Korvanipukan edessä iso patti joka muljuu kun koskee. Mistä tiedän onko se joku suurentunut rauhanen vai mikä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Pelottaa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

Pelottaa

Vieras
Jos on rauhanen, miksi ne suurenee tuollalailla? Vasta oli nivusessa iso patti, mistä siis voi johtua että ne jatkuvasti noin suurenee. Syöpää yms heti ajattelen. Tämä patti on kipeä. Juuri tuossa leukaluun kohdalla, eli sattuu kun suuta avaa

Luulen, että imusolmuke on. Ja joillakin ne voi tulehtua. Voi myös olla tulehtunut sylkirauhanen. Syöpää tuskin on. Syöpä harvoin on kivulias. Mene lääkärille jos mietityttää. Oletko muuten ollut/nyt parhaillaan flunssassa? Silloin ne suurenevat(imusolmukkeet)

Alkuperäinen kirjoittaja Ap:
No sylkirauhanen taitaa juuri tuossa kohdassa ollakkin.. Miten sen saisi parantumaan? Ei pysty syömään kun suun avaaminen sattuu

Mummullani oli juuri tulehtunut sylkirauhanen. Sai ab-kuurin siihen. Eli mars lekurille.

Kukaan ei arvannut oikein. Mulla on angiina :o miten kurkku ei ole ollenkaan kipeä? Jotain märkää se vuotaa kurkkuun, sen takia otettiin angiinatesti joka oli positiivinen. Tosi outoa.

Kukaan ei arvannut oikein. Mulla on angiina :o miten kurkku ei ole ollenkaan kipeä? Jotain märkää se vuotaa kurkkuun, sen takia otettiin angiinatesti joka oli positiivinen. Tosi outoa.

Onko se suurentunut mötti siinä kuitenkin siis imusolmuke / sylkirauhanen? Ne usein tuppaa tulehtumaan / suurenemaan jonkun infektion (kuten ton angiinan) aikana. Ihme kun kurkku ei ole kipiä.

Alkuperäinen kirjoittaja Darwinin leski:

Onko se suurentunut mötti siinä kuitenkin siis imusolmuke / sylkirauhanen? Ne usein tuppaa tulehtumaan / suurenemaan jonkun infektion (kuten ton angiinan) aikana. Ihme kun kurkku ei ole kipiä.

siis se plotti on sylkirauhanen, lääkäri kurkkasi kurkkuun ja kokeili tuleeko sieltä märkää, menee joku onkalo sinne. Nyt sai kyllä multa plussaa arvauskeskuksen lääkäri, ei ois heti tullut mieleen angiinaa epäillä. Ei oo kyllä mitään tuntemuksia kurkussa. Sama streptokokkibakteeri kuulemma

siis se plotti on sylkirauhanen, lääkäri kurkkasi kurkkuun ja kokeili tuleeko sieltä märkää, menee joku onkalo sinne. Nyt sai kyllä multa plussaa arvauskeskuksen lääkäri, ei ois heti tullut mieleen angiinaa epäillä. Ei oo kyllä mitään tuntemuksia kurkussa. Sama streptokokkibakteeri kuulemma

Sieltä menee semmonen kanava suuhun juu. Se angiinako voi sitten olla monenlaisena, eli ei välttämättä ilmene ihan niin kuin yleensä kuvaillaan (kurkku kipeä, peitteitä ), vaan se bakteeri voi tulehduttaa vaikkapa juuri noi sylkirauhaset ja sitä kutsutaan sitten (ja hoidetaan) angiinaksi?

Sieltä menee semmonen kanava suuhun juu. Se angiinako voi sitten olla monenlaisena, eli ei välttämättä ilmene ihan niin kuin yleensä kuvaillaan (kurkku kipeä, peitteitä ), vaan se bakteeri voi tulehduttaa vaikkapa juuri noi sylkirauhaset ja sitä kutsutaan sitten (ja hoidetaan) angiinaksi?

en mä tiedä kun en lääkäri ole :) mutta se bakteeritesti oli positiivinen, joten siihen sain lääkkeet. Kerran kurkusta se bakteeri löytyi. Lääkäri sanoi, että voi olla että muutaman päivän päästä olisikin ollut kurkku kipeä. Tuo patti on ainakin tosi kipeä. No hyvä jos nyt tulee kuntoon. Ihmettelen vain että miten se voi olla tuo streptokokki kun ei kurkkukaan ole kipeä :d

Lääkäri on edellisessä tarkastuksessa salaa asentanut siihen mikrosirun, jolla kaikkia tekojasi ja ajatuksiasi pystytään valvomaan etäältä. Kehosi on alkanut hylkiä sirua ja se on pulpahtanut pintaan. Jonain yönä asuntosi kaasutetaan postiluukun kautta ja maskeihin pukeutuneet erikoisagentit asentavat sirun uudelleen. Aamulla patti on poissa.

Alkuperäinen kirjoittaja sh:
Jos ei kuuri pure niin ei kun takasin lääkäriin hakemaan vahvemmat antibiootit.

pahin kipu on jo poissa, mutta tuo patti on suurentunut ja ikäänkuin yhtynyt sen alapuolella olleeseen pattiin. Kokonaisuudessaan nyt noin 3cm. Kuinka nopeasti kuurin aloittamisen jälkeen pitäisi auttaa? Kipu tosiaan jo lähtenyt melkein kokonaan. Kurkku ei edelleenkään ole yhtään kipeä :o

Minä veikkaan edelleen, että on tulehtunut sylkirauhanen ja siinä sama aiheuttajabakteeri kuin angiinassa ja valuttaa siitä sitä märkää. Olen tuo joka kertoi, että mummulla tulehtui. Hän söi kaksi eri kuuria, patti oli tosi suuri ja myös olit tosi kipeä. Huomautuksena, että myös imusolmuke voi tulehtua. Minkä kuurin sait?

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Minä veikkaan edelleen, että on tulehtunut sylkirauhanen ja siinä sama aiheuttajabakteeri kuin angiinassa ja valuttaa siitä sitä märkää. Olen tuo joka kertoi, että mummulla tulehtui. Hän söi kaksi eri kuuria, patti oli tosi suuri ja myös olit tosi kipeä. Huomautuksena, että myös imusolmuke voi tulehtua. Minkä kuurin sait?

V-pen 1500

Voi, itselläni nyt tuo patti korvan edessä todella kipeä.
Päätä särkee.
Nenä vuotaa paksua vihreää.
Huimausta.
Kurkku ei ole kipeä.

Onkohan sama tauti kun yllä?

Yhteistyössä