kondyloomasta

  • Viestiketjun aloittaja nikittä nyt
  • Ensimmäinen viesti
nikittä nyt
Kaipaisin kokemuksia kondyloomasta...

Papa näytteet olleet aina puhtaita ykkösiä ja nyt on ilmestynyt vasempaan ulompaan häpyhuuleen oikein rivi (5-8) pientä näppylää. Eivät kutise, eivät ole kipeitä tms. Vain rumia! Lääkäri arveli puhelimessa, että saattaisivat olla kondylooman näkyviä muutoksia. Olen raskaana rv 32 ja siksi asialle ei kuulemma voida tehdä mitään. Häpyhuulet on aina olleet vähän kyhmyräiset, mutta ei koskaan tällaista....

Huomenna aika lääkärille. Mitähän tommosille voidaan sitten raskauden jälkeen tehdä? Auttaako mikään vai saako pateista kärsiä lopun elämänsä? Vaikuttaako synnytykseen?

Kiitollinen olisin vastauksista... :ashamed:
 
älä huoli
ei vaikuta synnytykseen,jos kondyloomat eivät ole siinä pahasti tiellä ja kovin isoja. Mutta sun tapauksessa ja niinkuin yleensä kondylooma ei estä normaalia alatiesynnytystä. Itsellänikin puhkesi kondylooma raskausaikana niin kuin se monesti tekee,kun vastustuskyky ei ole niin hyvä. Saat varmaan synnytyksen jälkeen penslausainetta jolla nuo ulkoiset muutokset pitäis lähteä,mutta sitä EI saa kayttää imetyksen aikana. Mutta itsekin imetin reilun vuoden ja sitten vasta aloitin lääkityksen. Papa sun kannattaa otattaa jälkitarkastuksen yhteydessä,että näkevät onko solumuutoksia tullut kohdunsuulle ja jatkossa myös papakontrolli vähintään kerran vuodessa.

Älä huoli,nauti raskaudestasi nyt ja vauvasta,kunhan hän syntyy. Kondylooman ehtii kyllä hoitaa myöhemminkin. Ikävä ja kiusallinen asia kuin se onkin,mutta niin yleinen.
 
Mulla oli ihan sama vaiva. En edes tiennyt, että kondylooman omaan. Alkuraskaudessa tuli sitten rivi näitä näppylöitä, jotka lääkäri sitten kurkkas ja arveli kondyloomaksi. Näppylät olivat koko raskauden ajan ja hävisivät sitten sopivasti ennen synnytystä. Nyt niitä ei ole näkynyt, tarkoituksena on kyllä mennä papa-kokeeseen ennekuin toista käydään yrittämään (lapsi nyt puolivuotias). Eivät estä alatiesynnytystä jne. mutta tosiaan sitten aikanaa ne voi hoitaa. Minäkin vielä imetän ja kun tämä joskus aikanaan loppuu, mietin vasta sitten mahdollisia penslaushoitoja. Tsemppiä tulevaan synnytykseen ja anna vaan nyt niiden näppylöiden olla.
 
Mulla kans ihan ykskaks huomatiin kondylooma, se oli aika järkytys ku en etes oikein tienny mikä se on enkä ollut oireillut mitenkään. Mulla näppyjä tuli "sisälle" ja niihin annettiin laaseria joka niinku poltti ne pois, jonku aikaa oli rupea niissä kohin mutta autto se. Tietenkään se ei ite tautia poista
 

Yhteistyössä