Konfirmaatioon pukeutuminen

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
= alasti teikäläisen horrormaailmassa.
Höpö höpö ja huomenna lisää.:coffee:

Mä olin kuule lentää peffalleni kun näin miten konfiksissa nykyään pukeudutaan. Oli todella epäsäädyllistä ja paljastavaa vaatetta, PTHYI!:coffee:

Vanhemmat voisivat kehottaa nuoria pukeutumaan tyylikkäästi ja säädyllisesti. Vain muutaman tällaisen säädyllisti pukeutuneen näin viime juhlassa ja minun mielestä juuri nämä nuoret olivat erittäin hienosti pukeutuneet - oikein sopivasti tähän uskonnoliseen tapahtumaan.:love:

Eikö näitä asioita voitaisi opettaa varhaiskasvatuksessa eskassa ja koulussa, mikäli vanhemmat eivät uskalla puuttua tähänkään asiaan enää.:rolleyes::coffee:

Se on muuten harmi se kun ei osata nykyisin enää kirkkoon pukeutua, ollaan olkapäät paljaana, pythyi.:mad:
No nii-i!:rolleyes:

EI NÄIN:
images

VAAN NÄIN:
17ceb1e19799598a2fac2f1d259739cc--dusty-blue-dress-gray-dress.jpg

:coffee:

• Tykkää
Reactions: ruuttis
Joo toi eka on ehkä päättäny esittää konfirmaatiossa jotain evankeliumien syntistä naista. :coffee::ROFLMAO:
Syy on mielestäni kaikemmaan insta/fb/yt/etc. peipekulttuurissa sekä yleisesti markkinoinnissa naisten ja lastenkin seksuaalisoinnissa.
Myös toki poikien ja miesten saralla.

On menty ihan överiksi seksin tuputtamisessa. Samaan hengenvetoon täytyy haukkua nämä kaikki realityohjelmat. Kuten tempparit summuut, nehän on ihan hirveätä ihmisten nöyryytystä ja mikä sairaampaa, on se, että katsojat nauttivat moisesta. Ollaan aika monessa asiassa tilanteessa, että mikään ei enää riitä/tunnu. Joissain tapauksissa olisi kiva kun elettäisi vielä vanhaa aikaa.:coffee:

Mun mielestä on kivaa kun ihmiset pukeutuvat miten haluavat, mutta meillä on olemassa etiketti ihan syystä.

• Tykkää
Reactions: ruuttis
Syy on mielestäni kaikemmaan insta/fb/yt/etc. peipekulttuurissa sekä yleisesti markkinoinnissa naisten ja lastenkin seksuaalisoinnissa.
Myös toki poikien ja miesten saralla.

On menty ihan överiksi seksin tuputtamisessa. Samaan hengenvetoon täytyy haukkua nämä kaikki realityohjelmat. Kuten tempparit summuut, nehän on ihan hirveätä ihmisten nöyryytystä ja mikä sairaampaa, on se, että katsojat nauttivat moisesta. Ollaan aika monessa asiassa tilanteessa, että mikään ei enää riitä/tunnu. Joissain tapauksissa olisi kiva kun elettäisi vielä vanhaa aikaa.:coffee:

Mun mielestä on kivaa kun ihmiset pukeutuvat miten haluavat, mutta meillä on olemassa etiketti ihan syystä.
Jep, ja on tylsää jos joka paikassa saa vetäistä esille ne trikoorihmat. Kohta Jenni Haukiokin juhlii linnassa
narutopissa.

Lisäksi vaikka molemmat noista naisista on kauniita omalla tavallaan, niin tuo toka on kaunis kuin karkki. Uskon että monella teini-ikäisellä uroksella heräis tuommosen nähdessään sisäinen, ritarillinen Lauri Tilkanen. :rolleyes::love:

13-3-5008360.jpg

Höpö höpö ja huomenna lisää.:coffee:

Mä olin kuule lentää peffalleni kun näin miten konfiksissa nykyään pukeudutaan. Oli todella epäsäädyllistä ja paljastavaa vaatetta, PTHYI!:coffee:

Vanhemmat voisivat kehottaa nuoria pukeutumaan tyylikkäästi ja säädyllisesti. Vain muutaman tällaisen säädyllisti pukeutuneen näin viime juhlassa ja minun mielestä juuri nämä nuoret olivat erittäin hienosti pukeutuneet - oikein sopivasti tähän uskonnoliseen tapahtumaan.:love:

Eikö näitä asioita voitaisi opettaa varhaiskasvatuksessa eskassa ja koulussa, mikäli vanhemmat eivät uskalla puuttua tähänkään asiaan enää.:rolleyes::coffee:

Ei näihin varhaiskasvatus, koulu tai muu vastaava instituutio mitenkään voi puuttua jos kodin sisällä on asenne mitä se on. Tapakasvatusta ja muiden ihmisten huomioimista opetetaan kyllä. Mutta jos vanhemmat ovat itsekkäitä p*t perinteille ja etiketille/muiden kunnioitukselle tyypin ihmisiä, kukaan ei muu taho EI voi pakottaa tähän.

Ja näitä löytyy... Työn kautta olen ollut monissa tapahtumissa. Nähty on häissä musta minimekko+piikkikorot, rippijuhlissa Suomi Ensin -paitaa, avotoppeja, paskasia farkkuja ym. helmiä ja näitä aikuisilla usein perheellisillä ihmisillä. Niin miten näitä kiinnostaisi nuoren rippijuhlien asiallinen juhlapukeutuminen millään tavalla..:/

• Tykkää
Reactions: Lispetti
Viime kesänä vanhemmillakin (äiti tai kummitäti) näki vesirajahametta ja tissiä tyrkyllä. Olkapäät paljaana yrittivät raukat vielä kompuroida piikkikoroilla ehtolliselle.

Yhteistyössä