Korkea syke, onko muita?

=) Mulla ei oo antaa sulle mitään vastausta... mutta en voinu olla moikkaamatta kun nimes on sama kuin mulla ja vielä syntymävuosiki :wave:

..itellä ei oo nuin kova syke.. mutta kylläkin olen monesti verenpainetta mitatessa kuullut lääkärin sanovan .."aika korkea syke.."
Kärsin noin 3v sitten rytmihäiriöistä, ja niitä tutkittiin sillä sydänkäyrä koneella.. todettiin olevan ressin aiheuttamaa. Kun aloin odottamaan esikoista.. rytmihäiriöt jäi.
Mutta käyhän juttelemassa siellä keskussairaalassa. ..(ole onnellinen lähetteestä... meilläpäin saa korkeintaan jutusteluapua jos haluais saada esim. johonkin lähetettä)

Tsempiä vauvan hankintaan!
 
Vanha ketju, mutta nostellaan taas, kun monta kertaa jo näköjään nostettu.
Googlasin korkeaa sykettä ja tähän törmäsin.

Itse siis kärsin korkeasta leposykkeestä, ja ajattelin etsiä löytyykö siihen syitä, kun tuntuu ettei lääkärit löydä... Mua on nyt 1,5 vuotta tutkittu, kun ensimmäisen kerran korkeat leposykkeet havaittiin raskauden aikana. Sykkeet siis n. 115 -130. Eli aika kirkkaasti lyö vissiin kaikki edelliset sykkeet mitä täällä on ollut.
Nyt siis raskauden jälkeen olen palannut uusiin tutkimuksiin, ja edelleen sykkeet huitelee 115-120 paikkeilla... Ei kiva. Olo on huono ja ahdistaa.
Kaiken tämän päälle kärsin kovista rintakivuista, jonka takia meninkin lääkäriin, ja siellä todettiin, että olen saanut rintalastan tulehduksen, kivut johtuivat siis siitä, eikä sydämestä.

Mutta aiempiin pohdintoihin viitaten, itse uskon myös että tämä johtuu muusta kuin sydämestä. Luulisin olevan siis oire jostain muusta sairaudesta.
Etenkin kun omalla kohdalla tämä näyttää puhjenneen raskauden aikana, ja raskaushan saattaa laukaista eri autoimmuunisairauksia.
Tutkimukset vielä kesken, joten osaa tuloksia vielä odotellen... Toivon todella, että syy selviää.
Tällä hetkellä syön betasalpaajia hidastamaan sykettä, ja sen avulla se onkin laskenut n. 70.

Riikka1976 joka pohti vauvan hankintaa. En tiedä onko tästä apua, ja vauvakin varmaan jo ehtinyt syntyä kun sinun kirjoituksesta on aikaa... :)
MUtta itse kävin äityspolilla raskauden aikana synnytystapa arviossa, juuri sen takia, että kykenenkö edes synnyttämään, jos leposyke 120, niin mihin se nousisi synnytyksen aikana! Synnytyslääkäri oli kuitenkin sitä mieltä, että on turvallista, ja ettei se vaikuta sykkeeseen ratkaisevasti.
Synnytin siis normaalisti, ja kaikki meni hyvin. Syke ja paineet mitattiin välillä ja aika hyvin pysyivät kurissa siinä 120-130 paikkeilla. Paine ei koskaa nouse kovaksi.
Joten omalla kohdallani raskaus eikä synnytys vaikuttanut ainakaan pahentanut tilannetta sen enempää. :)
 
Tää on harvinaisempi syy korkeelle sykkeelle, mut mulla oli aina ollu matala syke kunnes toista odottaessani n viikolla 20 neuvolassa syke oli 119, th ei sanonut siitä mitään. Seuraavan kerran menin rv 25+2 niin syke huiteli jossain 130:ssä (oli kyllä muitakin oireita), diagnoosi sydänlihasrappeuma. Aina kannattaa tutkia jos vähänki epäilee et kaikki ei oo kunnossa!
 

Yhteistyössä