Kontulan kaupungin osa Helsingissä...???

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Kontulaanko ??
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

Kontulaanko ??

Vieras
Haluaisin kuulla onko teillä kokemuksia Helssingin Kontulan kaupungin osasta?? Millainen paikka asua, maahanmuuttajioa kai paljon ?? Kaikki info otetaan vastaan kiitollisena

En suosittele. Spurguja, sekakäyttäjiä ja rauhatonta menoa. Varmasti kohta joku aluetta puolustaa henkeen ja vereen, mutta henkilökohtaisesti en ikinä muuttaisi Kontulaan. Tuttu paikka, mutta en missään olosuhteissa antaisi lasteni kasvaa siellä. Jos siis on valinnan mahdollisuus.

Ihan ok. Hyvät peruskaupat ostarilla, kirjasto, uimahalli, hyvät liikuntamahdollisuudet muutenkin, erinomaiset kulkuyhteydet. Menossa on tietysti kovasti talokohtaista eroa, esim. kaupungin vuokraläävässä ei varmasti ole mukava paikka mutta asossa tai omistusasunnossa ihan kohtuullinen.

Mun mummi ja vaari asuu siellä ja on ihan ok paikka, toki kokemusta ei ole mikä ostari on iltasella, niitä hörhöjä kyl löytyy muualtakin ku sieltä.
Niin ja mun isovanhemmat ei todellakaan ole spurguja tai muita alamaailman hörhöjä :D

Siellä on ihan viihtyisiäkin alueita, mutta ostarin kupeessa epämääräistä, kuten kaikissa lähiöissä. On kuitenkin hieno luonto, kallioita, metsiä ymym. Olen siellä käynyt useastikin ja oli ainakin lapsiperheen näkökulmasta aika kiva, isot pihat ja lapsille paljon kavereita jne.

En kuitenkaan itse ikinä muuttaisi :ashamed:

Mun isovanhemmat asuu 500m päässä ostarista ja ainakin ne talot missä ne asuu, on tosi rauhallisia ja niissä vissiin asuu vanhempaa väkeä =)

Mutta ne onkin omistusasuntoja :whistle:
Sekin niiden kertsikämppä maksoi niin paljon, että sillä rahalla saisi täältä kivan omakotitalon, melkeimpä uuden sellaisen :o

kiitos kommenteista , vähän tälläisiä kommentteja ajattelinkin tulevan =)

yksi kiva asunto ois siellä mutta alueesta olen kuullut vähän samaa mitä teiltäkin...

ja juu äidinkielen kielioppi EI hallussa =)..smart!!

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
kiitos kommenteista , vähän tälläisiä kommentteja ajattelinkin tulevan =)

yksi kiva asunto ois siellä mutta alueesta olen kuullut vähän samaa mitä teiltäkin...

ja juu äidinkielen kielioppi EI hallussa =)..smart!!

Mistäpäin Kontulaa asunto olisi? Itse olen Kontulassa asunut, ja edelleen siellä viikoittain käyn.. ostari tosiaan on täynnä jos jonkinlaista kulkijaa.. mutta vähän kauempana rauhallisia asuinalueita ja luontoa ym.

Yhteistyössä