K
kertokaa
Vieras
Ajattelin vaihtaa meidän asuntolainan koron, 12 kk euribor, joko 3 kk tai 1 kk euriboriin kun on halvempia tällä hetkellä. Kumpi kannattaisi ottaa? Kannattaako jossain vaiheessa taas vaihtaa takaisin?
Katso alla oleva video nähdäksesi, kuinka asennat sivustomme verkkosovellukseksi kotinäytöllesi.
Huomio: Tämä ominaisuus ei välttämättä ole käytettävissä kaikissa selaimissa.
Alkuperäinen kirjoittaja Ikiteinix:Ei ehkä kannata koko lainaa euriboreihin. Mä laittaisin puolet 3 vuoden kiinteälle korolle ja toisen puolen 3kk euriboriin.
Primea kannattaa välttää. Se on vain pankin ns. kusetuskorko...
Alkuperäinen kirjoittaja Ikiteinix:Ei ehkä kannata koko lainaa euriboreihin. Mä laittaisin puolet 3 vuoden kiinteälle korolle ja toisen puolen 3kk euriboriin.
Alkuperäinen kirjoittaja Pauna:Ja kannattaa tietty aluksi myös selvittää pankin kustannukset koronvaihdolle. Tuosta takaisinvaihdosta taas ei voi tietää ennen kuin näkee mihin suuntaan korot menee.
Alkuperäinen kirjoittaja ...:Alkuperäinen kirjoittaja Ikiteinix:Ei ehkä kannata koko lainaa euriboreihin. Mä laittaisin puolet 3 vuoden kiinteälle korolle ja toisen puolen 3kk euriboriin.
Primea kannattaa välttää. Se on vain pankin ns. kusetuskorko...
kuinka niin kusetuskorko
Alkuperäinen kirjoittaja ap:Alkuperäinen kirjoittaja Pauna:Ja kannattaa tietty aluksi myös selvittää pankin kustannukset koronvaihdolle. Tuosta takaisinvaihdosta taas ei voi tietää ennen kuin näkee mihin suuntaan korot menee.
Kustannuksista kaikki riippuukin. Jos maksaa monta sataa niin mietitään uudestaan. Meillä on laina Sampopankissa.
Alkuperäinen kirjoittaja ap:Miksi 3 kk euribor on parempi kuin 1 kk?
Alkuperäinen kirjoittaja ap:kiitos vastauksistaLaitan pankkiin kyselyä aiheesta, katsotaan mitä vastaavat. Onneksi on luottovirkailija.
![]()
Alkuperäinen kirjoittaja lepsa:siitä kuinka alas korot voivat ensi vuoden aikana mennä.
http://www.taloussanomat.fi/kansantalous/2008/12/16/fed-pudotti-koron-lahelle-nollaa/200832492/12?pos=1
Alkuperäinen kirjoittaja Minttu:MOi!
Me otettiin reilu vuosi sitten noin 100 000 euron laina. Sidottiin tuolloin Nordean primeen, koska se oli silloin euriboreja halvempi. Nyt sitten vaihdettiin tuo 3kk euriboriin, sillä se tuntui parhaimmalta vaihtoehdolta. Laina on siis Nordeasta, koron vaihto maksoi 100 euroa, joka maksaa itsensä kyllä takaisin.
Alkuperäinen kirjoittaja En:En aio vaihtaa korkoani. Olenkohan ainoa +
Lainaa mulla noin 29 000 ja korko nyt 5,1. keväällä noteeraus.
Ajattelen, ettei näin pienessä lainassa kilpailu kannata. Ja jos korot tippuu huhtikuiseen noteeraukseen.
Tyhmäkö ?
Alkuperäinen kirjoittaja Pauna:Ja kannattaa tietty aluksi myös selvittää pankin kustannukset koronvaihdolle. Tuosta takaisinvaihdosta taas ei voi tietää ennen kuin näkee mihin suuntaan korot menee.
Alkuperäinen kirjoittaja En:En aio vaihtaa korkoani. Olenkohan ainoa +
Lainaa mulla noin 29 000 ja korko nyt 5,1. keväällä noteeraus.
Ajattelen, ettei näin pienessä lainassa kilpailu kannata. Ja jos korot tippuu huhtikuiseen noteeraukseen.
Tyhmäkö ?
Alkuperäinen kirjoittaja ddd:http://yle.fi/uutiset/talous_ja_politiikka/2008/12/op-prime_laskee_350_prosenttiin_432310.html
prime on minusta ollut hyvä, laskee kun laskee ja ei ole noussut koskaan euriborin yli ja huippuunsa silloin kun euriborit on nousussa rajusti.
Alkuperäinen kirjoittaja mie:Alkuperäinen kirjoittaja ddd:http://yle.fi/uutiset/talous_ja_politiikka/2008/12/op-prime_laskee_350_prosenttiin_432310.html
prime on minusta ollut hyvä, laskee kun laskee ja ei ole noussut koskaan euriborin yli ja huippuunsa silloin kun euriborit on nousussa rajusti.
Prime on sellainen aika riskitön korko. Edullisimmaksi kuitenkin taitaa aina tulla lyhyet korot vertailuiden perusteella...