korvareiän tulehtuminen

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja äippä.2
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ä

äippä.2

Vieras
8v Tytöllä tulehtunut korviksen reikä, tai oikeastaan siitä ei paljonkaan tulee märkää, mutta siinä vähän matkan päässä reiästä näkyy sellainen tumma patti, aika iso. Se ei näy näkyvältä puolelta, vaan tuolta korvantaus puolelta, etupuolelta näyttää korvanreikä ihan terveeltä. Mitä se on? märkää sisällä? verta? Ei juurikaan antaisi sitä nykiä, ja nyt korvis onkin poissa. Pitäsiköhän jo lääkäriaika varata ja käydä näyttää? Kokemuksia?
Tuntuu oudolta, kun jos se olisikin siinä reiän vieressä niin siitähän se märkä pääsisi pois tulemaan, mutta kun se on siinä vähän matkan päässä.

Mä oon kyllä niin söhelö että yrittäisin varmaan ensin puristaa sitä vähän itte ja desinfioisin välillä. Jos sieltä tulee märkää paljon tai on vielä senkin jälkeen kipeä niin sit menisin lääkäriin.

Lapsen korvareiät umpeutuu sitten TOSI nopeesti. Jos teillä on kultaiset ohkaiset renkaat laita ne ja puhdista aamuin illoin. Lääkäriä tuskin tarvii.
Jos puhdistus ei auta, anna reiän mennä umpeen ja laittakaa uusi jonkin ajan kuluttua. Nyt kun on tulehtunut, niihin ei saisi paljain käsin juurikaan koskea.

Joo, söhelö oon ollut mäkin ja yrittänyt puristaa. kun sehän siinä on, kun sitä märkää ei paljookaan sieltä tule, mut kun siinä on se tumma patti, se mietityttää. Just sellaset ohuet kultaiset renkaat on ollut ja nyt otin pois, pitää huomenna kattoo jos sais laitettuu takasin. Mä vaan mietin et onko sinne voinut koteloitua jotain likaa tms...

Yhteistyössä