korvien putkituksesta kokemuksia?

• Viestiketjun aloittaja maija333
  • Ensimmäinen viesti
maija333
vauvani 10kk sairastanut korvatulehsuksia 5kpl,nyt harkinnassa putkitus..minua pelottaa nukuttaminen,jälki kivut jne.kertokaa te jotaka olette kokeneet putkituksen,kuinka toimenpide menee,kestää,millainen lapsi leikkauksen jölkeen, onko kipuja......

\
Alkuperäinen kirjoittaja 03.01.2007 klo 09:22 maija333 kirjoitti:
vauvani 10kk sairastanut korvatulehsuksia 5kpl,nyt harkinnassa putkitus..minua pelottaa nukuttaminen,jälki kivut jne.kertokaa te jotaka olette kokeneet putkituksen,kuinka toimenpide menee,kestää,millainen lapsi leikkauksen jölkeen, onko kipuja......
Meidän reilu 4v kävi elokuussa korvien putkituksessa. On vielä aistiyliherkkä lapsi joten pieni hipaisu iholla sattuu paljon. Minä pyysin lapselleni rauhottavaa lääkettä ja toimenpiteen jälkeen heti paljon kipulääkettä. Putkitus ei kestä kuin n. 15-20 minuuttia. Mut hakivat minut vasta tunnin jälkeen, kun tyttöni oli kunnolla hereillä. Ja itse saa olla nukkumiseen asti paikalla. Ainakin minulle se oli kova paikka, kun tyttö pelkäsi, mut kyl se siitä sujui.

Hei!

Meillä poika oli putkituksessa 7kk:n iässä. Oli jatkuva tulehdus eikä antibiootit tehonnu, ns. liimakorva. Sillon lääkäri sanoi, että jos toinenkaan kuuri ei tehoa, niin kannattaa putkittaa. Parempi vaihtoehto kuin jatkuvat antibiootit.

Putkitus meni hyvin, poika nukahti maskin kanssa syliini, ns. humausnukutus. Toimenpide kesti vartin ja puolen tunnin päästä poika oli taas hereillä sylissäni. Ei oksennellut nukutuksen jälkeen ja söi heti hyvin. Muutaman päivän oli itkuinen, annoin särkylääkettä. Itkisuus johtui siitä, kun korva oli ollut pitkään tulehtunut, niin korva oli vielä arka.

Meillä putket katkaisivat korvakierteen. Kolme erillistä tulehdusta on ollut putkien aikana, putket ovat olleet korvissa jo yli vuoden. Eli minusta oli hyvä ratkaisu.

piipii
Meidän pojulla putkitettiin 2v. Hyvä toimenpide, yli vuosi sen jälkeen ei ole tullut mitään korvatulehduksia, vaikka putket putosivat pois n. 6 kk sitten.
Humautusnukutus, putkitus ja kitarisojen poisto yht. kesti n. 20 min., sitten heti kotiin. Jo illalla taas ihan ok, pyysi jo ruokaakin. Särkyä en huomannut kuin eka päivänä.
Suosittelen.

me oltiin 3 vkoa sitten putkituksessa ja kitarisan poistossa.takana 3 tulehdusta ja liimakorvatauti todettiin leikkauksen yhteydessä.nukutus meni ok.maskilla antoivat kaasun ja sain olla nukahtamiseen asti lapseni vieressä.
toimenpide kesti 30 min ja heti pääsi äidin syliin kun heräämöstä tuli.

nukkui päiväunet sairaalassa ja kun heräs niin oli kuin mitään ei olis tapahtunut.kaikki meni siis todella mukavasti.kotona annoin 3 päivää kipulääkettä varmuuden vuoksi mutta ei tyttö ollut kivuliaan oloinen.

nyt on nuhat jääneet pois.tyttö syö ja nukkuu paremmin kun koskaan.painokin on alkanut nousta.meille leikkaus teki vaan muutoksen parempaan.

Yhteistyössä