Koristeluideoita mehiläispesäkakkuun?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja gaggu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
G

gaggu

Vieras
Ajattelin tehdä lapsen synttäreille mehiläispesän näköisen (menee aika paljon sinnepäin minun leipurintaidot tuntien) kakun. Mutta millaisia koristeita siihen voisi tehdä? Ei mitään liian vaikeaa kun en ole mikään jauhopeukalo. Ajattelin tehdä mehiläisiä keltaisesta marsipaanista + kietasen lakunauhaa niiden ympärille "raidoiksi" ja vaikka mantelilastut siiviksi. Mutta mitä muuta koristetta siihen voisi tehdä?

Minkälaisen pesän teet? Meidän mehiläispesät ainakin on tylsiä valkeita styrox-laatikoita, mutta naapurin laatikot on maalattu vihreiksi :) On niiden ympärillä mehiläisiä, aika paljonkin, ja kannen päällä on kivi painona (ettei kansi tuulella lennä pois). Sivuille voisit tehdä tosiaan marsipaanikukkia (tai ostaa niitä valmiita kakkukoristekukkia, jos aika ei riitä kukkien tekoon).

Kiitti muuten hyvästä ideasta! Arvatkaa millanen kakku meillä on seuraavilla synttäreillä ;)

[QUOTE="vieras";23652324]Minkälaisen pesän teet? Meidän mehiläispesät ainakin on tylsiä valkeita styrox-laatikoita, mutta naapurin laatikot on maalattu vihreiksi :) On niiden ympärillä mehiläisiä, aika paljonkin, ja kannen päällä on kivi painona (ettei kansi tuulella lennä pois). Sivuille voisit tehdä tosiaan marsipaanikukkia (tai ostaa niitä valmiita kakkukoristekukkia, jos aika ei riitä kukkien tekoon).

Kiitti muuten hyvästä ideasta! Arvatkaa millanen kakku meillä on seuraavilla synttäreillä ;)[/QUOTE]

:D Hyvä kun sait idean :) Ajattelin tehdä helpomman mukaan sen kakun. Eli teen kääretortun/-torttuja ja leikkaan niistä palasia ja ladon kulhon sisään niitä. Pitää varmaan laittaa palojen väliin jotain kermaa tms, joka jähmettyy... Sitten kun on jähmettynyt niin kumoan lautaselle ja pursotan kerman ympärille silleen spiraaliksi. Ei ohutta nauhaa vaan mahd. paksua. Ehkä värjään kerman vähän kellertäväksi elintarvikevärillä. Eikös mehiläispesät Nalle Puhissa ole vähän kellertäviä? Vai mitä väriä ne olikaan? Pitää tarkistaa. Eli mitään hienoa luomusta multa ei tule vaan sinne päin :D

Ja juu, jotain kukkia tosiaan voisi ostaa myös koristeeksi.

Olen nähnyt tuon mehiläispesäreseptin (mihin ladotaan kääretorttuviipaleita vuokaan) jossakin lehdessä ja luulin napanneeni sen talteen mutta nähtävästi en ollutkaan. Mistäköhän sen löytäisin? Olen suunnitellut jo kaiken tyttäreni syntympäiviä varten mutta kakkuresepti puuttuu... :P

[QUOTE="vieras";24700671]Maaliskuun Perhe-lehdestä löytyy. Itse innostuin siitä, kun luin sen eilen.[/QUOTE]

Kiitos hirveästi! Kun ihmeen kaupalla löysin lehtikorista vielä maaliskuun numeron, mahtavaa! Nyt alan koeleipomaan.

Ja taas on aika pilkunviilaajia paikalla... Mulle se nyt on ihan se ja sama onko se ampias- vai mehiläispesä oikeasti, sitäpaitsi kyseisessä lehdessä reseptin nimi on Nalle Puhin mehiläiskakku...

Mun mielestä on hieman noloa aloittajan ensin väittää kuin olisi itse keksinyt koko kakun idean ja sen miten tehdä ampparin, jos kuitenkin kaikki ideat on lähtöisin lehdestä...Noin vähän asian vierestä :whistle:

Yhteistyössä