korviin reiät lapselle: lävistys vai ampuminen?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja humbe
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Mulle on laitettu lävistämällä, ampumalla ja ihan ite neulalla =)

Kaikki on parantunu ihan yhtä nopsaan, ei oo ollu mitään ongelmia =)

Esikolle laitettiin ampumalla, ei ongelmia, nytte täytys toiset reiät jo hommata kuulemma, ampumalla nämäkin aateltiin pistää =)

Meille kanssa tytölle laitatettiin 4 vuotiaana reiät, kauneushoitolassa (sillai kanssa koneella lävistettiin). Ei meidänkään kaupungin kultasepänliikkeet laitattaneet noin pienelle koska heillä ei ollut tarpeeksi pieniä välineitä.

Alkuperäinen kirjoittaja Ravistettava:
Mikään perinteinen lävistys se ei kuitenkaan ollut, vaan sellainen hieman pyssyn näköinen härveli jolla ei kuitenkaan ammuttu reikiä, vaan ne tehtiin painamalla. En mä tiedä mikä sen virallinen nimitys on :D

Ampumallahan ne on sitten tehty...

Älkää hyvät ihmiset ampumalla reikiä tehkö, korviin tai mihinkään muualle!!!

Ootteko pysähtyny miettimään kumpi on PUHTAAMPAA? Kertakäyttöisellä steriloidulla neulalla vai korkeintaan päällisin puolin pirtulla pyyhityllä muovisella korvamerkintäpyssyllä?

Mielestäni silläkin on merkitystä, että työnnetäänkö erittäin terävä neula ihon läpi vai runnotaanko voimalla tylsä kanta!

Muuten, missä ja millä niitä LÄVISTYKSIÄ tehdään? No, ammattitaitoisissa lävistysliikkeissä ja puhtailla, kertakäyttöisillä välineillä! Monessako LÄVISTYSLIIKKEESSÄ olette nähnyt tuota ampumista tehtävän? Olen useita alan liikkeitä nähnyt, ja kyseinen kone on siellä kirosana!

Missäs niitä KONEITA sitten käytetään? Kultasepän liikkeen tai korukaupan takahuoneessa tai tiskin takana! Ei hyvänen aika!

Alkuperäinen kirjoittaja Ihan vaan käymässä...:
Mikään perinteinen lävistys se ei kuitenkaan ollut, vaan sellainen hieman pyssyn näköinen härveli jolla ei kuitenkaan ammuttu reikiä, vaan ne tehtiin painamalla. En mä tiedä mikä sen virallinen nimitys on :D

Älkää hyvät ihmiset ampumalla reikiä tehkö, korviin tai mihinkään muualle!!!

Ootteko pysähtyny miettimään kumpi on PUHTAAMPAA? Kertakäyttöisellä steriloidulla neulalla vai korkeintaan päällisin puolin pirtulla pyyhityllä muovisella korvamerkintäpyssyllä?

Mielestäni silläkin on merkitystä, että työnnetäänkö erittäin terävä neula ihon läpi vai runnotaanko voimalla tylsä kanta!
Tämä taas on niitä asioita, et jokaisella on oma kanta... ja voisimpa jopa kuvitella tämän kirjoittajan ammatinkin :) Itsellä tehty ampumalla, ei sattunut eikä mikään tulehtunut..

Meidän tytölle laitettiin ihan perinteisesti koruliikkeessä reijät korviin ja mitään ei tullut!! Paljon myös riippuu tulehtumiset siitä miten niitä puhistetaan ja muistetaan korviksia alussa pyöritellä ettei jää kiinni ! Me siis useesti niitä putsattiin ja samalla pyöriteltiin. Tyttö oli 6v eikä tuntenu mitään, oli niin nopeesti ohi ja ammattitaitoinen ihminen laittamassa.

hei b, jos kuvittelit että ajoneuvonosturinkuljettaja, niin aika hyvin osui oikeaan! ;P

en ole, enkä väitä olevani tatuointi- ja / tai lävistysalan ammattilainen mutta asioihin perehtynyt harrastaja kumminkin.

tottakai jokainen tekee omien ja alaikäisten lastensa lävistysten kanssa mitä tykkää tai on tekemättä. oli ne sitten korviin, kieleen tai mihin tahansa.

Alkuperäinen kirjoittaja Ihan vaan käymässä...:

Eipäs tehty ampumalla. Mulle itselleni on ammuttu reiät korviin, joten tiedän kyllä mikä on ampumista ja mikä jotain muuta.

Lävistys. Meidän tytölle laitettiin 2½-vuotiaana korvikset ja nimenomaan lävistämällä, koska "kaikki" keneltä kysyin olivat sitä mieltä että ei missään nimessä ampumalla.

Puudutettiin Emlalla, lapsi istui mun sylissä eikä ilmekään värähtänyt kun reiät laitettiin, ei siis tuntenut mitään.

*muoks* Mikään perinteinen lävistys se ei kuitenkaan ollut, vaan sellainen hieman pyssyn näköinen härveli jolla ei kuitenkaan ammuttu reikiä, vaan ne tehtiin painamalla. En mä tiedä mikä sen virallinen nimitys on :D

Eiks toi oo just se ampumismenetelmä? Lävistämällä laitetaan sitten ihan jolain neulalla tms reikä läpi. Ja toi nykyään suosittu blomdahl tms on mun mielestä periaatteessa ihan sam kuin vanha ampumismenetelmäkin..

Alkuperäinen kirjoittaja ..:
Lävistys. Meidän tytölle laitettiin 2½-vuotiaana korvikset ja nimenomaan lävistämällä, koska "kaikki" keneltä kysyin olivat sitä mieltä että ei missään nimessä ampumalla.

Puudutettiin Emlalla, lapsi istui mun sylissä eikä ilmekään värähtänyt kun reiät laitettiin, ei siis tuntenut mitään.

*muoks* Mikään perinteinen lävistys se ei kuitenkaan ollut, vaan sellainen hieman pyssyn näköinen härveli jolla ei kuitenkaan ammuttu reikiä, vaan ne tehtiin painamalla. En mä tiedä mikä sen virallinen nimitys on :D

Eiks toi oo just se ampumismenetelmä? Lävistämällä laitetaan sitten ihan jolain neulalla tms reikä läpi. Ja toi nykyään suosittu blomdahl tms on mun mielestä periaatteessa ihan sam kuin vanha ampumismenetelmäkin..

Ei se näyttänyt tuolta Blomdahl-jutultakaan kyllä.
Tai sitten mä en enää muista, kun siitä on jo yli 2 v aikaa :snotty:
En tiiä, mikä mahtoi olla. Mutta korut ovat killuneet tytön korvissa jo reilu pari vuotta, eikä ole mitään ongelmia ollut. Ekat korvikset eivät olleet mitkään harjoituskorvikset kuten kultasepänliikkeessä, vaan sellaiset tapit, mun mielestä lävistyskorun näköiset (pyöreä nuppi molemmissa päissä jne).

mä haluisin korvikset saan ens viikolla oon 11v. Mut täällä moni kirjotteli et kantsii neulalla=(. En ikimaailmassa haluu. Siis sattuuko ampumalla paljonko?? pelkään aika paljon=(
mut haluun hienot harjotuskorvikset en mitään rumii, missä sais ampumalla ja jotkut sellaset "kukat" alkukorviksinä?? haluun sellaset=)

mulle laitettii ampumalla, hoidosta huolimatta toinen tulehtui ja toinen kävi niin pineksi että olin kasvattamassa sitä jo umpeen mutta kampaaja repäs sen vahingos irti, nyt sitten harkitsen toiseen korvaan laittamista

Auttakaa minua! saan muutaman kuukauden päästä korvikset, ja nyt sitten tässä mietin että missä ne laittaisin. Kun täällä kainuussa ei oikein taida olla mitään lävistys liikkeitä, niin missä voisin sen laittaa? Kun teidän puheiden perusteilla se kannattaisi ilmeisesti laittaa lävistämällä. Minua tämä hiukan mietityttää, sattuuko se paljon? Missä voisin sen laittaa, jossain kauneshoitolassako? Tekeekö ne siellä niitä lävistämällä vai ampumalla? Ja miten sitä korvakorua sitten hoidetaan?
Kiitos!

Siis vuosikymmeniähän on lapsille tehty korviin reiät ampumalla kultasepänliikkeessä. Miksi se ampuminen nyt yhtäkkiä olisi niin paha juttu ja pitäisi mennä lävistämään? Mulla on tehty aina reiät ampumalla, eivätkä ole tulehtuneet. Ja nykyään ne hoitokorviksetkin on tosi pieniä, ei enää sellasia isoja pallukoita kuin 80-luvulla.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Siis vuosikymmeniähän on lapsille tehty korviin reiät ampumalla kultasepänliikkeessä. Miksi se ampuminen nyt yhtäkkiä olisi niin paha juttu ja pitäisi mennä lävistämään? Mulla on tehty aina reiät ampumalla, eivätkä ole tulehtuneet. Ja nykyään ne hoitokorviksetkin on tosi pieniä, ei enää sellasia isoja pallukoita kuin 80-luvulla.

Mulle on laitettu napakoru lävistämällä ja sen jälkeen käytän mieluusti
näiden ammattilaisten apuja reikien teossa.

Korvani on rei `itetty ampumalla, joskus silloin muinoin kun ei ollut vielä lävistysliikkeitä ainakaan minun tiedossani.

Alkuperäinen kirjoittaja Ruuus(vieras):
Auttakaa minua! saan muutaman kuukauden päästä korvikset, ja nyt sitten tässä mietin että missä ne laittaisin. Kun täällä kainuussa ei oikein taida olla mitään lävistys liikkeitä, niin missä voisin sen laittaa? Kun teidän puheiden perusteilla se kannattaisi ilmeisesti laittaa lävistämällä. Minua tämä hiukan mietityttää, sattuuko se paljon? Missä voisin sen laittaa, jossain kauneshoitolassako? Tekeekö ne siellä niitä lävistämällä vai ampumalla? Ja miten sitä korvakorua sitten hoidetaan?
Kiitos!

Tietääkö joku? Kukaan?

Alkuperäinen kirjoittaja Ruuus(vieras):
Kiitos!

Tietääkö joku? Kukaan?