Korkeat maksa-arvot

  • Viestiketjun aloittaja huolissaan
  • Ensimmäinen viesti
...
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Sulle jolla 80% maksasta meni, niin tehtiinkö sulle maksansiirto vai mitä??!!

Mulla on ihan normaali ruokahalu, eikä kuumettakaan ole ollut...
Maksa "korjasi itse itsensä", mun piti levätä paljon, en saanu syödä tiettyjä ruokia (en muista mitä) ja piti joka päivä ottaa k-vitamiinia.. tai jotain.. tästä on jo 10 vuotta aikaa. Mulle ei jääny taudista mitään, ei edes kantajuutta, mikä oli hyvä puoli. Maksa on lääkärin mukaan täysin kunnossa, eikä mistään huomaa että olen hepatiitin sairastanut. Enpähän voi sitä koskaan enään mistään saada :)
 
vierailija
Te kenellä on ollut korkeat maksa-arvot; mistä on johtunut? Mitä oireita ollut?

Mulla alat yli 1000....:(

Vastaan nyt, vaikka oma syyni maksa-arvojen kohoamiseen on tod.näk. teille muille epätodennäköinen. On kuitenkin käynyt ilmi (vuosia jälkeenpäin), että teini-iässä maksa-arvojeni kohoamiseen ns. ilman "oikeaa" tai itseaiheutettua syytä olivat lukuisia kertoja tapahtuneet silmätipoilla huumaamiset. Jos arvojen kohoamiseen ei ole ns. syytä, kannattaa parhaan kykynsä mukaan poistaa mahdollisuus sille, ettet saa tavalla tai toisella silmätippoja juomasi mukana. Ihmisiä on sairaita moneen lähtöön. Ja ihan jopa lähipiirissä.
 
vierailija
Mulla oli maksa arvot korkeella, iho kellersi ja samoin silmästä toi valkoinen osa oli keltainen. kuume ilman flunssaa nii tiesi ettei kaikki oo kunnossa. Diagnoosi autoimmuunihepatiitti harvinainen maksasairaus, krooninen. eli tän kans on vaa elettävä.
 
vierailija
Samaa mietin, kyllä olis passitettu jo sairaalaan... Ja yleensä jos on noin korkeat arvot, on silmät ja ihokin jo keltainen...
Mulla oli ALAT n.7000 , lämpöilyä 37.6 koko ajan. 4. pvää osastolla ja kotiin, kun srvot oli n.1500. Ei kipuja, eikä keltaisuutta. Bilirubiini n. 45.. että sellaisia tietäjiä näillä palstoilla on. Älkää pelotelko ihmisiä turhaan, vaan lääkärit osaa hommansa !
 
vierailija
Mulla oli ALAT n.7000 , lämpöilyä 37.6 koko ajan. 4. pvää osastolla ja kotiin, kun srvot oli n.1500. Ei kipuja, eikä keltaisuutta. Bilirubiini n. 45.. että sellaisia tietäjiä näillä palstoilla on. Älkää pelotelko ihmisiä turhaan, vaan lääkärit osaa hommansa !
Todettu kyllä itseaiheutettu C-hepatiitti, mutta tuo oli vaan ainoa kerta. Lämpöilyn takia menin sairaalaan ja ottivat verikokeet. Jatkotutkimuksiin jne. Mutta ei tässä vielä kuolleita olla ☺. 4kk.tta aikaisemmin kaikki maksa-arvot olivat alle viite arvojen. Sehän itseäkin kummastutti kun yhtäkkiä ALAT 7000. Tippaan ja osastolle. Kävi kyllä mielessä, että tässäkö tämä elämä oli..
 
vierailija

Sulle jolla 80% maksasta meni, niin tehtiinkö sulle maksansiirto vai mitä??!!

Mulla on ihan normaali ruokahalu, eikä kuumettakaan ole ollut...
Ei taida olla sama mut mistä tuo vaiva johtui:
 

Yhteistyössä