Kortisooni pass-hoidossa

Ainakaan julkisella ei vielä kukaan lääkäri oo suostunu kirjottaan tota :( viimesin lupas nyt taas kysyä toistenkin mielipidettä mutta arvaahan sen kuinka siinä taas käy..
Laskeskelin että koko ajalle tarvii ainakin 5 pakettia jos alottaiskin ne jo 4 päivää ennen siirtoa, ja vielä on jatkettava puolikkailla 4 päivää, kun ei saa lopettaa yhtäkkiä. Ja sitten tietysti 4 päivän välein aina uus paketti jonnekin rv8 saakka jos hyvin kävis.. nolottaa jo nyt mennä ostaan niitä apteekista niin usein ja paljon, mitähän nekään mahtaa ajatella.. :headwall: helpompaa ois tietysti siinä vaiheessa jos joku suostus kirjottaan sen reseptin noihin toisiin..kai sitä voi vaihtaa kesken kuurinkin?
 
Moi! Me ei olla pass-hoidoissa, mutta meidän lääkäri yksityisellä ehdotti kortisonikuuria tukemaan raskautta, sillä kärsin toistuvista keskenmenoista. Kortisonin pitäisi siis ehkäistä hylkimisreaktiota ja auttaa kiinnittymiseenkin. Mä oon syönyt sitä tän kierron alusta aluksi 1 kokonainen (20mg) 4 päivän ajan ja siitä lähtien 1/2 tabua päivässä - näin siis minulle neuvottiin.

Miksiköhän ne ei julkisella sitä anna?? Ihan kummaa!! Nyrkkiä vaan pöytään ja lujasti vaatimaan!!
 
Moi, minä pyysin meidän Felicitaksen lääkäriltä (tehtiin siellä kaksi hoitoa aikaisemmin) reseptin prednisoniin, ollaan tällä hetkellä naikkarilla hoidoissa ja heidän vastauksensa oli vain "emme käytä niitä täällä".
 
Mielenkiintonen pino:) Itse meinaan ottaa tähän luomukiertoon nyt ominpäin prednisolin käyttöön. Se määrättiin jo 2kuukautta sitten, mutta sovittiin ettei vielä oteta ekaan hoitoon.Nyt politauko ja ei hoitoja tässä kierrossa..joten nyt riittää nää kemialliset ja kiinnittymisongelmat, meinaan kokeilla kyseistä lääkettä. Vielä senkin vuoksi, koska sairastan selkäranka reumaa.

Lisää kokemuksia:attn:!
 
Sairastan colitis ulcerosaa ja mulla siihen(kin) Prednisolon. Määrättiin myös IVF:ään. 8 alkionsiirtoa nyt takana ja 10 alkiota mennyt, kortisonia olen syönyt vaihdellen 20-40mg/vrk. Ei minkäänlaista tulosta..
 
Luin vain tuon iinamiinan kirjoituksen ja vastasi siihen lähinnä. Mutta kun itse on näiden asioiden kanssa tapellut vuosikausia, niin ehkä sitä on jotain oppinut. Jos luet englantia, niin silloin kannattaisi tutustua brittinaisten forumiin. Siellä on juttua mm. immunologisista asioista Immune Issues & Investigations
Hyvä kirja on "Is your body baby-friendly", saa tilattua Amazonista, Alan E Beer.
 
Mulla on kilpirauhasen vajaatoiminta vuosia sitten todettu ja balanssissa. Hyytymisaineita ei ole tutkittu eikä Klexane ole ollut käytössä. Primaspan 100mg kyllä aina. Reumakokeet aikoinaan otettu, ei mitään merkittävää tuloksissa eikä lähisuvussa esiinny. Hyvin vastahakoisesti alkavat julkisella mitään tutkia koska meillä on jo yksi lapsi, joka sai alkunsa ennen kohdunulkoisia raskauksia ja munatorvien menetystä. Nyt sitten ei kiinnity millään vaikka valmis alkio tungetaan kohtuun asti. Limiskin huono aina. Tilasin just helokkiöljykapseleita. Kaiken muun pilleri- ja nappi- ja nippeli- ja litkuarsenaalin jatkoksi... Kohta menee semmonen ämpärillinen aamussa roppia naamaan :/ Tämä on meidän 3. ja viimeinen IVF/ICSI, kauhistuttaa, hirvittää, pelottaa.. :'(
 
Viimeksi muokattu:
Te joilla ollu kortisooni hoidoissa apuna, niin onko se vaikuttanut munasarjoihin/ kohdun alueeseen eri tavalla?
Alotin 3pv sitten kortisoonin ja siitä lähtien munasarjoissa tuntunut inhottavia repimis ja viilto kipuja. Kyseessä voi myös toki olla tämä ovis joka tänään tuli:) mutta mietin että onko tää nyt vaan tiukempi ovis joka polttelee muniksia:whistle:
 

Yhteistyössä