Korulauseiden takana pimeyttä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Huolissaan
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

Huolissaan

Vieras
Ystävättäreni löysi itselleen miehen, ja olin siitä aluksi iloinen hänen puolestaan, mutta nyt olen alkanut huolestumaan. Kuulin pari päivää sitten että mies on ollut väkivaltainen aikaisempaa tyttöystävää kohden (ja syytti lyönneistä naista itseään). Pitäisikö minun kertoa tämä ystävättärelleni?

Mies on ystävääni vanhempi, ja hän aluksi imarteli ystävääni kauniin lausein. Viime aikoina ystävä on kuitenkin uskoutunut minulle tuntevansa olonsa epävarmaksi miehen kanssa, sillä tämä flirttailee muille naisille, on ruvennut kohtelemaan ystävääni kylmästi ja alentuvasti. Ystäväni on nimenomaan puhunut kylmyydestä, miten mies yht'äkkiä muuttuu jäätäväksi. Hänellä on tullut olo, että mies olisi uhkaava.

Kuulin tuosta väkivaltaisuudesta välikäden kautta, eli en suoraan tältä entiseltä tyttöystävältä, joten en voi olla täysin varma pitääkö paikkansa. Olen ajatellut puhuvani tänään ystävän kanssa, mutta en ole aivan varma miten tuon asian esille.

Kerro ihmeessä, mitä kuulit. Älä nimeltämainitse lähdettäsi, vaan sano että välikäden kautta. Kannattaa myös sanoa jotain, ettet halua pilata hänen suhdettaan tms. mutta sinusta hänen on hyvä tietää.

Varoituksen sana siinä mielessä itsellesikin, että jos ystäväsi kertoo sanoistasi miehelle, voi mies pahimmillaan käydä jopa sinun kimppuusi - verbaalisesti tai fyysisesti. Valitse siis sanasi huolella.

nämä kuulemisasiat kannattaa jättää omaan arvoonsa. YStäväsi kyllä näyttää ja kertookin jossain vaiheessa, jos epäily osoittautuisi oikeaksi. Kuinka monta turhaa riitaa ja välienrikkoutumista onkaan maailmassa, kun on kuultu asioita, missä ei sitten ole totuudenhäivääkään..

Tosi ystävä, jos ei kerro. Olisi minultakin jäänyt yksi sekopää, jonka kanssa jouduttiin lopulta etenemään lähestymiskieltoon saakka, kokematta, jos olisi ollut vahvistusta orastaville epäilyille.

Mutta psykopaatti on juuri tuollainen mies.

Oikein lipevä ja miellyttävä, kunnes näkee jotain kiinnostavampaa. Ja ei välitä siitä että toiseen sattuu, käyttää väkivaltaa työkaluna esteiden raivaamiseen.

Mä ainakin kertoisin, jos tietäisin mun ystäväni seurustelevan sellaisen miehen kanssa joka on väkivaltainen. En antaisi itselleni anteeksi sitä, jos mun ystävälleni tapahtuisi jotain? Ja varmaan ystäväni sanoisi, miksi en varoittanut etukäteen..

Yhteistyössä