korkeakouluopiskeliat ja pankkilaina , vittumitä paskaa

• Viestiketjun aloittaja kaulimella päähä
  • Ensimmäinen viesti
vieras
Tosi järkevää, että voi opiskelijana alkaa maksamaan omaa asuntoa, jos käy töissä. Kannattaa vanhempien omaisuudesta sen verran hyötyä, että ovat takaamassa, eikä tarvitse vuokranantajille rahojaan haaskaata.

sölfk
Pankit on businesslaitoksia. Tottakai sellaisella lainanhakijalla oletetaan olevan parempi tulevaisuus, joka opiskelee, ja vielä korkeakoulussa. Lainan ehtonahan on riskianalyysin tekeminen ja sen läpäiseminen. Kumpikohan pankin mielestä on potentiaalimpi asiakas; korkeakoulusta valmistuva opiskelija vai perhe, jossa mies on duunari ja vaimo pykää lapsia lapsi vuodessa periaatteella???

ap
Alkuperäinen kirjoittaja -.-.-:
voi voi pikkusta. Saiko joku pankilta lainaa. Pura vähän pahaa oloa. Kyllä se kohta helpottaa.

ne ei siellä pankissa vaan ymmärrä, kuinka paljon enemmän sinä olisit sitä rahaa halunnut. Ota rusina!
Itseasiassa ei helpota vittuakaa vaikka kuinka jauhaa ja paiskoo tavatoita menemää! ja vittu kiitos rusinasta, ikinä en oo keltää saanu mitään näin kauniseleistä! oon kiitollinen koko saatana elämän että tarjosit mulle VIRTUAALIRUSINAN, VITTU JES!!!

ew
Alkuperäinen kirjoittaja juuh:
Alkuperäinen kirjoittaja ew:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
ei mun kirjotus- ja lukutaidossa oo mitää vikaa, oon lukion ja ammattikoulun käyny ja ammatti ja työpaikka on, oon vaan niin raivoissani kun kuulin tästä juuri, kun musta tuntuu että meidän elämässä kaikki menee päinpersettä ja tollaset lössöilee jossain koulunkirjoilla ja saa lainaa ja haluamansa asunnon ja kaikki on kivasti jnejne, ja tottakai se on kateutta kun toisille suodaan enemmän joustoa kun toisille, ihan järjettömistä syistä
Ei ole luku- ja kirjoitustaidossa mitään vikaa :LOL: Aika pitkän virkkeen sait muuten aikaiseksi...KorkeakouluopiskeliJa olisi varmasti käyttänyt välimerkkejä sekä lirjoittanut sanat oikein, myös suutuspäissään ;)
Hyvinhän tuo näyttää sullakin menevän oikeinkirjoituksen suhteen! :D
Oletko koskaan kuullut sarkasmista ;)

ei-ap
En kyllä ihmettele, ettei lainaa myönnetty, jos ne on vaikka laittanut sut täyttämään jonkun lomakkeen ja huomanneet "sivistyksesi".

Ai niin, olithan sä oikeen amiksen ja lukion käyny!

vieras
Jos ap on käyttäytynyt samalla tavalla kuin tässä keskustelussa niin en ihmettele ettei lainaa ole myönnetty. Lainaa saa jos on riittävästi vakuutta! Olet vain kateellinen.

-.-.-
... ja vittu kiitos rusinasta, ikinä en oo keltää saanu mitään näin kauniseleistä! oon kiitollinen koko saatana elämän että tarjosit mulle VIRTUAALIRUSINAN, VITTU JES!!!
Ei hitto. Jos oisin pankinjohtaja, niin saisit multa heti kyllä lainan! Kelpaisko virtuaalilaina?

Alkuperäinen kirjoittaja niinniin:
Alkuperäinen kirjoittaja kookosta:
Alkuperäinen kirjoittaja niinniin:
noh esim. 230 000 euroa näin äkkiseltään tuli mieleen. ja toinen insinööri sitten 285 000 euroa. kummallakin isipappa takaa noin 25 000 ja omia säästöjä oli kertyny 20 000. toiset osti rivarin, toiset rakentaa omaa taloaan, molemmilla vaimo äitiyslomalla ja miehet töissä ja molemmat insinöörejäkin vielä :D

kavereitani siis joten siksi tiedän. ja ennenku joku ihmettelee niin juu, meillä puhutaan kaveripiirissä täysin avoimesti näistäkin asioista :)
No meillä ei isipapat taitaisi takailla tollasia lainoja eikä kyllä säästöjäkään ole noin mahtavia summia :D
Mutta ehkä me joskus joku laina saadaan (tai mennään ees kysyyn) =) Eipä toi mun isniinöörini tosin edes insinöörin hommia tee, paska duunarin paskaa työtä, palkkaa tosin saa ihan mukavasti.
no juu, tää oli vaan esimerkki siitä miten paljon se joissain pankeissa painaa että oot korkeakoulun käyny. :) ja moni duunari tienaa paremmin kun insinööri joka on ammattiaan vastaavassa duunissa.

muistan yli parikytävuotta sitten semmoisiakin tapauksia (itseasiassa montakin) kun yliopisto-opiskelijat ottivat asuntolainoja ja vakuudeksi kävi monessa paikassa se pelkkä opiskelutodistus. silloin joskus muinoin tilanne oli eri ja pelkällä opiskelupaikalla oli suuri merkitys pidemmällä tähtäimellä. nykysinhän tilanne on täysin eri.
Jaa a.. Mä käyn 4v kestävän AMK koulutusta nyt ja tiedän valmistuttuani, etten tienaa läheskään yhtä paljoa, kuin mun amiksen käynyt mieheni. Tosin tuota lainaa meidän ei tarvitse enää hakea, mutta näin vain pohdin tätä AMK vs. amis koulutusta. Mun pitäis jatkaa useampi vuosi yliopiston puolella opiskelua, jos haluaisin tienata saman verran ku mun mies. Ja mun mies ei tee töissä juurikaan muuta, kuin painelee jotain hiton nappeja! Näin tää vaan menee. Ei kai kukaan pelkästään palkan takia lähde opiskelemaan AMK:n kuitenkaan.

AP
Alkuperäinen kirjoittaja sölfk:
Pankit on businesslaitoksia. Tottakai sellaisella lainanhakijalla oletetaan olevan parempi tulevaisuus, joka opiskelee, ja vielä korkeakoulussa. Lainan ehtonahan on riskianalyysin tekeminen ja sen läpäiseminen. Kumpikohan pankin mielestä on potentiaalimpi asiakas; korkeakoulusta valmistuva opiskelija vai perhe, jossa mies on duunari ja vaimo pykää lapsia lapsi vuodessa periaatteella???
JOO TARKOTUS OIS PYKÄTÄ AINAKI 11 KAKARAA! KIITOS 2 RIITTÄÄ

ap
-ei siinä mitää jos tää lorttoperse joskus valmistuiskin mutta ei se käy köulussa, taatika töissä! suoranaisesti ryyppää opintolainan ja tuet ym rahat, mutta kohta loppuu sekin lystiu kun opintopisteitä ei heru tolla lojumisella, si lähtee asunto, laskut jää maksamattta luottotiedot menee, en todella ole kateellinen siitä tyhmä se oli kun tollasen lainan otti kun ei meniaa kouluakaan hoitaa. KAteellinen olen siitä lainsata jonka se sai ja hepposin perustein

hyvä ap!
-ei siinä mitää jos tää lorttoperse joskus valmistuiskin mutta ei se käy köulussa, taatika töissä! suoranaisesti ryyppää opintolainan ja tuet ym rahat, mutta kohta loppuu sekin lystiu kun opintopisteitä ei heru tolla lojumisella, si lähtee asunto, laskut jää maksamattta luottotiedot menee, en todella ole kateellinen siitä tyhmä se oli kun tollasen lainan otti kun ei meniaa kouluakaan hoitaa. KAteellinen olen siitä lainsata jonka se sai ja hepposin perustein
Oikein viiltävä tilanneanalyysi.

ap
Alkuperäinen kirjoittaja AP:
Alkuperäinen kirjoittaja sölfk:
ja kuka sano et mun mies on duunari?? häh? edustuspäällikkö.

S
Alkuperäinen kirjoittaja epälusmu:
Alkuperäinen kirjoittaja m:
Alkuperäinen kirjoittaja Maisteri:
Kateus puhuu. OIsko kannattanu ite miettiä sitä opiskelua... toisaalta kirjotustyyli jo kertoo sen, ettei taida olla tällä ap:lla lukupäätä.
:LOL:
Ei mun mielestä kerro! Kertoo vaan sen, miten antaumuksella ja raivolla nää on kirjoitettu! Hyvin vapauttavaa!
peesi! :) kyllä minustakin joskus tuntuu tuolta.
Raivoa ehkä, miksi se pitää vain purkaa johonkin ulkopuoliseen. Eikö kannattaisi mennä itseensä. Vaikka olisikin ap:n kaltainen lusmu.
Parempihan se täällä on raivota kuin mennä sille lainan saaneelle "saamarin madolle" huutamaan. Ei täällä avautumisessa oo musta mitään vikaa. Ei näistä vieteistä täällä kellekään oo varmaan paha mieli tullu.

hei
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Tosi järkevää, että voi opiskelijana alkaa maksamaan omaa asuntoa, jos käy töissä. Kannattaa vanhempien omaisuudesta sen verran hyötyä, että ovat takaamassa, eikä tarvitse vuokranantajille rahojaan haaskaata.
Mutta miksi ihmeessä kun kela maksaa ison osan vuokrasta asumislisän muodossa? Ja omistusasunnossa tulee paljon muitakin kustannuksia... Meille ainakin on paljon halvempaa asua vuokralla!

meffe
Alkuperäinen kirjoittaja hei:
Mutta miksi ihmeessä kun kela maksaa ison osan vuokrasta asumislisän muodossa? Ja omistusasunnossa tulee paljon muitakin kustannuksia... Meille ainakin on paljon halvempaa asua vuokralla!
Onko vielä nykyään niin, että jos meinaa että Kela maksaa asumislisää 80% ja itse maksaa 20 % niin saa olla aika halpa vuokra? ainakin ennen ne rajat oli aika perseestä..

päivän paras
voi voi pikkusta. Saiko joku pankilta lainaa. Pura vähän pahaa oloa. Kyllä se kohta helpottaa.

ne ei siellä pankissa vaan ymmärrä, kuinka paljon enemmän sinä olisit sitä rahaa halunnut. Ota rusina!
Itseasiassa ei helpota vittuakaa vaikka kuinka jauhaa ja paiskoo tavatoita menemää! ja vittu kiitos rusinasta, ikinä en oo keltää saanu mitään näin kauniseleistä! oon kiitollinen koko saatana elämän että tarjosit mulle VIRTUAALIRUSINAN, VITTU JES!!!
:LOL: Pelastit mun päivän! Kiitos!

Joo
Alkuperäinen kirjoittaja kaulimella päähä:
Mitä helvetti tää korkeakouluopiskelioiden lelliminen pankissa oli, ykskin kaveri sai lainaa 170t vaan sillä että opiskeli korkeakoulussa, ja viä ekaa vuotta, ihan min tulot silläki'?? miten voi olla mahdollista eihän se oli taattua että ne vitun insinöörit ees työllistyis sivan kassalle??????
Sillä alalla on tulevaisuutta ja maksukykyä toisin kuin kaltaisellasi nippanappa peruskoulun läpäisseellä...

hei
Alkuperäinen kirjoittaja meffe:
Onko vielä nykyään niin, että jos meinaa että Kela maksaa asumislisää 80% ja itse maksaa 20 % niin saa olla aika halpa vuokra? ainakin ennen ne rajat oli aika perseestä..
No meillä on lapsi niin saadaan yleistä asumistukea joka perustuu tuloihin. Vuokra on 700 e josta Kela maksaa 500 e. Lapsettomat opiskelijat saavat 80 % vuokrasta asumislisää 250 e asti, ja se kyl on aika vähän jos yksin asuu. Mut kyl täältä 2 hengelle asunto 500 e löytyy...

Hah hah
Opettele kirjoittamaan! Taidat olla vaan kateellinen että se pääsi yliopistoon ja sä oot korkeintaan amislainen, ainakin kirjoitustaidosta päätellen...

yksisellainen
Öö, vaikka siksi, että se koti on joskus oma? OMAISUUTTA. MINUN. Halvemmaksi se tavallaan tuleekin, mutta mun rahani menevät kokoajan mulle. Parikymppisenä otin lainan ja viimeistään nelikymppisenä se on maksettu ja minulla on OMAISUUTTA. Kaikille tämä ei tietysti sovi, mutta hölmöä kritisoida toisten päätöksiä

Yhteistyössä