Korkeasta verenpaineesta kysyttävää...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mittauksessa käynyt
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

mittauksessa käynyt

Vieras
Te keillä ollut verenpaine koholla, suunnilleen lukemissa 126/96 niin onko aloitettu lääkitystä? Jos, niin mikä? Itseä pelottaa ne mahdolliset sivuvaikutukset vahvemmissa lääkkeissä. :/

Alapaine sulla on korkea, mutta yläpaine ok.Mulla oli 160-180 / 96-102
Puolisen vuotta seurailtiin ja mittailin kotona sitten aloitettiin lääkitys.Meillä sukurasitteena verenpainetauti :(

Minulla huiteli tuollaisilla lukemilla, ja ehdottivat lääkitystä.Kysyin voinko yrittää elämäntapa muutosta jos vaikka ei lääkkeitä tarvitsisi.Kävelin joka päivä lenkin, ja liikuin muutenkin enemmän.Siitä laski sitten normaaliin, eikä lääkitystä tarvittu :)

Mulla siis kohosi raskauden aikana, ja sillon jo aloitettiin lääkitys. Nyt ilmeisesti vaihdetaan vahvempaan, kun en oo enää raskaana enkä imetä. Korkeimmillaan ollu 170/101.
Lisättyä suolaa en käytä enkä juurikaan alkoholia, en tupakoi. Ylipainoa löytyy, tosin painonpudotus menossa josta tuloksia toivottavasti näkyvissä kohta puoliin. Liikunta epäsäännöllistä, pitäisi taas ruveta lenkkeilemään säännöllisemmin.
Kukaan ei vaan noista ole puhunut mitään, itse oon netistä lukenut. Heti ollaan vaan lääkettä tarjoamassa.

Yhdestä korkeasta tuloksesta ei vielä aloiteta lääkitystä, mutta jos verepaineet on jatkuvasti tuota luokkaan niin voidaan aloittaa verenpainelääkitys.
Suurempi riski on korkeasta verenpaineesta aiheutuvat ongelmat kuin lääkkeiden sivuvaikutukset.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Yhdestä korkeasta tuloksesta ei vielä aloiteta lääkitystä, mutta jos verepaineet on jatkuvasti tuota luokkaan niin voidaan aloittaa verenpainelääkitys.
Suurempi riski on korkeasta verenpaineesta aiheutuvat ongelmat kuin lääkkeiden sivuvaikutukset.

Näin on

Alkuperäinen kirjoittaja Maine Coon:

Näin on

Tottakai, ja ymmärrän sen. Pelottaa vaan kun oon lukenu noista lääkkeistä että voivat aiheuttaa huimausta, päänsärkyä, jopa pyörtyilyä. Muutenkin kärsin välillä päänsäryistä ja huimauksesta (ilmeisesti niskat niin jumissa) ettei yhtään enempää tarviis...

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Maine Coon:

Näin on

Tottakai, ja ymmärrän sen. Pelottaa vaan kun oon lukenu noista lääkkeistä että voivat aiheuttaa huimausta, päänsärkyä, jopa pyörtyilyä. Muutenkin kärsin välillä päänsäryistä ja huimauksesta (ilmeisesti niskat niin jumissa) ettei yhtään enempää tarviis...

Lähes kaikissa lääkkeissä on joitain OHIMENEVIÄ sivuvaikutuksia, mitä VOI tulla, mutta sehän ei tarkoita sitä, että juuri sinulle ne tulisi.

Kyllä aloitetaan eikä kukaan puhu suolan / natriumin käytöstä yhtään mitään siellä lääkärin vastaanotolla.

Yhteistyössä