Korkea kuume ja pinnallinen hengitys

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Ippu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Ippu

Aktiivinen jäsen
07.05.2005
2 363
0
36
Pojalla nyt toista päivää korkea kuume. Alkoi eilen aamulla, taikka ed. yönä, aamulla mittasin lämmön 38,8 astetta.
Tänä aamuna 39,8 astetta, nyt illalla 40,2 astetta.
Mitään muita oireita ei ole, paitsi ehkä ihan aavistuksen tukkoinen/rohiseva nenä, sekä hengitys, joka on semmosta lyhyehköä, pinnallista. Onko se vaarallista? Tai siis pitäisikö siitä huolestua?
Tai pitäisikö noin korkeasta kuumeesta huolestua?

On 2-vuotias, ja jaksaa leikkiä, kuunnella lukemista, tai katsella telkkaria. Siksi "tiedän" että syytä huoleen ei ole, mutta meillä ei olla noin korkeita kuumelukemia ennen nähty, ja varsinkaan tälleen ilman näkyvää syytä (flunssa tms), joten en voi huolelle mitään... :ashamed:

Mä kyl veisin päivystykseen, jos hengitys olis pinnallista. Antava kylmähöyryä tai sitten Ventolinea höyrynä, joka tehoaa paremmin kuin suun kautta annettava neste.

Terv. Ite kaks kertaa päivystykses käyneenä.

Kuumelääkettä (Pamol-F) on annettu.
Vauvarokkoa ite mietin, että oisko voinu saaha tartuntaa mistään.. ja mitään rokotetta ei oo nyt hiljattain saanut.

Isä on poikaa just nukuttamassa, että pitäiskö tuo nyt tosiaan vielä herätellä ja lähteä päivystykseen, vai uskaltaisko ootella aamuun..?

Koita saada kuume laskemaan. Jos todella "ahdistaisi" niin lapsi ei jaksaisi leikkiä ja touhuta. Mulla on täällä kaksi astmaatikkoa ja todella huomaa jos niillä on hengitys ahtaalla, on apuhengityslihakset käytössä ja eivät jaksa yhtään mitään, nukahtevat joka paikkaan jne. :) Vaatteita vähemmälle, paljon nesteitä ja märkiä pyyhkeitä pojan päälle.

Alkuperäinen kirjoittaja Ippu:
Kuumelääkettä (Pamol-F) on annettu.
Vauvarokkoa ite mietin, että oisko voinu saaha tartuntaa mistään.. ja mitään rokotetta ei oo nyt hiljattain saanut.

Isä on poikaa just nukuttamassa, että pitäiskö tuo nyt tosiaan vielä herätellä ja lähteä päivystykseen, vai uskaltaisko ootella aamuun..?

mun mielestä nukkumaan vaan ja jos yöllä siltä näyttää, niin sitten päivystykseen, muuten vasta aamulla. Näin mä itse tekisin. ja ainahan sä voit soittaa päivystykseen.Paljonko kuume kuumelääkkeellä laskee?

Alkuperäinen kirjoittaja SähköhellaElla:
Paljonko kuume kuumelääkkeellä laskee?

En oo hoksannu mitata tuota, mutta kuumelääkkeen antamisen jälkeen poika tuntuu edelleen lämpimältä, siis normaalia lämpimämmältä, mutta ei ollenkaan KUUMALTA, niinkuin tuossa iltamittauksen yhteydessä, ennen iltalääkkeen saamista tuntui.

Alkuperäinen kirjoittaja Ippu:
Paljonko kuume kuumelääkkeellä laskee?

En oo hoksannu mitata tuota, mutta kuumelääkkeen antamisen jälkeen poika tuntuu edelleen lämpimältä, siis normaalia lämpimämmältä, mutta ei ollenkaan KUUMALTA, niinkuin tuossa iltamittauksen yhteydessä, ennen iltalääkkeen saamista tuntui.
Eli ilmeisesti on laskenut kuiteski, sit ei hätiä mitiä ja jos yöllä nousee ni ainahan voi antaa lisää kuumelääkettä ja monestihan pelkkä nukkuminen laskee kuumetta. Toivottavasti teillä nukutaan ensi yönä
:hug:

Eli ilmeisesti on laskenut kuiteski, sit ei hätiä mitiä ja jos yöllä nousee ni ainahan voi antaa lisää kuumelääkettä ja monestihan pelkkä nukkuminen laskee kuumetta. Toivottavasti teillä nukutaan ensi yönä
:hug:

On se laskenu sitä joo. Kiitos tästä :hug: =)

Vauvarokko tulee tolleen ilman nuhaa ja yllättäen. Kolme päivää oli meillä korkee kuume ja laps oli leikkisä ja söiki hyvin. Sit neljäntenä aamuna oli kuume poies ja näppylät tilalla :)