Korvatulehduskierre alkaa olla jo toivoton

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja valdemaria
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Eipä taida paljon kiinnostaa lasten terveyskään? Lapsen korvatulehduksetkin olis kiva saada loppumaan vaan sen takia ettei tarvi jatkuvasti kuunnella itkua ja ravata lääkärissä??

Muuhun en osaa sanoa mitään koska en ole ap!

Meillä molemiilla lapsilla on vakuutukset, ja vanhemmalle onkin ollut tarpeen! Meillä 50€ omavastuu/ sairaus, eli reilu neljä vuotta sitten omavastuu maksettu ja nyt kaikki menee vakuutukseen.

Alkuperäinen kirjoittaja Kotilohikäärme;25866202:
Ilmatteeksko sä sen vakuutuksen sait? Meillä olis tullut jo halvemmaksi hoitaa pojan kaikki lääkärikäynnit ja vaikka putkituksetkin yksityisellä omalla käteisellä kuin vakuutusmaksuilla ja omavastuilla.

Eihän tollanen lapsen vakuutus maksa kotivakuutuksen sivussa kuin about 150-250 vuosittain ja korvaa jonnekin 20k€ asti kulut/sairaus/vamma. Halpa hinta sille, että lapsi pääsee heti asialliseen hoitoon kun sitä tarvitsee.

Terkkarissa kun on tapana määrätä kaikkeen vaivaan buranaa ja lepoa. Yksityisellä pääsee yleensä heti asian ytimeen.

Ap lla ei edelleenkään ole vakuutusta, joten älkää yksitysestä jankuttako enää.

Mun neuvot: D3 vitamiinia 20 mikrogrammaa/pv, vahva maitohappobakteerivalmiste, esim Symbioflor, maito pois, tilalle kauramaitoa, koska nestemäinen maito aiheuttaa sitkeää limaa. Muut maitotuotteet jättäisin vielä ruokavalioon. Lisäksi kalsiumtabletteja. Tämä on lähinnä ennaltaehkäisyä.
Ja yritä päästä nopeaan putkitukseen.

Meillä oli kans nuorimmalla korvakierre. Olen aina ollut tyytyväinen meidän tk lääkäreihin, 5. perättäisen kuurin jälkeen laittoi lähetteen korvapolille, liimakorva. Se voi kuulemma kehittyä jo ekan tulehduksen jälkeen.

Vaikuttaa tosiaan kuuloon ja ennenkaikkea näillä pienillä puheen kehitykseen, sanoi lääkäri. Yksi syy lisää miksi ei pitäisi kohtuuttomasti putkitusta viivästyttää.

Kuukaudessa saatiin aika polille ja siitä leikkausjonoon , aika leikkaukseen tuli tosi nopeasti, peruutusaika (tais tulla päivän varoitusajalla) toinen putkista tosin tuli ulos jo 2 vuorokauden jälkeen --> uusi putkitus 3kk päästä.

Nyt vuoden jälkeen putket on tulossa ulos, jännityksellä odotetaan alkaako kierre uudestaan

Niin ja kun tuo kierre oli, asuttiin hometalossa.

Alkuperäinen kirjoittaja Kotilohikäärme;25866225:
Kokeile huomenna nousta toisella jalalla sängystä =)
Jos ei auta, soita mielenterveystoimistoon

Kannattais teidän "rahattomien" jättää muutamat lomamatkat ja shoppailut väliin tai soittaa huostaanottoon jos ette pysty jälkikasvullenne tarjoamaan tarpeen mukaista hoitoa.

Kannattaako se muksu yleensäkään pistää tulemaan jos kerran rahatilanne on jatkuvasti täysin persauki?

[QUOTE="zip";25866257]Eihän tollanen lapsen vakuutus maksa kotivakuutuksen sivussa kuin about 150-250 vuosittain ja korvaa jonnekin 20k€ asti kulut/sairaus/vamma. Halpa hinta sille, että lapsi pääsee heti asialliseen hoitoon kun sitä tarvitsee.

Terkkarissa kun on tapana määrätä kaikkeen vaivaan buranaa ja lepoa. Yksityisellä pääsee yleensä heti asian ytimeen.[/QUOTE]

Jälkikäteen ap ei enää taida saada noin halvalla vakuutusta, jos ollenkaan, ehdoissa suljetaan esim. korvatulehdukset pois. Vakuutus kantsii ottaa ennen syntymää.

[QUOTE="zip";25866257]Eihän tollanen lapsen vakuutus maksa kotivakuutuksen sivussa kuin about 150-250 vuosittain ja korvaa jonnekin 20k€ asti kulut/sairaus/vamma. Halpa hinta sille, että lapsi pääsee heti asialliseen hoitoon kun sitä tarvitsee.

Terkkarissa kun on tapana määrätä kaikkeen vaivaan buranaa ja lepoa. Yksityisellä pääsee yleensä heti asian ytimeen.[/QUOTE]

Vaikka ottaisin nyt sen vakuutuksen, niin olemassa olevia vaivoja se ei kata. Eli nyt on vaan unohdettava siitä jauhaminen. Jos voisi kelloa kääntää taakse, ottaisin tietenkin vakuutuksen.

Kannattais teidän "rahattomien" jättää muutamat lomamatkat ja shoppailut väliin tai soittaa huostaanottoon jos ette pysty jälkikasvullenne tarjoamaan tarpeen mukaista hoitoa.

Surullista, että sinäkään et ole saanut tarpeen mukaista hoitoa. Sulta taidettiin ottaa aivot huostaan. Mikäs se huostaanoton numero on?

Viimeksi muokattu:
Niin joo, millä laps oli9kk kun sai noi putket.

Esikoisen kohdalla käytiin toisessa asiassa yksityisellä hakemassa "ystävällinen kiirehtämispyyntö" kun muuten olisi pitänyt odottaa polille aikaa yli 3kk.
Alle 100€ taitaa maksaa ylsityisellä käynti, jos onnistuisi samanlainen toiminta.

Toki se on suuri summa, mutta jos saisit jostain avustusta (isovanhemmat)

Viimeksi muokattu:
Niin joo, millä laps oli9kk kun sai noi putket.

Esikoisen kohdalla käytiin toisessa asiassa yksityisellä hakemassa "ystävällinen kiirehtämispyyntö" kun muuten olisi pitänyt odottaa polille aikaa yli 3kk.
Alle 100€ taitaa maksaa ylsityisellä käynti, jos onnistuisi samanlainen toiminta.

Tuohon kyllä rahat löytyy, mutta se 900€ putkituksista on toinen stoori. Kyselen voivatko kiirehtiä sitä kautta.

Viimeksi muokattu:

Täällä, pienessä kunnassa, pääsee aina heti asian ytimeen jonottamatta. Poikkeuksena saattaa olla viikonloppupäivystys jos huono tuuri käy mutta viimeksi jonotettiin 5 minuuttia. Ja kun mä kattelin noita hintoja niin olivat jotain 400€ vuosi.

Kannattaako se muksu yleensäkään pistää tulemaan jos kerran rahatilanne on jatkuvasti täysin persauki?

Mikä rahaton mä sulle oon? Kiitos vaan huolenpidosta mutta tilini voi ihan hyvin ja rahatkin saa pysyä siellä koska Täällä yhteiskunta hoitaa hommansa niinkuin asiaan kuuluu eikä ole mitään tarvetta tullut vakuutukselle, yksityiselle eikä mielenterveystoimistollekaan. On ihan väärin jos kaikkialla ei ole samoin.
Jos sulla on noin paha olla niin otan osaa, mutta voisitko mennä muualle purkamaan sitä kuin huolestuneen äidin ketjuun joka tuskin tarvitsee enää perusteetonta mielipahaa lisäksi.

Häpeäisit!

Alkuperäinen kirjoittaja Kotilohikäärme;25866388:
Täällä, pienessä kunnassa, pääsee aina heti asian ytimeen jonottamatta. Poikkeuksena saattaa olla viikonloppupäivystys jos huono tuuri käy mutta viimeksi jonotettiin 5 minuuttia. Ja kun mä kattelin noita hintoja niin olivat jotain 400€ vuosi.

Yleensä tällaiset vakuutukset otetaan kotivakuutuksen kanssa samaan pakettiin, jolloinka hinta tippuu reilusti. Vai onko kotivakuutuskin jäänyt vasta harkintavaiheeseen ja sekin otetaan vasta sitten kun talo on jo palanut?

Noh ilman vakuutuksia yksityisellä käynti maksaa kait kela-avustuksella 60-80€/kerta/alkava tunti. Kannattaa yksityiseltä pyytää lähetettä alueen keskussairaalaan ja pääsee hoitoon huomattavasti tehokkaammin.

[QUOTE="mä";25866262]Ap lla ei edelleenkään ole vakuutusta, joten älkää yksitysestä jankuttako enää.

Mun neuvot: D3 vitamiinia 20 mikrogrammaa/pv, vahva maitohappobakteerivalmiste, esim Symbioflor, maito pois, tilalle kauramaitoa, koska nestemäinen maito aiheuttaa sitkeää limaa. Muut maitotuotteet jättäisin vielä ruokavalioon. Lisäksi kalsiumtabletteja. Tämä on lähinnä ennaltaehkäisyä.
Ja yritä päästä nopeaan putkitukseen.[/QUOTE]

Oman kokemuksen perusteella väittäisin, että viljaton ja maidoton ruokavalio parantaa ton liimakorvan, eikä putkitusta välttämättä tarvita....

En haluaisi puolustautua enää, mutta teen sen silti.

Olen kotihoidontuella ja talovelallinen. Mulla on varaa käydä yksityisellä ja käyttää tarvittaessa lapsetkin. Lomamatkoihin ei juuri varaa ole eikä siihen putkitukseen omakustanteisena ennen kuin palaan töihin.

Minua ei haittaa lapsen itku tai lääkärissä ravaaminen vaan niiden syyt. Minua harmittaa pienen kipu, jolle en voi mitään. Ja antibioottien vaikutukset samoin kuin liimakorvaisuuden huolestuttavat minua. Jos en välittäisi lainkaan, antaisin kai asian olla enkä veisi poikaa vyöhyketerapiaan tai miettisi keinoja hänen auttamisekseen.

Vakuutuksen kanssa juna meni ja sille ei mitään voi. Se on kai kuin sateenvarjon kanssa. Jos se on mukana ei sada ja päinvastoin. harmittaa tosi paljon, mutta minkäs teet. Kotivakuutus mulla on. toim huom. Vakuutukseenkin mulla olisi varaa ollut.

Nyt annan kirjoittajan pppp (paha päivä provosoivalla päänaukojalla) olla omassa olossaan.
Sain ajatuksia ketjusta. Kysyn vielä huomenna voiko yksityisen lääkäriaseman lääkäri nopeuttaa tilannetta jonossa. Kokeilen d-vitamiinin määrän lisäämistä ja kauramaitoa pojalle.

Viimeksi muokattu:
Yleensä tällaiset vakuutukset otetaan kotivakuutuksen kanssa samaan pakettiin, jolloinka hinta tippuu reilusti. Vai onko kotivakuutuskin jäänyt vasta harkintavaiheeseen ja sekin otetaan vasta sitten kun talo on jo palanut?

Noh ilman vakuutuksia yksityisellä käynti maksaa kait kela-avustuksella 60-80€/kerta/alkava tunti. Kannattaa yksityiseltä pyytää lähetettä alueen keskussairaalaan ja pääsee hoitoon huomattavasti tehokkaammin.

Ei tokikaan. Olen mä kaksi taloa vakuuttanut ja pari autoa ja työvälineeni. Ja edelleen, vaikka olisin käynyt kaikki poikieni lääkärikäynnit yksityisellä ja putkituttanut omalla rahalla mitä ei onneksi tarvinnut tehdä kun poika parani siihen maidon juoton lopetukseen, olisin maksanut vähemmän. Onko se jotenkin vaikeaa ymmärtää että yksityisellä voi käydä niin että maksaa itse eikä omaa lainkaan vakuutusta? Täällä ei tee sellaisella mitään kun ei ole yksityistä lääkäriäkään. Ja varmaan siksikin kunnallinen toimii niin hyvin että siellä käy myös ne joilla on rahaa, ei pelkästään ne joilla ei ole fyrkkaa vakuutukseen.

Yhteistyössä