Korso-Matari-Rekola-havatukaa asukkaat, alueen turvallisuus uhattuna!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja nimi adressiin
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

nimi adressiin

Vieras
Käykäähän kirjoittamassa nimenne adressiin. Taas yritetään tuhota yksi turvallinen asuinalue lapsiperheiltä.

Matarin puolesta - Adressit.com

En halua, että lapseni puukotetaan kotikadullaan tulevaisuudessa (vrt. Nokian avohoito-puukottaja). Toivon, että ekaluokkalaiseni yksinäinen koulumatka aamuisin olisi turvallinen. Päihde- ja mielenterveyskuntoutujien asuntolan naapurissa se ei ole. Teini-ikäisiä ei uskalla enää päästää yksin bussilla harrastuksiin, koska pysäkki on aivan asuntolan lähellä.

En ymmärrä, mitä järkeä on pilata rauhallinen ja turvallinen omakotitaloalue tällaisella asuntolalla, josta aiheutuu takuuvarmasti ongelmia ympäristölle ja asukkaille. Sopivampia sijoituspaikkoja olisi syrjemmälläkin. Miksi ehdoin tahdoin pitää viedä ongelmia sinne, missä niitä ei ole.

Toipuvat kun tuppaa olee selvinpäin (muuten ne lentää pihalle asuntolasta, ehdoton nollilinja kaikkeen.), ja avun piirissä aika tarkasti.
Kuka voi nostaa itseään toista ylemmäs, ja päättää ettei toinen ihminen saa alueelle muuttaa?
"Mä olin täällä ensin!" ei päde aikuisten maailmassa.

• Tykkää
Reactions: DuskyLeDoux
[QUOTE="Ccc";26196800]No ei siellä ole mitään vaarallisia asukkaita ne on muualla. Näiden kanssa töitä tehnyt eikä ikinä ole ollut mitään uhkaa niiden osalta.[/QUOTE]

Samaa mieltä on varmasti sen avohoitopotilaan puukottaman tytön vanhemmat tai sitten ei!

Onko sinulla lapsia? Haluaisitko itse asua tällaisen asuntolan naapurissa perheesi kanssa? Sinä olet saanut palkkasi tästä hyysäämisestä, joten olet jäävi puhumaan mitään vaarattomuudesta.

Alkuperäinen kirjoittaja Äksymaija harmaana;26196801:
"Mä olin täällä ensin!" ei päde aikuisten maailmassa.

Kyllä se pätee kaupungin päättäjien keskuudessa. Miksei heidän asuinalueilleen suunnitella yhtään tällaista asuntolaa? Jos kerran niistä ei ole mitään häiriöitä, niin ottaisivat omiksi naapureikseen myös.

Meillä on jo yksi ongelmanuorten asuntola. Sen viereen ei ole kovin järkevää sijoittaa vielä päihde- ja mielenterveysongelmista kärsivien asuntolaa. Tilaa on syrjäisemmissä paikoissa aivan riittämiin, joten en ymmärrä, miksi pitää änkeä juuri lapsiperheiden asuttamalle omakotitaloalueelle. Kuntoutus varmaan sujuu paremmin naapurin lasten trampoliinilla hyppimistä katsellessa?

Oletko sä se, josta mun äiti niin pöyristyneenä kertoi? oli ollut omakotitaloyhdistyksessä ja siellä joku oli raivonnut tuosta asuntolasta. On järkyttävää, että tullaan noin itsekkäiksi, että ei anneta enää edes muiden auttaa.

Asuntola on ehdottomasti kannatettava ajatus kaikkien muiden Rekolalaisten, paitsi sinun mielestä Hyi kun olet itsekäs tyyppi. Phyi!

Oletko sä se, josta mun äiti niin pöyristyneenä kertoi? oli ollut omakotitaloyhdistyksessä ja siellä joku oli raivonnut tuosta asuntolasta. On järkyttävää, että tullaan noin itsekkäiksi, että ei anneta enää edes muiden auttaa.

Asuntola on ehdottomasti kannatettava ajatus kaikkien muiden Rekolalaisten, paitsi sinun mielestä Hyi kun olet itsekäs tyyppi. Phyi!

En ole ollut missään omakotialoyhdistyksen kokouksessa, mutta kiva kuulla, että muutkin pitävät asiasta meteliä. Äitiäsi tuskin asia kiinnostaa, kun kerran ei asu tulevan asuntolan naapurissa, eikä hänellä ole pieniä lapsia. Sen sijaan meitä kunnollisia veronmaksajia sapettaa, kun ollaan kuviteltu saavamme rahoillemme vastinetta ja lapsillemme turvallinen kasvuympäristö. Nyt ollaan tuhoamassa alueen turvallisuus. Myös asuntojen hinnat romahtavat, mikä ei ole ihan pikkujuttu, kun on kaikki säästönsä sijoittanut omaan kotiin.

[QUOTE="aapee";26197292]En ole ollut missään omakotialoyhdistyksen kokouksessa, mutta kiva kuulla, että muutkin pitävät asiasta meteliä. Äitiäsi tuskin asia kiinnostaa, kun kerran ei asu tulevan asuntolan naapurissa, eikä hänellä ole pieniä lapsia. Sen sijaan meitä kunnollisia veronmaksajia sapettaa, kun ollaan kuviteltu saavamme rahoillemme vastinetta ja lapsillemme turvallinen kasvuympäristö. Nyt ollaan tuhoamassa alueen turvallisuus. Myös asuntojen hinnat romahtavat, mikä ei ole ihan pikkujuttu, kun on kaikki säästönsä sijoittanut omaan kotiin.[/QUOTE]

Tiedätsä urpo, et veroja maksetaan just sen takia, että kun on elämässä vaikeaa, saa apua! Sä et oo mikään sanomaan, kuka saa asua missäkin!

Mitä haittaa tuosta on? ei mitään.Alkoholisti kuntoutujat,ovat tuolla selvinpäin,hekin normaaleja ihmisiä,joilla asiat joskus lipsuneet alamäkeen.Veljeni on tuollaisessa asustanu joskus,ihan normaali mies,ei mitenkään vaarallinen.
Eikä tuollaiseen mitään vaarallisia avohoitopotilaita laiteta.Meilläkin kotona avohoitopotilas,mieheni.
Joskus tuollainen paikka oli myös samalla asuinalueella missä asuimme,eihän niitä ihmisiä mitenkään erottanut ,et kuka on sieltä ja kuka ei.

[QUOTE="aapee";26197292]En ole ollut missään omakotialoyhdistyksen kokouksessa, mutta kiva kuulla, että muutkin pitävät asiasta meteliä. Äitiäsi tuskin asia kiinnostaa, kun kerran ei asu tulevan asuntolan naapurissa, eikä hänellä ole pieniä lapsia. Sen sijaan meitä kunnollisia veronmaksajia sapettaa, kun ollaan kuviteltu saavamme rahoillemme vastinetta ja lapsillemme turvallinen kasvuympäristö. Nyt ollaan tuhoamassa alueen turvallisuus. Myös asuntojen hinnat romahtavat, mikä ei ole ihan pikkujuttu, kun on kaikki säästönsä sijoittanut omaan kotiin.[/QUOTE]

Muuta maalle,keskelle ei mitään.Vedä vielä piikkilanka aidat pihan ympärille.Lapset kotiopetukseen ja kotihoitoon.Ulos lähtiessä foliohatut päälle ja vuoraa heidät vieä kuplamuoviin ja pumpuliin.

Mihin ne kuntoutujat pitäisi viedä, kun joka asuinalueilta löytyy joku itsekäs, joka ei haluakaan nähdä ketään huonompiosaista? Johonkin pikkusaarelle keskelle merta? Onhan tuo puukotus ikävä tapaus, mutta paljon, paljon todennäköisempää on, että lapsesi kuolee liikenteessä omassa autossa kuin tuntemattoman puukottamana. Järkevämpää noita asuntoloita on ripotella eri asuinalueille kuin laitettaisiin kaikki samaan, huonommalle alueelle.

• Tykkää
Reactions: DuskyLeDoux
Kiireesti rynnin korsolaisena kattomaan että mitä mitä... Ja mä oon tyrmistynyt. Missä niitten sit pitäis olla? Työnnetään johonkin piiloon, ettei vaan sunkin (anteeks ilmasuni) kermaperse lapsilles selviä, että kaikilla ei HYVINVOINTI yhteiskunnassakaan mene niin hyvin?

Sulla on vaihtoehtoja, muuta pois, sopeudu etc. Riippuvuus on sairaus, tuskin kukaan valitsee tulla riippuvaiseksi, siinä vaan käy niin.

Onko se "nuortentalo" jotenkin vaikuttanut Matariin negatiivisesti? Itse olen Korson suunnilla asunut lähes koko ikäni. Ko. paikasta en ole kuullut mitään pahaa. Se on kato niin että lähiössä kun lähiössä on aina samat ongelmat.

Mä en edes haluu ajatella että mitähän sä oisit sanonu jos siihen ois tullu lastenkoti/vastaanottokoti. Mietipä mimmosta väkeä sit pyöris... Useinhan kun huostaanottoon päädytään ollaan kovin moniongelmaisia.

Ehkä mä vaikenen nyt, muuten on vaarana kirjottaa kirjan verran ;D Mukavaa viikonloppua kaikille KORSOLAISILLE :)

Sulla on vaihtoehtoja, muuta pois, sopeudu etc. Riippuvuus on sairaus, tuskin kukaan valitsee tulla riippuvaiseksi, siinä vaan käy niin.

Onko se "nuortentalo" jotenkin vaikuttanut Matariin negatiivisesti? Itse olen Korson suunnilla asunut lähes koko ikäni. Ko. paikasta en ole kuullut mitään pahaa. Se on kato niin että lähiössä kun lähiössä on aina samat ongelmat.

Mä en edes haluu ajatella että mitähän sä oisit sanonu jos siihen ois tullu lastenkoti/vastaanottokoti. Mietipä mimmosta väkeä sit pyöris... Useinhan kun huostaanottoon päädytään ollaan kovin moniongelmaisia.

Aionkin muuttaa pois, ennenkuin tästä paikasta tehdään todellinen slummi. Meillä kansalaisilla on valinnan vapaus. Olen valinnut asuinpaikakseni perheelleni turvallisen ympäristön ja olen maksanut siitä itseni kipeäksi.

Jos te haluatte asua tällaisten kuntoutuslaitosten vieressä niin, ihan vapaasti vaan. Turha kitista, jos joku muu ei halua. Tiedän, ettei meidän perhe ole ainoa, joka muuttoa harkitsee. Vantaa tulee menettämään monta hyvää veronmaksajaa tällä politiikallaan.

Ei ole meidän lähiössä ollut aikaisemmin mitään ongelmia. Kiitos sen, ettei täällä ole ollut pubeja, eikä näitä ongelmapesäkkeitä. Vastauksistanne kuultaa läpi kateus siitä, että jollakin on ollut ihan oikeasti rauhallinen ja turvallinen asuinpaikka. Miksi kaikkiin lähiöihin pitää saada ongelmia? En ymmärrä.

Ongelmaihmiset voivat hoitaa ongelmansa kuntoon vaikkapa maalla, missä eivät häiriköi kunnollisia ihmisiä. Luulisi heidän oman toipumisensakin kannalta olevan järkevämpää toipua luonnon rauhassa, eikä missään lapsiperhealueen keskellä.

Ehdotan, että kaikki vastaavat asuntolat rakennetaan syrjäiseen paikkaan ja vasta sen jälkeen aletaan ympärille rakentamaan taloja. Kaikki idealistiset hyysääjät saavat vapaasti muuttaa asuntolan viereen asumaan.

NIMBYac-t.jpg

En kyllä mäkään haluis meijän nurkille mitään hurupäitten asuntolaa ja vielä vähemmän haluaisin perheeni kanssa asua jossain, hurupäitten asuntolan nurkilla. Muuttakoon nämä, ah niin, ihanan hyväksyvät ihmiset vaikka sinne asuntolaan hyysämään näitä hurupäitä.

En kyllä mäkään haluis meijän nurkille mitään hurupäitten asuntolaa ja vielä vähemmän haluaisin perheeni kanssa asua jossain, hurupäitten asuntolan nurkilla. Muuttakoon nämä, ah niin, ihanan hyväksyvät ihmiset vaikka sinne asuntolaan hyysämään näitä hurupäitä.

Ainakin mun puolesta tuollaisen asuntolan voi hyvin sijoittaa noille kulmille. On jo valmiiksi runsaasti niitä hurupäitä.

[QUOTE="vieras";26211004]Ainakin mun puolesta tuollaisen asuntolan voi hyvin sijoittaa noille kulmille. On jo valmiiksi runsaasti niitä hurupäitä.[/QUOTE]

Ei muuten ole. Täällä on ollut tähän asti turvallista ja rauhallista. Alue on lapsiperheiden suosima omakotitaloalue, jossa ei ole pubeja lähettyvillä. En voi käsittää, miksi tällaiset rauhan tyyssijat pitää hävittää.

[QUOTE="aapee";26211030]Ei muuten ole. Täällä on ollut tähän asti turvallista ja rauhallista. Alue on lapsiperheiden suosima omakotitaloalue, jossa ei ole pubeja lähettyvillä. En voi käsittää, miksi tällaiset rauhan tyyssijat pitää hävittää.[/QUOTE]

Onks tää joku vitsi/provo ! :D Ketjun eka sana on Korso ja se on kyllä yksi pk-seudun vastenmielisimpiä alueita aika monen mielestä.

[QUOTE="aapee";26211030]Ei muuten ole. Täällä on ollut tähän asti turvallista ja rauhallista. Alue on lapsiperheiden suosima omakotitaloalue, jossa ei ole pubeja lähettyvillä. En voi käsittää, miksi tällaiset rauhan tyyssijat pitää hävittää.[/QUOTE]

Kai ymmärrät miten typerän kuvan annat itsestäsi?

Rehellisesti sanottuna en mäkään halua mitään asuntoloita lähelleni ihan lasten takia. Itse pärjään mutta lapsia pelottaa. Esim täällä on lähellä on vammaisasuntola ja nuorin tytär pelkää niitä kun tulevat iholle kiinni. Ei ne varmaan pahaa tarkoita mutta lapsesta semmoinen on pelottavaa.

Avohoito ja kuntoutumiseen tarkoitetut asuntolat on himppa eri juttu. Asuntoloissa on valvontaa. Nykyisessä asuinympäristössä on kehitysvammaisten asuntola+vajaakuntoisten asuntola+ muutama irrallinen mielenterveyspuolen avohoitolainen. Samanlaisessa ympäristössä olen asunut toisellakin paikkakunnalla, ja kummassakaan ei ole ollut asuinalueella ongelmia näiden asuntolassa asujien suhteen. Vähemmän häiriöitä oli ainoistaan silloin kun naapurissa oli hautausmaa. Aapeen naapurissa saattaa hyvinkin asua useampi avohoidossa ole psyykkisesti sairas ihminen, ne kun avohoidossa ollessaan saavat asua vaikka siinä omistamassaan omakotitalossa. Ja alkoholisteillakin saattaa olla omakotitalo (ja alle kouluikäisiä lapsia) samoilla nurkilla.

Yhteistyössä