Korvien jumputus - apua!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Zikir
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Z

Zikir

Vieras
Mikähän miun korvissa on vikana? Tämän vuoden huhtikuussa mun vasen korva alkoi yhtäkkiä jumputtamaan. Eli pitää sellaista ääntä kuin joku rummuttaisi vaimeasti mun korvassa ja kutsun sitä jumputtamiseksi. Alkuun saattoi jumputtaa usean kerran päivässä, mutta sitten vähän hiipui. Sen jälkeen alkoi oirehtia toinen korva, mutta se ei ole jumputtanut kuin todella harvoin. Kesän jälkeen tuo jumputus on vähentynyt todella paljon ja saattaa olla viikkokin välissä ettei sitä esiinny. Yleensä sitä ilmenee öisin ja jotenkin olen yhdistänyt, että se alkaa aina kun näen jotain painajaista. Samoin voi alkaa jos haukottelen tai röyhtäisen...voisko olla jotain paineongelmaa? Tosiaan TODELLA HARVOIN sitä esiintyy päivisin vaan yleensä aina öisin.

Korviin erikoistuneella lääkärillä kävin kesäkuussa eikä hän löytänyt korvistani mitään erikoista. Sanoi, että jos jatkuu niin sitten kuulotestiin. Mutta kun en uskalla mennä! Purenta mulla on ollut tosi huonossa jamassa ja hampaita on hiottu nyt syksyn aikana, jotta purenta saataisiin kuntoon.

Mistähän tää kaikki voi johtua? Voiko olla jostain vakavammasta kyse?

Kuulotesti on ihan iisi juttu, ei satu eikä muutakaan. Kuuntelet kopissa ääniä kuulokkeet korvallaja painat nappia jos kuulet ääniä. Puoli vaihtuu, samoin korkeudet, voi olla taustahälyä.

Mulla on tinnitusta, eli kuulen just suhinaa ja/tai sydämenlyöntien tahdissa tuota jumputusta. Pahenee stressistä, joskus ärsyttää mutta sen kanssa tottuu elämään. Kun on stressiä, puren hampaita yöllä toisiaan vasten tiukasti ja se siis pahentaa. Jos on rentoa menoa eikä hartia- ja päänalueen lihakset ole jumissa niin eipä paljoa kuulu.

Yhteistyössä