Korkea verenpaine ja tiheä syke rv33.. Huono olla...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja huonoolo
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

huonoolo

Vieras
Mitä mä teen?

olen raskaana rv 33+. Kärsin verenpainetaudista ja rytmihäiriöstä, tiheälyöntisyys. Lääkkeenä albetol 100mg x 3. Vaikutusta tuolla lääkkeellä ei mun mielestä paljoa ole. Mun verenpaineet kotona on koko ajan sellasita 135/94 ja ss 100-110 levos. Joten voitte arvata että en pysty tehdä mitään, koska pyörryttää ja tuntee että sydän tulee rinnasta ulos, ja ahdistaa henkeä.
En ole saanut apua tähän oloon mistää. Vauvalla kaikki ok,joten ihan sama miten tämä äiti. Voi jouduin viime vkolla neuvolasta suoraan päivystykseen josta laittivat kotiin lepäämään. Ei tainnut päivystyksen lääkäri kuunnella, kun oli kirjoittanut nyt ensimmäistä kertaa pyörrytti jne..
Miten v mä saan noi ä.polin lääkärit tajuamaan mun tilanteen. Kotona ei sais olaa rr-arvot noin korkeita mutta silti ei mitään tapahdu.
Pahin tässä on tuo syke, siis se vie kaikki voimat. Ja mulla ei ole siihen mitää hyötyä tosta albetolista.
Onko muita joilla vastaavia ongelmia?

Mulla ä.poli ke ja nyt kyllä laitan ne tajuamaan, että mä en kestä tätä enää kauaa. Pakko tähä jotai apua saatava..

Mulla verenpainetauti.Albetol 100mgx2.Kotona seurailen paineita ja voin omin päin nostaa lääkeannostusta, jos tarpeen.Joka kerta kun menen neuvolaan tai lääkäriin, niin paineet huitelee 150-160 / 95/96.Raskaus nyt rv 19+1.Edellisessä raskaudessa mulla oli melkein alusta alkaen tuollaset paineet, kunnes alapaine nousi 100 ja ylikin.Kotona sain silti olla, kunnes veriarvoista alkoi näkyä merkkejä myrkytyksestä ja sitten tuli kaiki oireet rytinällä ja synnytys lopulta käynnistettiin rv 35+3.135/94 ei ole paha lukema lainkaan.Toki riippuu lähtötilanteestakin eli jos huomattavasti noussut, niin sitten asia hieman eri.

noi mun arvot on kotona mitattuja levossa. alapaine on sellaista 90-99 kotona. mutta ä.polillakin se on ollur yli 100. tuo syke on kaikista inhottavin. ja se kun ei tiedä johtuuko mistä. pahentaako raskaus tätä mun rytmihäiriöta vai onko mulla joku elimillinen ongelma.. sydänkäyrä on otettu, joka on ok. mutta se ei kerro kaikkea. esim. sydämen ultraa ei ole tehty.. mutta ei tää nyt näin voi mennä että olen kotona hengästyneenä ja pyörtymisen rahamailla koko ajan. vai voiko?

Raskaus jo sinällänsä saattaa aiheuttaa hengästymistä.Inhottava tilanne kyllä.Voit tietysti pyytää päästä osastolle seurantaan.Se varmaankin loisi sulle turvallisemman tunteen.Ota asia uudestaan puheeksi äippäpolilla :hug:

Alkuperäinen kirjoittaja huonoolo:
Mitä mä teen?

olen raskaana rv 33+. Kärsin verenpainetaudista ja rytmihäiriöstä, tiheälyöntisyys. Lääkkeenä albetol 100mg x 3. Vaikutusta tuolla lääkkeellä ei mun mielestä paljoa ole. Mun verenpaineet kotona on koko ajan sellasita 135/94 ja ss 100-110 levos. Joten voitte arvata että en pysty tehdä mitään, koska pyörryttää ja tuntee että sydän tulee rinnasta ulos, ja ahdistaa henkeä.
En ole saanut apua tähän oloon mistää. Vauvalla kaikki ok,joten ihan sama miten tämä äiti. Voi jouduin viime vkolla neuvolasta suoraan päivystykseen josta laittivat kotiin lepäämään. Ei tainnut päivystyksen lääkäri kuunnella, kun oli kirjoittanut nyt ensimmäistä kertaa pyörrytti jne..
Miten v mä saan noi ä.polin lääkärit tajuamaan mun tilanteen. Kotona ei sais olaa rr-arvot noin korkeita mutta silti ei mitään tapahdu.
Pahin tässä on tuo syke, siis se vie kaikki voimat. Ja mulla ei ole siihen mitää hyötyä tosta albetolista.
Onko muita joilla vastaavia ongelmia?

Mulla ä.poli ke ja nyt kyllä laitan ne tajuamaan, että mä en kestä tätä enää kauaa. Pakko tähä jotai apua saatava..

Pyydä vielä verikokeita eli perusverenkuva, natrium, kalium, krea, kilpirauhaskokeet!!!

pissa on ollut puhdas ja verikokeet myös ovat olleet ok..
Mieluummin mä kotona olen toki,kun osastolla. Tietty jos tilanne vaatii, niin sinnekin pitää mennä. Mutta siis ihmettelen että en ole saanut mitää lääkitystä tuohon tiheälyöntisyyteen,kun albetolista ei apua.
Mulla siis ollut v.painelääkitys jo enne raskautta,joka oli myös tiheälyöbtisyyteen. Lääke on orloc, mutta sitä ei raskaana saa syyä.

Mulla on samantyyppinen ongelma tuon sykkeen kanssa. Leposyke on jossain 90 korvilla. Muuten verenpaineet, sokerit ja valkuisarvot ovat ihan kohdallaan, mutta leposyke on omituisen korkea. Lisäksi jalat muuttuvat välillä älyttömän painaviksi, tuntuu oikeasti siltä, etten saa nostettua jalkojani lattiasta.

Kukaan ei oikein osaa sanoa mitään. Nestetasapainon häikistä korkeintaan lääkäri puhuu...

Auttaisko joku toinen lääke. Minä olisin saanut käyttää raskausaikana Atenblockia. Raskaus ei sitten alkanutkaan, mutta käytän sitä muutenkin rytmihäiriöihin ja tykytykseen. Auttaa jo pienikin määrä.
Tuli vielä mieleeni, että itselläni on hiippaläppäprolapsi, elikä lievä takaisin virtaus läpässä.
Löytyy kuulemma usein raskausaikana eikä ole vaarallinen. Kysypä siitäkin.
Voimia ja tsemppiä sinulle. !!!

Yhteistyössä