korvatulehdukset

Hei!

Kuinka monta korvatulehdusta peräkkäin vauva/lapsi sairastaa, että asialle tehdään muutakin kuin antibioottikuuri? Vai sittenkö kun on n. liimakorva?
Lapsi on jo kolmas, mutten muista enää miten oli "ennen"
Mol. pojat oli leikkauksessa ja toisella ei auttanut, vaan söi 7-8 kuurii ja sit ois laitettu putket. Kun oltiin paikan päällä, että putket korviin, ne oli terveet ja sen koomin ei korvat kipeytyneet :D
 
Meillä on tulehdus kerran kuussa, nyt ei ehtinyt kulua sitäkään, kun illalla taas resepti saatiin ja tänään aloin antaa. Tämä on neljäs peräkkäin, lääkäri (ei suomalainen) sanoi että kun on ollut 7 niin korvalääkärille :snotty:
 
Meillä kaikilla kolmella ollut korvakierre ja kahdella ollut putket korvissa. Näiden lasten korvat on hoidettu vakuutuksen turvin yksityisellä puolella. Nyt tämä viimeisin tapus oli niin, että ennen joulua korvat tulehtui ja ei sitten parantuneet ollenkaan terveiksi. Syötiin yhteensä kolme antibioottikuuria ja putket laitettiin helmikuun lopussa. Sen kjälkeen on ollut yksi korvatulehdus. En kyllä henk.koht. odottelisi seitsemää lääkekuuria.
 
näissä jutuissa. Meillä 4 korvakierrelasta ja "hieman" putkituksia takana :wave: Ja kovana saa siis ite olla, suorastaan suuttua että saa asioihin vauhtia :wave: Ja muuten, olen perustanut kerhon korvakierrelasten vanhemmille, että jos jotakuta kiinnostaa, niin salasanan saa minulta :wave: :attn:
 
juu,mein vauva kohta puoli vuotta ja kahdeksas kuuri päällä ja viikon päästä putkitus.polilla todettiin liimakorvaksi......aika hurjasti pikkuisen annettiin lääkkeitä syödä enneks heräsivät vaikka kyselin sitä hyvän aikaa....... :|
 
sanoi ettei se määrä niinkään vaan "laatu" ja meillä ntillä 6kk aikana 7 kuuria tulehdukseen ja sitten putkitukseen,oli alkava liimakorva toisessa korvassa. yksityisellä päästiin 5pvässä putkitukseen ja hintaa tuli 1200e.
 
Meillä on nyt neljäs korvatulehdus eli...8kk iässä ensimmäinen tuli.
Ja en imettänyt enää....koska se loppui jo 1kk 3vkon iässä!
Ja korvikkeella ihan vauvasta ollut.
Maidon juo istualtaan pullosta, nokkamukit ja muut systeemit ei vaan käy :|

Meillä on kaksi isompaa lasta, joista nuorempi "aloitti" korvatulehdukset 10kk iässä ja leikkauksessa 1v 10kk, johon ne loppuivat kokonaan.

Isoveljensä oli kitarisanpoistossa huomattavasti vanhempana, 3v 10kk iässä eli aloitteli tulehdukset varmaan vähän alle 3v iässä...
pojilla on ikäeroo 1½v että se oli aikalailla samoja aikoja kuitenkin...aina oli jommalla kummalla lääkekuuri/tulehdus tai jotain :'(
Hän sairasteli vielä alle vuoden päästä alkaneen uuden korvakierteen, tai oikeestaan keväällä kaksi ja syksyllä kuusi tulehdusta. Putkitusaika kun oli korvat olikin terveet, joskus reilun 5½v. iässä...

Ja molemmat maidolla kuten sisko 2-3kk, osittain.
 
meillä kakkonen alkoi sairastella 4kk iässä putket laitettiin korviin kuitenkin vasta 1,5v kun todettiin et tosi pahat liimakorvat ja kalvot eivät liiku..kitarisat poistivat samalla kun olivat aikuinsen miehen kokoiset ja kasvoivat nenäonteloon ja korvakäytäviin päin..ois kannattanu aiemmin tehä kyseinen operaatio..
sen jälkeen poika ei sairastanu kertaakaan korvatulehduksia ja oli melkein vuoden sairastamatta mitään tautia,tehosi siis meillä hyvin.
nyt tänä keväänä Kysissä sanoivat et nielurisat isot et jos alkaa taas sairastelu niin poistettava ne.
<toinen putki on poikittain korvassa ja ei ole tullut tulehduksia,toinen vielä paikallaan poika nyt 3,5v :/

Niin ja olen sitä mieltä et imetyksellä ei tiakaa asian suhteen...ekaa ja tokaa ja kolmatta olen imettänyt saman verran n.6kk ja eka oli kipeenä ensimmäistä kertaa vasta 2v pikku nuha...
kakkonen taas sairasteli jo 4kk iästä vaika imetin silloinkin....
kolmonen taas on terve kuin pukki..ikää 5kk... :snotty: :whistle: ;) :p :)
 
Alkuperäinen kirjoittaja Kirsikka:
näissä jutuissa. Meillä 4 korvakierrelasta ja "hieman" putkituksia takana :wave: Ja kovana saa siis ite olla, suorastaan suuttua että saa asioihin vauhtia :wave: Ja muuten, olen perustanut kerhon korvakierrelasten vanhemmille, että jos jotakuta kiinnostaa, niin salasanan saa minulta :wave: :attn:
:wave: kerro mullekkin.......
 
Moni on kysellyt korvakierrelasten kerhosta, sinusta ei ole kuulunut...

Meillä neljäs tulehdus, 10pv:n kuuri syöty. Yöllä itketään ja päivälläkin...
Juuri on 4pv osannut kädet-jalka-pepputömpsäytys tyylillä liikkuu, että ei ainakaan huuda sitä että on ykstoikkosta lelujen äärellä, kun maisemat vaihtuu (ikää pian 1v)
 
Joo, meillä on siis tytär, nyt 4v. Sillä alko kierre 6kk:na ja kk:n välein oli tulehus kunnes 1v5kk leikattiin kitarisat. Loppu ku seinään tulehukset.

Tällä hetkellä mein kaksospojilla on kierre, alko 6kk:na, nyt ovat vajaa 10kk ja molemmilla ollu 5-6 tulehusta. Elokuussa laittavat putket. Jeejee, toivon tod et auttaa.

Nykyään eivät kuulemma leikkaa alle 2v:n risoja =/
 
Kyllä Seinäjoella ainakin leikkaavat :wave: Ite olin viimeksi lokakuussa lapsen kanssa putkitukses jonka yhteydes otettiin kitarisa pois, lapsi oli sillon 1v2kk. Ja syksyllä menen toisen lapsen kans kitarisaleikkaukseen jollei pelkkä putkitus auta. Ja tämä lapsi on nyt 7.5kk. Ainoa vaatimus meille oli että pitää olla 1vuotias ennen kitarisaleikkausta koska siinä käytettävä nukutus on syvempi. Me ollaan tosin käyty yksityisellä että tiedä sit vaikuttaako se.
 
Enpä ole täällä puolella enää kirjotellut, kun typy on jo taapero :heart:
Ja meillä stoppas toistaseksi korvatulehdukset (siihen neljänteen)
Ja Kirsikka; en tarkoittanutkaan, että sun tarttee kysellä kiinnostuneiden perään (siis jos joku haluu kuuluu korvakierrelasten kerhoon) Mutta, mä nyt en ainakaan sitä enää haikaile... :p
 
Sorry Kirsikka! Sä oot mulle laittanutkin sen salasanan jo ajat sitten, mä oon ollut aika "uuno" en oo huomannut, että oot laittanut sen.
Kiitos kaunis :flower: Jos meillä käy niin ikävästi, että Tyttömme alkaa taas oireilla niin liityn sitten :wave:
 
Meillä ekalla tytöllä korvakierre 10kk-2v, loppui kuin seinään just kun oli päätetty että seuraavasta tulehduksesta putket. Häntä imetin 3,5kk. Toisella tytöllä eka korvatulehdus 2,5kk iässä ja sen jälkeen kierre 6kk asti, täysimetyksellä 10kk asti, ei siitä siis apua?! Juuri kun oltiin putkituksesta sovittu loppuivat hänelläkin tulehdukset ainakin toistaiseksi. Katsotaan taas mitä tapahtuu kun talvi tulee ja räkätautikausi alkaa.
 

Yhteistyössä