Korvakäytävän tulehdus

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja korva
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

korva

Vieras
Eli joskus tässä muutama päivä sitten menin käymään tk:ssa sairaanhoitajalla kun mulla tuli korva kipeeks. Sattu kun sitä paino tuolta takaa ja välillä muutenki. Kerroin sille sit että mulal on ollut 2kk sit viimeksi myös korvakäytäväntulehdus ja sain siihen korvatipat jotka kyllä autto. Tai tommosta "geeliä" tms tuo oikeestaan on (Terra-cortril-p on nimi). Hoitaja käski sit käyttää noita taas noin 3 kertaa päivässä.

No nyt oon käyttäny niitä sit tiistaista lähtien ja korva ei oo niin hirveen kipee enää painettaessa. Sillon kun nukun sen päällä niin se sattuu, ja sitten välillä tuntuu yhtäkkiä viiltävä kipu tuolla korvan sisässä ihan ilman että teen sille mitään erikoista.

Kannattasiko kävästä lääkärillä vai ei? Viimeksi korva tuli niin kipeeeksi että jouduin syödä panacodeja ja en saanut nukuttua ja pillitin vaan välillä ku sattu niin hirveesti korvaan. Niin että en kyllä halua samaa taas. Mutta toisaalta ei kiinnostas kyllä tän kaupungin lääkäreitä turhan takia mennä tapaamaan...

Mulla on ollut sama vaiva jo vuosia. Tää kuuma ja kostea ilma on kaikkista pahinta. Pistä suihkussa aina pumpulia korviin, yhtään ei saisi vettä mennä, pahentaa tulehdusta. Hae apteekista Ceridalin suihkutettavaa hoitoöljyä ja suihkuta korviin just ennen suihkua/uintia jne.

Ja mä vaan soitan reseptiäkin nykyään. Mun lääkärin asenne koko vaivaan on vaan "voi voi, nää on tällaisia". Ihan turha rampata... Mun mielestä lääkkeitä saa käyttää max 10 pvää putkeen (tai ainakin mun lääkkeet on sellaisia). Mutta suojaa noi korvat hyvin niin pitäisi vaivan poistua.

ok kiitos vastauksesta :)
Mulla tosiaan joskus MONTA vuotta sitte viimeks ollu ehkä yks korvatulehus koko elämäni aikana... Ja seki oli semmonen että oli vaan korva tukossa mut ei kipeä. Ja nyt nää 2... Mut mietin että voiko raskaus vaikuttaa siihen että tulee helpommin joku tulehus? Tai en tiiä. Ku nää kummatki on nyt tullu raskauden aikana.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
ok kiitos vastauksesta :)
Mulla tosiaan joskus MONTA vuotta sitte viimeks ollu ehkä yks korvatulehus koko elämäni aikana... Ja seki oli semmonen että oli vaan korva tukossa mut ei kipeä. Ja nyt nää 2... Mut mietin että voiko raskaus vaikuttaa siihen että tulee helpommin joku tulehus? Tai en tiiä. Ku nää kummatki on nyt tullu raskauden aikana.

No se on kanssa nämä kuumat ja kosteat ilmat... Mulla ainakin noi helteet pistää bakteerit oikeen jyllään tuolla korvissa :( Ja ilmeisesti, kun tauti kerran on iskenyt niin uusii herkästi...

ja aikasemmin tosiaan oli eri korvassa....
hmm mutta mitä mieltä, kannattaisko jos huomenna on vielä samanlainen niin käydä lääkärissä? Että kattoo ettei siellä syvemmälläki oo joku tulehus. eihän esim välikorvan tulehukseen vissii korvatipat käy? vai käykö. Emmmä tiiä.

Yhteistyössä