Kortisonikuuri ja alkoholi... Voiko vappuna maistaa vähän

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vierailija

Vieras
Haluaisin nauttia vappuna pari siideriä mutta minulla on kortisonikuuri prednisonia nyt menossa. Lääkkeen tuoteselosteessa ei sanota mitään alkoholin käytöstä lääkityksen aikaan. Voiko vähän ottaa? Haittaako?

Tehostaa lääkkeen vaikutusta, vaarana liian korkeat tasot. Eipä tuo kerta käyttö kait vaarallista ole.

Ahaa. Ok. No eilen juuri pienensin annostusta joten jos suureni alkuperäiselle tasolle niin ei varmaan haittaa. Ja muutenkin tuo lääke ei ole auttanut yhtään mun vaivaan, nyt vaan pienennellään se pois kokonaan.
Miksihän tuollaisista jutuista ei kerrota siinä lääkkeen mukana tulevassa ohjeessa/lääkeselosteessa..

Ahaa. Ok. No eilen juuri pienensin annostusta joten jos suureni alkuperäiselle tasolle niin ei varmaan haittaa. Ja muutenkin tuo lääke ei ole auttanut yhtään mun vaivaan, nyt vaan pienennellään se pois kokonaan.
Miksihän *tuollaisista jutuista ei kerrota siinä lääkkeen mukana tulevassa ohjeessa/lääkeselosteessa..

Siis tuollaisista salmiakki/alkoholi ja sun muista yhteensopimattomuuksista.

Miksihän tuollaisista jutuista ei kerrota siinä lääkkeen mukana tulevassa ohjeessa/lääkeselosteessa..
eikö kerrota?
Sun täytyy valittaa fimealle, et ei auta yhtään. Ja lääkäri kuulusteltavaksi, millä perusteella päätyi sitä sulle määräämään(y)

Yhteistyössä