Korkeaa kuumetta onko liikkeellä? Jotain virustautia?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja hieman huolestunut äiti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

hieman huolestunut äiti

Vieras
Tytöllä eilen illalla nukkumaan menon jälkeen nousi kuume, huomasin kun kannoin mun ja miehen sängystä nukkuvan tytöt omaan sänkyynsä, oli aivan tuli kuuma...Supon laitoin aamulla ilman kuumeen mittausta ja puolilta päivin mittasin kuumeen olikin 39.3, ei jaksanut seistä edes tyttö...juo hyvin ja nukkunut lähes koko päivän. Kuitenkin nyt on nukkunut jo 2 tuntia ja viime suposta varmaankin 4 tuntia...kävin äsken mittaamassa kuumeen ja 39.1, ei nousee nukkuessakin... Supon nyt laitoin, mutta mites uskaltaako antaa nukkua aamuun asti vai pitäskö yöllä jossain vaiheessa mun herätä laittaan suppo? Lapsen unta ei moinen häiritse kuitenkaan...

Meillä poika oli 4 päivää 39 asteen kuumeessa, nyt 2 päivää 38 astetta. Lääkäri sanoi, että ihan normaalia nyt tuo pitkäkestoinen kuume.

Oulussa ainakin näin.

Alkuperäinen kirjoittaja hieman huolestunut äiti;22246959:
Tytöllä eilen illalla nukkumaan menon jälkeen nousi kuume, huomasin kun kannoin mun ja miehen sängystä nukkuvan tytöt omaan sänkyynsä, oli aivan tuli kuuma...Supon laitoin aamulla ilman kuumeen mittausta ja puolilta päivin mittasin kuumeen olikin 39.3, ei jaksanut seistä edes tyttö...juo hyvin ja nukkunut lähes koko päivän. Kuitenkin nyt on nukkunut jo 2 tuntia ja viime suposta varmaankin 4 tuntia...kävin äsken mittaamassa kuumeen ja 39.1, ei nousee nukkuessakin... Supon nyt laitoin, mutta mites uskaltaako antaa nukkua aamuun asti vai pitäskö yöllä jossain vaiheessa mun herätä laittaan suppo? Lapsen unta ei moinen häiritse kuitenkaan...

Niin ja tyttö on vajaa 4 vuotias..

Oletkos kurkannut tytön kurkkuun onko valkoisia peitteitä tai kaulalla turvonneita imusolmukkeita? Nyt on paljon angiinaakin liikkeellä enteron sun muiden lisäksi.

[QUOTE="vieras";22247049]Oletkos kurkannut tytön kurkkuun onko valkoisia peitteitä tai kaulalla turvonneita imusolmukkeita? Nyt on paljon angiinaakin liikkeellä enteron sun muiden lisäksi.[/QUOTE]

ei oo tullu katsottua, limaa tytöllä ainakin on aika paljon, kerran tänään vaikutti että oli hengitys vaikeaa tukkoisuuden vuoksi, mutta helpotti sitten...
Itselleni kun ei angiinaa tule, niin enpä sitä osaa ajatella tulevan....pitääkin aamulla heti katsoa..
Meillä ei tuo yksi suppo ilmeisesti laske edes kuumetta aivan alas, koska lapsi pysyy kuumana, mutta selkeästi hieman laskee..
Tyttö juo, pyytää jopa itse juotavaa..
Mietin että jos tuo suppo ei kunnolla kuumetta laske onko se reseptillä saatava lääke tehokkaampaa? Kannattaisikohan sitä sitten hakea, siis resepti terkkarista?

Alkuperäinen kirjoittaja hieman huolestunut äiti;22247089:
Mietin että jos tuo suppo ei kunnolla kuumetta laske onko se reseptillä saatava lääke tehokkaampaa? Kannattaisikohan sitä sitten hakea, siis resepti terkkarista?

Pronaxen on hyvä kipu/kuumelääke koska on pitkäkestoinen ja sitä voi antaa esim. Panadolin kanssa rinnakkain.

Alkuperäinen kirjoittaja hieman huolestunut äiti;22247089:
ei oo tullu katsottua, limaa tytöllä ainakin on aika paljon, kerran tänään vaikutti että oli hengitys vaikeaa tukkoisuuden vuoksi, mutta helpotti sitten...
Itselleni kun ei angiinaa tule, niin enpä sitä osaa ajatella tulevan....pitääkin aamulla heti katsoa..
Meillä ei tuo yksi suppo ilmeisesti laske edes kuumetta aivan alas, koska lapsi pysyy kuumana, mutta selkeästi hieman laskee..
Tyttö juo, pyytää jopa itse juotavaa..

Ootko koskaan antanut suun kautta Pamol F (parasetamolin),suuhun sulavaa tablettia? Sen kanssa yhtäaikaa voi antaa Pronaxenia . Pronaxen on reseptilääke, jonka vain mielestäni lääkäri voi kirjoittaa. On pitkävaikutteinen lääke ja varmasti kuume laskee.

Meillä oli adenovirus samoilla oireilla. Enterossa tuli kuumeen lisäksi niitä rakkuloita

ap, meille on lääkäri sanonut, että suun kautta otettavat tehoavat paljon paremmin kuin supot. Varsinkin kun lapsesi on jo melkein 4 niin hyvinkin voi antaa. Pronaxen ja PamolF yhdessä ovat tehokkaita kuumeen alentajia. Voi käyttää rinnakkain. Hae lääkäriltä resepti ja hän neuvoo käytön.

Hei taas. :)
Meillä lapsi on pirteämpi jo, eilen päivän aikana ei kuume noussut yli 38 asteen, mutta illalla taas kun lapsi oli nukkunut jo pari-kolme tuntia kannoin lapsen omaan sänkyyn ja totesin että oli taas aivan kuuma, no kuumettahan oli tuo 38 ja hetkeä myöhemmin 38,3, ja lapsi aivan hikinen.
Nyt on taas pirteä, eikä kuumetta...

Toivon että tänään olisi kuumeeton päivä, itse jään opiskeluissa jälkeen, poissaoloilla...mutta jos vielä tänään kuume nousee, vien huomenna lääkäriin..

Yhteistyössä