Korvaako sinulla määrä laadun, vai laatu määrän?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kfkfkf
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kfkfkf

Vieras
Mun mies ottaa mieluummin litran paskaa jäätelöä (rainbow) kuin yhden varmasti hyvän puikkojäätelön.
Itse taas mieluummin otan vähän, mutta todella hyvää.

Miehelle on ihan sama kuinka paskaa joku on, kunhan sitä on paljon :D ja mää en ymmärrä ollenkaan.

Tarjouksessa 5kpl paskaa samalla hinnalla kuin saa yhden hyvän, niin ei tartte montaa kertaa siltä kysyä et kumpi otetaan :O

Eli mulla laatu korvaa ehdottomasti määrän. En tajua että miten joku voi edes ajatella noin, että kunhan vaan on paljon, ihan sama miltä maistuu.

Laatu ajaa edelle. Pyrin kaikessa kohtuuteen tai jopa askeettisuuden suuntaan. En osta vaatteita tai huonekaluja, joiden tiedän olevan nuhjuisia puolen vuoden kuluttua, koska en halua käyttää energiaani paskan tuotteen hankintaan ja pian siitä eroon pääsemiseen. En lankea osta 3 maksa 2 -tarjouksiin, koska jos tarvitsen yhden, niin ostan yhden. Ostan kalliin pesukoneen 20 vuodeksi ennemmin kuin halvan joka seitsemäs vuosi.

Minä saatan sortua joskus vähemmän laadukkaaseen. Tai no ennen vanhaan sorruin mutta nykyään pyrin enemmän panostamaan laatuun. Mies on aina panostanut laatuun ja sen kyllä huomaa.

Me ollaan tässä asiassa niin erilaisia, että usein kaupassa käy niin, että mies ostaa paljon sitä vähemmän laadukasta ja mä ostan yhden laadukkaan omani :D

Jos on tarjouksessa 5kpl voisilmäpullia ja samalla rahalla saa yhden oikein herkullisen viinerin tms niin mä otan kyllä ehdottomasti sen herkullisen viinerin kun mies ottaa ne 5 voisilmäpullaa :D ei vaan tajua :D

[QUOTE="juu";29010081]Laatu ehdottomasti. Miehellä sekä laatu että määrä ;)[/QUOTE]

Juuri näin täälläkin. :D

No riippuu ihan tavarasta. Esim siteissä ostan halvempia enemmän, koska niiden viat on siedettäviä ja vähäpätöisiä. Mutta jos pitää valita laadukkaampi sohva kalliimmalla tai huonompilaatuinen halvalla, niin ostan sen laadukkaamman.

Laatu ajaa edelle. Pyrin kaikessa kohtuuteen tai jopa askeettisuuden suuntaan. En osta vaatteita tai huonekaluja, joiden tiedän olevan nuhjuisia puolen vuoden kuluttua, koska en halua käyttää energiaani paskan tuotteen hankintaan ja pian siitä eroon pääsemiseen. En lankea osta 3 maksa 2 -tarjouksiin, koska jos tarvitsen yhden, niin ostan yhden. Ostan kalliin pesukoneen 20 vuodeksi ennemmin kuin halvan joka seitsemäs vuosi.

Just näin!

[QUOTE="vieras";29011578]No riippuu ihan tavarasta. Esim siteissä ostan halvempia enemmän, koska niiden viat on siedettäviä ja vähäpätöisiä. Mutta jos pitää valita laadukkaampi sohva kalliimmalla tai huonompilaatuinen halvalla, niin ostan sen laadukkaamman.[/QUOTE]

laatu määrän, vai määrä laadun.... ei hintalaatusuhteesta ollu nyt kyse :D

Minulle laatu on määrää tärkeämpi ja onneksi mies on samalla aaltopituudella. Miehen äiti ja muu perhe taas kallistuu määrään....

Jouluna meidän lapset saa kauheasti kaikkea krääsää mitkä menee todella nopeasti rikki ja joita heittelen roskiin vuoden aikana useampaan otteeseen. Sillä halppiskrääsään uponneella rahamäärällä olisi oikeasti saanut jotain hyvää ja kestävää.. Huoh! Paljon pistän menemään suoraan konttiin ..kuten kasan rumia, jäykkiä ja pahan hajuisia flip flop -sandaaleja lapsille, joita anoppi antoi kymmenen meille kun oli ostanut pahvilaatikollisen 5 eurolla jostain huutukaupasta.

Niin ja minulla ei ole mitään huutokauppoja ja kirppareita vastaan, sillä ostan itsekin kirppareilta, huutokaupoista ja netistä suhteellisen paljon vaatteita ja tavaraa.. Mutta niissäkin panostan laatuun! En osta huutokaupasta jotain "kun halvalla saa" -periaatteella, vaan siksi kun löydän jotain sellaista mitä haluan ja tarvitsen..

[QUOTE="vieras";29011623]No jos mies ostaa paskaa 5 jäätelöä ja sä yhden hyvän, niin mä ostan 5 paskaa sidettä siinä missä sää ehkä yhden hyvän. Mikä ero tässä nyt on..[/QUOTE]

lähinnä tohon sohvajuttuun kommentoin ;)

eli ehkä miestäsi ei haittaa ne pienet makuviat/vajeet siinä huonommassa jäätelössä, joten ostaa mieluummin sitä paljon. Sua taas haittaa, joten ostat vaan yhden hyvän kalliimmalla. Ja itsehän otit nimenomaan hinnan huomioon aloituksessasi...

Riippuu ihan täysin tilanteesta. Suurperheellisellä vaan pakko välillä valita se määrä kuin laatu. Esim rahat tiukilla ja kolme lapsista tarvii kengät. Se on vaan ostettava sitten ne mihin rahat riitää, vaikka kuinka haluais jokaiselle ne 100 e:n kengät.

Mutta joo pääsääntöisesti jos rahat riittää niin mahd laadukasta. Esim nyt nuo jäätelöt. Jos ei oo varaa siihen kalliimpaan niin sit ollaan ilman jne.

[QUOTE="vieras";29011671]Riippuu ihan täysin tilanteesta. Suurperheellisellä vaan pakko välillä valita se määrä kuin laatu. Esim rahat tiukilla ja kolme lapsista tarvii kengät. Se on vaan ostettava sitten ne mihin rahat riitää, vaikka kuinka haluais jokaiselle ne 100 e:n kengät.

Mutta joo pääsääntöisesti jos rahat riittää niin mahd laadukasta. Esim nyt nuo jäätelöt. Jos ei oo varaa siihen kalliimpaan niin sit ollaan ilman jne.[/QUOTE]

Tällaisessa tapauksessa ymmärrän hyvin..
Mutta jos sinä ja miehesi pelkästään söisitte jäätelöt, otatko yhden hyvän tuutin, vai huonoa jäätelöä koko litran itsellesi? :D

Tällaisessa tapauksessa ymmärrän hyvin..
Mutta jos sinä ja miehesi pelkästään söisitte jäätelöt, otatko yhden hyvän tuutin, vai huonoa jäätelöä koko litran itsellesi? :D

Otetaan ne tuutit. Molemmat onneksi samalla kannalla.
Mutta jos pitää koko sakille jäätelöt ostaa niin harmillisen usein joutuu tekemään kompromisseja laadun suhteen. Eli yritetään sitten etsiä se hinta laatusuhteeltaan paras vaihtoehto. Ei sitä ihan paskinta muttei sitä parastakaan.

Meillä sohvajuttu menisi niin, että jos saisi samalla rahalla paskat 2+3 sohvat tai sitten yhden hyvän ja laadukkaan sohvan ni mies kyllä valitsis ne kaksi sohvaa.
Mutta jos sais vaikka tonnilla hyvän sohvan ja 600 eurolla paskan sohvan ni siinä tapauksessa mies valitsis sen kalliimman. Sillä on aina kaikissa jutuissa se, että jos vaan saa samalla rahalla paljon ni se sitten otetaan :headwall: laadusta viis

Laatu korvaa määrän meillä molemmilla.
Todella suuri ero on kananmunissa, (leivon paljon) ostan 6 kpl maukkaita luomu-vapaakanala munia jotka maksaa enemmän kuin suuri kennollinen jotain rainbowta, jotka on ihan p*skaa ja pilaa leivonnaiset.
Jos laadukasta tavaraa ei ole, en osta laadutonta tilalle.

Minä olen kaikkea muuta kuin nirso. Mikään muu ruokakauppa ei käy kuin S-ryhmän putiikit, ja sieltä lähtee mukaan käytännössä ainoastaan sateenkaarituotteita, jopa Rainbow-kahvin kelpuutan, mutta esimerkiksi Valintatalon halpiskahvi on niin kuvottavaa, että sen tilalle jopa minä suostun ottamaan neljän euron kahvin, mutta vain, jos on ihan pakko. Itse asiassa, nyt kun muistelen, en ole koskaan ostanut Valintatalosta kahvia. Kerran mieskaveri sen teki ihan vain testatakseen, läpäisin testin ja heivasin ukon sylki lentäen aamukahvikauppaan.

Poikkeuksena vielä Rainbow:n possut, lehmät ja kanat, jotka jää parin äärimmäisen kuvottavan yllätyksen jälkeen kauppaan. Älkää helvetissä ostako vaikkapa Rainbow:n kanankoipia, nimimerkillä kokemusta-todellakin-on.

Haha, näitä poikkeuksia lukuunottamatta voin kuitata, että halpa ei ole pahaa vain siksi että se on halpaa. Samoissa tehtaissa ne ketsupit sullotaan niihin purkkeihin.

Viimeksi muokattu:
[QUOTE="vieras";29011602]Minulle laatu on määrää tärkeämpi ja onneksi mies on samalla aaltopituudella. Miehen äiti ja muu perhe taas kallistuu määrään....

Jouluna meidän lapset saa kauheasti kaikkea krääsää mitkä menee todella nopeasti rikki ja joita heittelen roskiin vuoden aikana useampaan otteeseen. Sillä halppiskrääsään uponneella rahamäärällä olisi oikeasti saanut jotain hyvää ja kestävää.. Huoh! Paljon pistän menemään suoraan konttiin ..kuten kasan rumia, jäykkiä ja pahan hajuisia flip flop -sandaaleja lapsille, joita anoppi antoi kymmenen meille kun oli ostanut pahvilaatikollisen 5 eurolla jostain huutukaupasta.[/QUOTE]

Voisi olla minun kirjoittamani tekstiä! :)
Kuinka monta kertaa olenkaan miettinyt, että ostaisi yhden kunnollisen eikä kymmentä huonoa. Ja siis puhutaan nimenomaan niiiin huonosta, että hajoaa käsiin.
Ihan sama kun mummo kutoo lapsille "villa"vaatteita ja ne tehdään kaikkein halvimmasta langasta mitä vaan kaupasta löytyy. Ekan pesun jälkeen ne voikin heittää roskikseen, kun ei tiedä onko sukka vai hanska. Tekisi yhdet kunnolliset kunnon langasta, mutta ei. Ja koska ihan kunnollista konepesun kestävää lankaa löytyy, en todellakaan rupea pesemään yksiä sukkia käsin. Käsipesuohjelmalla olen kyllä pessyt ja siinäkin mummon tekeleet vanuttuu. Ja joo, itsekin todellakin olen käsityöihminen eli tiedän mistä puhun.

Yhteistyössä