Eli ole miettimässä korvakuumemittarin ostoa ja tuli mieleen ne vaihdettavat osat.
Kuinka usein ne osat pitää vaihtaa eli se mikä laitetaan sinne korvaan? paljonko ne maksaa?
Eli onko se vaihto-osa se mikä laitetaan sinne korvaan vai joku muu?
Se vaihto"tuppi" (mukaan tuli pakkaus ja niitä on vielä jäljellä) meillä vaihdetaan silloin tällöin. Meillä ei kuumetta ole tarvinnut mitata kuin muutaman kerran vuodessa. Korvakuumemittari on toiminut moitteettomasti ilman muiden osien vaihtoa jo ainakin 6 vuotta!
Se suojahan pitäisi vaihtaa uuteen joka mittauskerta, mutta ei mekään kyllä joka mittauksen jälkeen vaihdeta. Ne pitää vaihtaa lähinnä sen takia, että jos korvasta esim. tulee vaikkua niin voi antaa väärän tuloksen. Eli kun itse haluan "luotettavamman" tuloksen vaihdan sen suojan uuteen.
Ja ne muuten on aika kalliita...
Mä olen vaihtanut sen korvaan menevän muoviosan joka käytön jälkeen. Flunssan aikana tulee mitattua monta kertaa ja sitten mittari on taas käyttämättömänä kuukausia. Eivät ne tötteröt musta kalliita ole, isompi pakkaus kuitenkin kuin se, joka tulee mittarin mukana paketissa. Ainakin meidän mallissa. Lisätuppeja saa isoista ruokamarketeistakin, joten kannattaa verrata hintaa kodinkoneliikkeisiin.