Muita odottavia joilla syke nousee yhtäkkiä korkeelle?? Mikä on ja mikä avuksi?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mammaliini83
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

mammaliini83

Jäsen
08.01.2008
590
0
16
Mä en tiiä johtuuko tää mun siitepölyallergioista sekä flunssasta kun henki ei kulje normaalisti vai mistä kun välillä syke nousee korkealle kun jotain tekee ja sit tuskahiki iskee ja pyörryttää..

Työterkkari käski vaan huilailla, siivoukset ja muut kiellettyä... Mutta mikähän tän aiheuttaa? Mulla verenpaineet ollut joka neuvolakerta hyvät. En tiiä olisko nyt sitten viime kerran jälkeen yhtäkkiä noussut? Ootteko huomannut että joku ruoka tai muu aiheuttais tuon vai mikä? Kai se pitäis vaan olla ja maata mutta pitkä loppuaika tulossa jos koko kesä menee maatessa. La elokuussa.

Mulla kans sama. Mulla kyllä hb vain 100.

Eli siis vaikka sohvalla makaisin niin syke saattaa olla noi. 110 ja tuntuu että jyskyttää. Suolapitoisen ruuan(salmiakki/sipsit) jälkeen varsinkin mutta muutoinkin tätä tuskallista vaivaa on ollut. Neuvolas ei oo sanottu siihen mitää. RR mulla kans on ok.

no mullakin hb tuos sadan ja sadan kymmenen välillä huitelee ja salmiakkia menee kun en oikein muuta herkkua saa syödä.... vielä olis ens viikko töitä mutta pakko varmaan hakea vaan sairaslomaa... vähänkin kun on pystyssä ja jotain tekee niin huono olo iskee...

Samiakki ainakin nostaa verenpainetta. Sita ei saisi syödä kovin paljoa. Suolainen ruoka taas lisää loppuajalla turvotusta. Vaikuttaa että sulla verenpaineet kohollaan, jos päässä jyskyttää. Jaksamisia!

Yhdistelmä matala verenpaine ja huono hemoglobiini tekee just tuota että syke nousee rasituksessa liian paljon. Olin itse keskiraskaudessa pari viikkoa saikulla siitä syystä. Ja lekuri käski syödä rautaa sekä lisätä suolan käyttöä. Meni lepäilemällä ohi mutta nyt olen sit lyhentyneen kohdunkaulan takia sairaalassa...

Mulla on sitä jyskytystä rinnassa, eli siis sydän hakkaa vaikka en syö suolaa/salmiakkia paljonkaan ehkä kerran kahdessa viikossa. Suolaa nyt tietysti normaalissa ruuassa mutta ei erikseen lisättynä. Ja se tunne tulee levossakin.-

On kyl ihmeellistä että neuvolassa ei tutkita asiaa....

Mulla oli viime raskaudessa sama juttu. Sohvalla makasin niin pulssi oli 120. Neuvolassa otettiin asia tosissaan ja pääsin heti lääkäriin joka määräsi sykettä rauhoittavaa lääkettä. Sen turvin päästiin loppuun saakka normaali sykkeellä. Sektiossa sitten puudutteen laitossa pulssi hyppäsi 160:een koska lääkkeitä ei ollu saanut ottaa edellispäivänä.
Kauhulla odottelen miten tässä raskaudessa käy..

Yhteistyössä