Korsetin valmistus- tietääkö joku ihan suomenkielistä kirjaa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Aamuäree
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Aamuäree

Aktiivinen jäsen
10.04.2007
48 562
16
38
Etelä-Pohjanmaa
Mä olen koettanut googletella ja mä en enää osaa enempää :|
Yks älyttömän kallis englanninkielinen kirja löytyi joka olis ollut sellainen kuin etsin, mutta kyllä PAKKO on olla suomenkielinenkin joku.
Opiskeluista on niin kauan, että ei enää ole muistissa se kirja jota silloin käytettiin.

http://www.booky.fi/book.php?book_id=9789511199625

Vaatetusalan ammattitekniikan käsikirja on heti suuren suosion saanut, kattava ja moderni tietokirja. Se käsittelee monipuolisesti vaatteiden valmistukseen liittyviä aiheita, kuten erilaisten saumarakenteiden ompelemista, silitys- ja viimeistelytekniikoita, tukikankaiden ja muiden lisätarvikkeiden käyttöä sekä tuotteiden vuorittamista.

Kirjassa käydään perusteellisesti läpi hameen, puseron, housujen, jakun, leningin, juhlapuvun ja korsetin valmistamiseen liittyviä asioita. Laaja kuvamateriaali sisältää myös ammattimaiset ja selkeät poikkileikkauskuvat saumojen rakenteista sekä tasokuvat ja työjärjestykset tuotteista.

En tiedä onko tästä hyötyä mutta nukkemuotoilukoulutuksessa tehtiin antiikkinukelle korsetti ja mielestäni tuolla samalla periaatteella voisi tehdä isossakin koossa ja oikeilla luilla. =)

Tein blogiini ohjeistuksen vaihe vaiheelta.

http://hannanhuone.blogspot.com/2008/11/nuken-retrokorsetti-tutoriaali.html

Tuo "vaatetusalan ammattitekniikan käsikirja"
Olen vaatetusalalla, ja me käytetään kyseistä kirjaa oppimateriaalina. Opettajat on huomanneet siellä monia viboja... Esim, kaksi taskun ohjetta on sekoitettu keskenään jne...

En luota siihen kirjaan. Kokemuksesta voin sanoa, että moni työ on sen kirjan takia mennyt pilalle.

Johanna Pohjanmies julkaisi vastikään Korsetti! -opas korsettien maailmaan ja valmistukseen -nimisen kirjan, joka on selkeä suomenkielinen opas korsettien kaavoittamiseen ja valmistamiseen.
Kirjaa voi tilata suoraa Pohjanmieheltä info@johannapohjanmies.com tai puhelimitse 050 3807555. Helsingissä sitä on myynnissä ainakin Tikata ompelutarvikeliikkeessä.

Yhteistyössä