Koroke 4-vuotiaalla...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ap
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

ap

Vieras
Hei! Ostin perus korokkeen meidän 4-vuotiaalle. Nyt mietinkin turvavyötä... nimittäin pitäiskö vielä olle joku turvavyön alennin laitettuna. Mulla olis sellanen turvaistuimesta jäänyt tuolla kaapissa, mut en kyllä ymmärrä miten sellainen laitetaan?

Vai riittääkkö pelkillä auton vöillä? En oo päässy kokeilemaan vielä tuleeko se vyö ihan väärästä kohdasta..

4 vuotiaalle pelkkä koroke?

Melkein tekisi mieli väittää provoksi mutta valitettavasti näitä tapauksia on.... noh, rukoillaan lapsesi puolesta ettette joudu kolariin.

mutta oikeesti on totta. Tarkoitus on ostaa se selkänojallinen korokeistuin, mutta valitettavasti tähän hätään en sitä saanut.. Nuorempi kaveri täytyi vaihtaa turvaistuimeen. Ja tiedän kyllä hyvinkin monta tapausta jossa tuon ikäinen on korokkeella. Mä nyt vielä korostan että tää on VÄLIAIKAISRATKAISU.

Eipä se rekka joka liukkailla tulee kylkeen katso onko kyseessä ihan lyhyt matka, väliaikaisratkaisu, tuttu tie, tämän kerran....

Just ostettiin turvaistuinta ja myyjän kanssa jutellessa kertoi mitä kuullut välilllä vanhempien suunnittelevan, penkki liinoilla autoon kiinni, tyynyillä tuetaan yms.

Noh, onhan se parempi että on edes joku istuin. Mutta ei sen oman lapsensa turvallisuudesta huolehtiminen pitäisi nyt niin vaikeaa olla. Vaikka monille selkeästi on... mikä on pirun surullista.

"Korokeistuimet 3-12v
Korokeistuin kolme-kaksitoista vuotiaalle lapselle. On tärkeää lapsen turvallisuuden kannalta, että hän istuu turvavöihin nähden oikealla korkeudella."
näin vaunuaitan sivuilta.

En varmaan uskalla nyt ajaa kilometriäkään kun lapsi olisi korokkeella... tulipa paha mieli, en todellakaan ole sellainen joka riskeeraa tahallaan...

Voi voi, ihanko pahamieli tuli. Kaikessako pitäisi päähän taputella???

Et riskeeraa tahalteen mutta silti otat tietoisen riskin? Teet niinkuin teet mutta jos jotain sattuu niin turha tulla tänne itkemään omasta tietoisesta päätöksestäsi.

mutta mulle lapsen turvallisuus on tärkeää, mut en mä nyt ajatellu et tää kovin tavatonta olis. Mä jopa luulin että NÄIN VOI TEHDÄ! Ajattelin kuintekin ottaa varman päälle ja hankkia sen paremman kunhan pääsen täältä korvesta sellaiseen kauppaan jossa niitä myydään...

Mutta näemmä olen sit paska äiti joka pelleilee... :/

Miksi et voi ostaa sitä turvavyöistuinta? Halvimpia saa satasella ja tuodaan kotiovelle jos netistä tilaat. Onko se muka liikaa? http://www.pikkupingviini.fi/index.php?id=2&products_action=view&products_id=1821

Mie yritän ihan oikeasti ymmärtää miksi ei tuollaista voi ostaa? Minkä kokoinen lapsi on?

OLEN OSTAMASSA TUOLLAISEN EDELLÄMAINITUN, mutta en saa sitä nyt heti. Siksi on nyt koroke, jota ei olla vielä käytetty. Tuossa on vain selkänoja korokkeeseen verrattuna, siksi ihmettelen onko tuo nyt sitten 100x turvallisempi ja että koroke on ihan poissuljettu vaihtoehto jota ei uskalla edes viikkoa käyttää..

Muttakun se kolari voi sattua sen viikonkin aikana. Toki sinä voit käyttää pelkkää koroketta jos niin päätät. Mutta turvallisempiakin vaihtoehtoja olisi.

Ja onhan niissä hurja ero. Vyöistuin ohjaa sen vyön just oikealle korkeudelle. Siinä on pääntuet ja suojat sivuilla. Koroke, noh se on vain koroke.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:

Saman kokoinen kuin meidän vasta kolme vuotta täyttänyt. Ei kyllä tulisi mieleenkään laittaa häntä pelkkään korokkeeseen. Ei se koroke auttaisi mitään kolarin tullen. Mieluummin jättäisin autoilematta kuin lähtisin korokkeen kanssa liikkeelle.

Alkuperäinen kirjoittaja koi:
Muistan että minua on kuljetettu välillä jopa ilman mitään istuinta kun olin lapsi ja hengissä ollaan silti!! :)

Joo, ja tän takia kenenkään ei tarvi hankkia kunnon istuimia :headwall:

Sulla on käynyt ihan järjetön tuuri, että sä olet ylipäätään vielä hengissä.

Mutta olihan se eri asia 70-luvulla, kun ihmisillä ei ollut TIETOA noista riskeistä ja siitä, mikä on turvallisinta. Nyt sitä tietoa on ja se on vaan typeryyttä ja välinpitämättömyyttä jos ei lapselleen viitsi hankkia kunnon turvalaitteita.

mä oon varmaan täys idiootti kun meijän poika siirty 4 vuotiaana korokkeelle ja tänä vuonna täyttää 6v. tämä nyt on paras ratkasu meille.ja mä en ihan ymmärrä miten koroke eroo niin paljon turvavyöistuimesta

tiedän monia tapauksia jossa lapsi on matkustanu 3vuotiaasta asti ilman mitään istuimia..

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
OLEN OSTAMASSA TUOLLAISEN EDELLÄMAINITUN, mutta en saa sitä nyt heti. Siksi on nyt koroke, jota ei olla vielä käytetty. Tuossa on vain selkänoja korokkeeseen verrattuna, siksi ihmettelen onko tuo nyt sitten 100x turvallisempi ja että koroke on ihan poissuljettu vaihtoehto jota ei uskalla edes viikkoa käyttää..

+sivusuojat ja pääntuki..

Alkuperäinen kirjoittaja wiivi84:
mä oon varmaan täys idiootti kun meijän poika siirty 4 vuotiaana korokkeelle ja tänä vuonna täyttää 6v. tämä nyt on paras ratkasu meille.ja mä en ihan ymmärrä miten koroke eroo niin paljon turvavyöistuimesta

tiedän monia tapauksia jossa lapsi on matkustanu 3vuotiaasta asti ilman mitään istuimia..

Olet varmaan kun mäkin olen vaikka olen hankkimassakin paremman istuimen...

Alkuperäinen kirjoittaja kertokaas:
Miten se koroke ei riittäisi, jos vyöt vaan menevät oikeasta kohdasta? Eihän turvavyöistuin tee muuta, kuin johtaa ne vyöt kulkemaan sopivalle kohdalle...

Vyöistuimessa on ne sivutörmäyssuojatkin.

Yhteistyössä