korkea syke loppuraskaudessa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja pussukka
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

pussukka

Vieras
onko muilla kokemuksia tällaisesta että syke on levossakin melkein sata. rv 36+ tuntuu että vauva on niin kyljissä että elämä on huokailua ja henkäilyä ja pumppu hakkaa. olen miettinyt että olisko myös vähän tällaista hyperventilaation mukana tullutta tykytystä... tänään nlassa paineet ok ja´silti syke 125! tuleehan tuostakin jo huono olo.

molemmissa raskauksissa ollut korkea leposyke jo ennen 30. raskausviikkoa, samoin hengenahdistusta. ensimmäisessä raskaudessa syke oli jopa 110 aamulla tai muuten levossa, tässä toisessa noin 90, pienessäkin rasituksessa nousi niin että korvissa soi. molemmilla kerroilla mennyt ohi itsestään synnytyksen jälkeen. Ensimmöisen odotuksen aikana mun yleiskuntokin oli tosin huonompi kuin nyt, sairastin silloin vakavasti ja kunto laski sängyssä maatessa. Nyt jälkimmäisestä synnytyksestä on reilut kaksi viikkoa aikaa ja syke ihan normaali.

Joskus korkea syke voi olla merkki syvästä laskimotukoksesta, mutta se aiheuttaisi jo muitakin oireita, kuten esim toispuoleista turvotusta ja kovaa särkyä raajassa jossa tukos on.

Tiedän siis kokemuksesta että nuo tuntemukset ovat erittäin epämiellyttäviä ja itse välillä pelkäsin ekassa odotuksessa miten pumppu kestää, mutta kyllä ne siitä ohi menee. Tsemppiä ja jaksamista!

tuttua on tuo olotila!mulla oli ainakin ajoittain raskasta hengittää ja pumppu hakkas.verenpainekin huiteli välillä korkeella ja alettiin jo seurata raskausmyrkytyksen kehittymistä mutta eipä sitä koskaan tullut.

itsellä kiusana oli paha närästys ja nenän tukkoisuus eli sekin teki tuota huonoa oloa ylävatsalle ja mun mielestä se teki myös ne hengenahdistustuntemukset.

Yhteistyössä