Almiron pepti

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Matte07
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Matte07

Jäsen
27.01.2008
117
0
16
Kokemuksia otsikossa mainitusta korvikkeesta?
Ohjeessa sanotaan että vesi tulee keittää ja jauhe lisätä jäähtyneeseen veteen...voiko vettä keittää etukäteen suuremman määrän ja laittaa esim. jääkaappiin ja ottaa sieltä sitten aina valmiiksi keitettyä vettä jota sitten lämmittää ja lisätä jauhe vai oletteko joka kerta keittäneet vettä jäähdyttäneet ja lisänneet jauheen?

jos siis syö jo kiinteitä, ja teidän asuinpaikkakunnalla on ok vainlämmittää vesi, niin silloin ei tietenkään tartte keittää. jos keittää, niin toki voi aamusella keittää enemmän vettä. kannattaa tietty sitten kiinnittää huomiota sen vedensäilytysastian puhdistukseen, tai muutenhan se keittäminenkin on turhaa ;-)

Mä keitän aina valmiiksi kattilaan, säilytän huoneenlämmössä jonkun aikaa. Yleensä niin, että saan siitä seuraavan satsin ja laitan sit taas uutta kiehumaan. Kiehunut vesi kun ei oikein ehdi jäähtyä jos hirvee nälkä on... Ja laitan kanssa jääkaappiin jos kauemman aikaa aion säilyttää tuota vettä.
Kyllä mun mielestä 7viikkoiselle vielä pitää keittää vesi. Meillä neiti 4kk ja edelleen keitän, koska ei saa vielä kiinteitä.

Alkuperäinen kirjoittaja Myy-80:
Alkuperäinen kirjoittaja Matte07:
Tää vauva on 7viikkonen:)
Sit varmaan on hyvä keittää... Kai sitä voi sit sen keittämisen jälkeen jääkaappiin laittaa ja lämmittää siitä.

Kyllä voi! Ja niinkuin joku sanoikin, kannattaa kiinnittää huomiota veden säilytysastioiden puhtauteen. Itse säilytin vettä tuttipulloissa, koska ne oli helppo keitellä välillä myös!

Yhteistyössä