Kony 2012

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja MINTYNEN
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

MINTYNEN

Jäsen
28.02.2011
473
0
16
Vihti, Finland
Kony on siis maailman etsityin rikollinen, joka on 'harrastanut' toimintaansa muistaakseni about 26 vuotta, tiedossa se on ollut 19 vuotta. Tässä wikipediajuttua:

Joseph Kony – Wikipedia

Lisäykseksi tuohon(ja selvennykseksi), tuo mies, joka 'haluaa näyttää oman voimansa', kidnappaa siis lapsia ja pakottaa pojat sotilaiksi ja tytöt seksiorjiksi. Lapset pakotetaan esim tappamaan vanhempiaan, repimään muilta huulia, neniä yms irti ja tämmöstä järkyttävää. Jos joku yrittää karata, hänet tapetaan. Tuo sotilaspäällikkö on kidnapannut arviolta 13 000 lasta, 'kätyreitä' löytyy myös.

Tämä vuosi on omistettu sille, että levitetään ahkerasti tietoa tuosta toiminnasta ja rikoksista, viedään herra uutisiin ja sähkötolppiin ja saadaan pidätettyä, toivon mukaan. Kukaan ei tiedä, missä tämä mies majailee tällä hetkellä.

Tässä vielä youtube-video:
KONY 2012 - YouTube

Pari kysymystä vielä:
Ne joille tämä on uusi juttu, mitä tunteita tai ajatuksia herättää?
Ne, jotka tiesivät aiemmin, meinaatteko tehdä mitään asian eteen?

[QUOTE="heh";25936841]asian eteen? ja mitäköhän mun täällä Suomessa pitäis sen eteen tehdä, tai voisin ? ööh...[/QUOTE]

Tuossa videossa on juttua, että voi joko lahjoittaa tuohon tiedottamiseen rahaa, levittää esim noita julisteita tai tarroja tai tilata 'kony-pakkauksen', jossa siinäkin on noita levitettäviä juttuja. ei siis mitään kovin maailmaamullistavaa, mutta auttanee jotain. Pitäis munkin tsekkailla mistä voi tilata tuon pakkauksen, ymmärtääkseni on ilmainen.

Edit: tässä sivu josta voi tilailla noita juttuja..
Invisible Children | Kony2012

Viimeksi muokattu:
[QUOTE="jep";25936908]se auttaakin että levitellään julisteita täällä jne.[/QUOTE]
se auttaa tiedotuksessa, periaatteessahan tuo häiskä voi olla ihan missä vain, saadaan valtio ja hallitus mukaan siihen, että ne tekee duunia tuon ukon kiinnisaamiseksi. Sanoinkin, ettei tuo mitään maailmaamullistavaa ole, mutta parempi kun ei mitään.

eikö olis ap helpompi auttaa vaikkapa kotimaisia vanhuksia jotka joutuu pitämään samaa vaippaa koko päivän? Tai olemaan sängyissään lääkittyinä, koska kukaan ei vie kävelylle?

[QUOTE="jep";25936931]eikö olis ap helpompi auttaa vaikkapa kotimaisia vanhuksia jotka joutuu pitämään samaa vaippaa koko päivän? Tai olemaan sängyissään lääkittyinä, koska kukaan ei vie kävelylle?[/QUOTE]
Jaa-a, mun mielestä lapsen pakottaminen repimään muilta korva irti ja tappamaan muita, on vähän pahempi juttu. :)

Olen katsonut tuon videon sekä tutustunut kaikkeen negatiiviseen mitä asiasta on puhuttu ja tullut tulokseen, että vaikka aihe on hyvä ja näin, niin Kony ei vaikuta tuolla enää enkä aio tähän asiaan mukaan tulla. Uskon että se pieni prosentti, joka rahasta lopulta menee tuon maan armeijalle, on ihan kiva, mutta se on mitättömän pieni verrattuna kerätyn rahan määrään enkä luota tuohon järjestöön.

[QUOTE="jep";25936931]eikö olis ap helpompi auttaa vaikkapa kotimaisia vanhuksia jotka joutuu pitämään samaa vaippaa koko päivän? Tai olemaan sängyissään lääkittyinä, koska kukaan ei vie kävelylle?[/QUOTE]

No autatko sinä?

[QUOTE="jep";25936956]ne asiat ei tapahdu täällä. Suomessakin on muuten vakavaa lasten henkistä sekä fyysistä pahoinpitelyä joilla on kammottavat seuraukset.

Sorry ap, mä en nosta hattua sun päähänpistollesi..[/QUOTE]
Tää ei ole mun päähänpistoni, vaan maailmanlaajuinen juttu, jonka halusin vaan tuoda täällä esille.
Mä teen duunia pienten ja isojen juttujen eteen sen mukaan, mikä mulle itselleni vaikuttaa tärkeimmältä just tällä hetkellä. Kyllä, minä olen ollut mukana noissa suomen lapsijoissainjutuissakin joskus.

no mut hienoa ap, ehkä olet tyytyväinen kun lahjoitat rahaa hankkeeseen josta emme tiedä kaikkea. Lapsisotilaitakin on ollut aina ja tulee olemaan, aina. Minkä sä sille voit? Mitä voit nälänhädälle? Tai sairauksille?

Ihmisten pitäisi aloittaa auttaminen läheltään... sellaisilla asioilla joille jotain voisikin.

[QUOTE="jep";25937007]no mut hienoa ap, ehkä olet tyytyväinen kun lahjoitat rahaa hankkeeseen josta emme tiedä kaikkea. Lapsisotilaitakin on ollut aina ja tulee olemaan, aina. Minkä sä sille voit? Mitä voit nälänhädälle? Tai sairauksille?

Ihmisten pitäisi aloittaa auttaminen läheltään... sellaisilla asioilla joille jotain voisikin.[/QUOTE]

Mä en ole lahjoittanut tuonne rahaa, mut meneekö se hukkaan jos mä liimaan julisteen jonnekin? Meneeks se hukkaan, et käyn naapurille kaupassa, enkä lahjoita rahaa sotaveteraaneille? Tai se, et kerään muittenkin roskat, kun joku heittää heti sen ekan karkkipaperin siihen kohtaan? Hei, kaikki vaikuttaa omalla tavallaan itselleen tärkeisiin asioihin. Jos sun mielestä Suomen vanhukset on tärkein, niin ole hyvä ja lahjoita sinne.

[QUOTE="jep";25937007]no mut hienoa ap, ehkä olet tyytyväinen kun lahjoitat rahaa hankkeeseen josta emme tiedä kaikkea. Lapsisotilaitakin on ollut aina ja tulee olemaan, aina. Minkä sä sille voit? Mitä voit nälänhädälle? Tai sairauksille?

Ihmisten pitäisi aloittaa auttaminen läheltään... sellaisilla asioilla joille jotain voisikin.[/QUOTE]

Niihin voi yrittää vaikuttaa. Ja pitäisikin. Koska nuo on ongelmia, jotka eivät ole vain jonkin kaukaisen maan ongelmia. Ne ovat globaaleja, meitä kaikkia koskettavia ongelmia. Ei se puuttuminen niihin tarkoita omien unohtamista. Päinvastoin.

• Tykkää
Reactions: MINTYNEN
Ohjaajakin on kunnostautunut hankkiessaan julkisuutta. Muutenkin taustalla taitaa olla jotain hämärää.

"Video on paitsi nostanut Ugandan kriisin valokeilaan, aiheuttanut myös kritiikkiä järjestöä, sen strategiaa ja talousjärjestelyjä vastaan."

Kony-videon ohjaaja sairaalaan riehuttuaan kadulla puolialasti | Ulkomaat | YLE Uutiset | yle.fi

Muistatko minut? Muistaakseni sinun kanssa juteltiin silloin ensimmäisen Konyvideopostauksen aikoihin.

Psykoosi ei ole naurun asia, mutta tilanne saa kyllä heti surkuhupaisankin ulottuvuuden, kun kyseinen sekavasti käyttäytynyt herra napataan nauhalle, joka leviää netissä kulovalkean tavoin :D Voi surkeus.

Kriitiikistä, niin onhan sitä varmasti odotettavissa. Se miten siitä selvitään on merkityksellistä. Mediassa journalistit aloittivat antamalla kritiikkiä siitä, että tarvittiin youtubevideo nostamaan aihe esiin, josta muut journalistit ovat vuosia tehdä asiaa. :D Tasan ei mene nallekarkit nuorten valloittamassa mediamaailmassa.

Mutta enpä oikeasti ihmettele, jos ihminen taipuu. Psykoosi voi syntyä äärimmäisessä henkisessä rasituksessa, jota en ihmettele yhtään. Sen lisäksi on varmasti nähnyt ja kokenut huomattavan rankkoja asioita, joiden taakka on selän päällä apinalaumana.

• Tykkää
Reactions: MINTYNEN
[QUOTE="asdf";25937079]Muistatko minut? Muistaakseni sinun kanssa juteltiin silloin ensimmäisen Konyvideopostauksen aikoihin.

Psykoosi ei ole naurun asia, mutta tilanne saa kyllä heti surkuhupaisankin ulottuvuuden, kun kyseinen sekavasti käyttäytynyt herra napataan nauhalle, joka leviää netissä kulovalkean tavoin :D Voi surkeus.

Kriitiikistä, niin onhan sitä varmasti odotettavissa. Se miten siitä selvitään on merkityksellistä. Mediassa journalistit aloittivat antamalla kritiikkiä siitä, että tarvittiin youtubevideo nostamaan aihe esiin, josta muut journalistit ovat vuosia tehdä asiaa. :D Tasan ei mene nallekarkit nuorten valloittamassa mediamaailmassa.

Mutta enpä oikeasti ihmettele, jos ihminen taipuu. Psykoosi voi syntyä äärimmäisessä henkisessä rasituksessa, jota en ihmettele yhtään. Sen lisäksi on varmasti nähnyt ja kokenut huomattavan rankkoja asioita, joiden taakka on selän päällä apinalaumana.[/QUOTE]

Eeeen kai, ollaanko me puhuttu jostain ihan kaksin?

Huvittavinta on se, että ne, joista tuo video kertoo, sanovat sen olevan vanhaa tietoa. Useat ovat suuttuneet ja loukkaantuneet tuosta videosta. Se ei ole siellä enää paikkaansa pitävä. Kony ei ole siellä enää.

Yhteistyössä