Korkea verenpaine

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Nana"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Herranjumala, sun alapaineet on korkeemmat kuin mun yläpaineet :O
Mulla 95/65

Mutta ite asiaan, sinuna alottaisin lääkityksen. Ottaa varmasti sydämen päälle tuollaiset paineet

Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita;28591063:
Yläpaineet vaihteli 160-190 ja alapaineet 120-160.

Ok. Mun paineet keikkuu joskus myös korkealla (ei noin korkealla tosin) ja välttelen ap:n tavoin lääkityksen aloittamista. Tyhmää, tajusin.

[QUOTE="auts";28591101]Ok. Mun paineet keikkuu joskus myös korkealla (ei noin korkealla tosin) ja välttelen ap:n tavoin lääkityksen aloittamista. Tyhmää, tajusin.[/QUOTE]
Mulla todettiin kohonneet paineet marraskuussa 2011 ja joulukuussa 2012 repesi munuaisvaltimo. Yksi vuosi riitti. Jos saisin kelattua aikaa taaksepäin marraskuuhun 2011, niin aivan varmasti aloittaisin verenpainelääkityksen. Ei nimittäin ollut mikään kiva kokemus. Toipuminen entiselleen kestää puolesta vuodesta vuoteen ja mulla on edelleen asioita, joita kunto ei vielä kestä tehdä. Se on todella ärsyttävää.

Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita;28591135:
Mulla todettiin kohonneet paineet marraskuussa 2011 ja joulukuussa 2012 repesi munuaisvaltimo. Yksi vuosi riitti. Jos saisin kelattua aikaa taaksepäin marraskuuhun 2011, niin aivan varmasti aloittaisin verenpainelääkityksen. Ei nimittäin ollut mikään kiva kokemus. Toipuminen entiselleen kestää puolesta vuodesta vuoteen ja mulla on edelleen asioita, joita kunto ei vielä kestä tehdä. Se on todella ärsyttävää.

Yes. Aion ite alkaa nyt mitata säännöllisesti paineita ja ottaa lääkityksen mahd. pian, jos tarve on. Kiitos, että valistit!

Kyllä asialle kannattaa tehdä jotain jos et jo ole tehnyt. Jos et lääkitystä halua koko loppuelämäksesi, niin kokeile 30 päivän kuuria ilman viljatuotteita, maitotuotteita, sokereita/makeutusaineita, alkoholia. Minä itse sekä useampi tuttuni ovat päässeet eroon vaikeastikin hoidettavista verenpainetaudeista jo muutamassa viikossa pelkästään tämän avulla. Uskallatko kokeilla ja muuttaa elämäsi?
http://whole9life.com/category/whole-30/#