korviin reiät lapselle: lävistys vai ampuminen?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja humbe
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

humbe

Vieras
siis ongelma tämäkin: mulla on itsellä lävistettyjä reikiä ja ne on ollu paljon helpompia hoitaa ja kivuttomampia kun ammutut reiät. ampuminenhan rikkoo kudosta, lävistäminen menee siististi läpi. nyt tyttö pian 6v haluaisi reiät ja en millään haluaisi ampumalla laitattaa, mutta onko vähän outoa viedä 5-vuotias lävistysliikkeeseen? onko kokemuksia?

Alkuperäinen kirjoittaja Pinki:
ei ole kokemusta, mutta samaa kyselin täällä palstalla ja kyllä vien lävistysliikkeeseen likan sitten kun ajankohtaista =)

Mut sekä lävistetty että ammuttu. Mitään eroa paranemisessa ei ole ollut, mutta lävistys sattui aivan järkkynä ´verrattuna ampumiseen.

Alkuperäinen kirjoittaja leijona76:
Alkuperäinen kirjoittaja Pinki:
ei ole kokemusta, mutta samaa kyselin täällä palstalla ja kyllä vien lävistysliikkeeseen likan sitten kun ajankohtaista =)

Mut sekä lävistetty että ammuttu. Mitään eroa paranemisessa ei ole ollut, mutta lävistys sattui aivan järkkynä ´verrattuna ampumiseen.

ai :o

mä kävin turun liikkeissä tossa viime loka-marraskuussa kyselemässä tytölleni 5v. reikiä ja eivät myöskään ammu alle 7v. lapsille ainakaan kultajousessa. Parissa muussa paikassa eivät ollenkaa laittaneet reikiä. Tyttöni meni kaverini kanssa poriin kyläilemään niin siellä ampuivat reiät korviin.

Tulipa mieleen, että olin ite jotain 7-8v, kun sain korviin korvikset. Se tehtiin terveyskeskuksessa niin, että hoitaja kuumensi ("poisti pöpöt?" ) neulan ensin liedellä (mitä sitten se liesi tekikään siellä...) ja sitten tuikkasi reiän. Ekan jälkeen sanoin, etten halua toista. :D No, tehtiin se toinenkin ja hyvin on pysyny reiät, vaikken ole korviksia pitäny aikoihin.

Lävistys. Meidän tytölle laitettiin 2½-vuotiaana korvikset ja nimenomaan lävistämällä, koska "kaikki" keneltä kysyin olivat sitä mieltä että ei missään nimessä ampumalla.

Puudutettiin Emlalla, lapsi istui mun sylissä eikä ilmekään värähtänyt kun reiät laitettiin, ei siis tuntenut mitään.

*muoks* Mikään perinteinen lävistys se ei kuitenkaan ollut, vaan sellainen hieman pyssyn näköinen härveli jolla ei kuitenkaan ammuttu reikiä, vaan ne tehtiin painamalla. En mä tiedä mikä sen virallinen nimitys on :D

Alkuperäinen kirjoittaja mie:
lävistämällä, joissain kauneushoitoloissa ainakin tampereella tehdään jo ihan vauvoillekin. en nyt muista paikkaa mut voin kaivaa sen nimen jos haluut.

Kauneushoitolassa meidänkin tytön korvat rei'itettiin. Turussa.

Miulla silloin aikoinaan kyl ampumalla laitettiin. Oisinko ollut jotain 7v.
Jotenkin kuvittelisin (kokemusta ei ole!) että tuo lävistämällä laitto koskisi enemmän, kun ampumalla se tapahtuu nopeasti.

Alkuperäinen kirjoittaja myy:
Paljonko tuo reikien laittaminen maksaa suurinpiirtein? Tyttö 8v haluaisi mutta pelkää kuitenkin jos se sattuu...

Me maksettiin reilu 30 euroa, siihen sisältyi kauniit "kultaiset" napit (ei mitkään harjoituskorvisten näköiset kammotukset). Ja rei'itys siis lävistäen, ei ampuen.
Ja osta sitä Emlaa. Jos meidän 2,5 v ei edes huomannut reikien laittoa, niin tuskin se 8-vuotiaallekaan kovin kamala kokemus voi olla =)

tuon ikänen ei varmaankaan pysy paikallaan..tai oletan että korva lävistetään samaan tyyliin kun kulma..
siis että neula on siinä paikallaan hetken jne. kun lävistäjä laittaa korua tms.

Alkuperäinen kirjoittaja Ravistettava:
Lävistys. Meidän tytölle laitettiin 2½-vuotiaana korvikset ja nimenomaan lävistämällä, koska "kaikki" keneltä kysyin olivat sitä mieltä että ei missään nimessä ampumalla.

Puudutettiin Emlalla, lapsi istui mun sylissä eikä ilmekään värähtänyt kun reiät laitettiin, ei siis tuntenut mitään.

*muoks* Mikään perinteinen lävistys se ei kuitenkaan ollut, vaan sellainen hieman pyssyn näköinen härveli jolla ei kuitenkaan ammuttu reikiä, vaan ne tehtiin painamalla. En mä tiedä mikä sen virallinen nimitys on :D

aijaa :ashamed: no sittenhän se on hyvä..mulle tuli ensin mieleen kauhukuva jossa 6vuotias joka säntäilee ympäriinsä neula korvanlehdestä roikkuen :xmas:

eiks sitten lävistämällä parane paremmin?? mulle reijät tehty ampumalla, ja toisten reikien kohdalla molemmat tulehtu hoidosta huolimatta, ja toiseen korvaan tehty kolmas reikä tulehtu niin pahasti et jouduin ottamaan sen pois. haluisin lisää reikiä mut ei huvita ottaa ton tulehtumisen takia...

Yhteistyössä