistyössä