Kondylooman hoito, kuinka hoitoon hakeudutaan ja miten maksut?

  • Viestiketjun aloittaja Aral
  • Ensimmäinen viesti
Aral
Nähtävästi entiseltä poikaystävältä tarttui mukaan kiva ylläri, jota pitäisi tässä nyt sitten alkaa hoitaa. Olen aivan paniikissa asian suhteen, koska asun yhä kotona enkä ole töissä. Vanhemmat eivät ole sellaisia ihmisiä jotka olisivat ymmärtäväisiä asian suhteen jos saisivat tietää.

Olen erittäin tietämätön näiden asioiden suhteen kun olen käynyt viime aikoina vain yksityisellä ihotautilääkärillä (jolle ei nyt ole varaa mennä). Maksaako lääkärissä käynti jotain ja jos maksaa, niin paljonko suunnilleen ja miten se lasku maksetaan? Tuleeko ihan lasku kotiin? Saavatko vanhemmat tietää?

Olen ihan paniikissa asian suhteen. Tuntuu että koko loppuelämä on nyt pilalla, kun olen tämän viruksen elimistööni saanut eikä se sieltä koskaan poistu :/ Kamala paniikki siitäkin että jos olen tietämättäni tartuttanut tämän johonkuhun ja sitten tulee itselle kiva maine, kun kaikki ajattelee, että "toi tartutti sen". En vaan ymmärrä miten tämä on voinut tapahtua. En ole harrastanut suojaamatonta kuin tosiaan vain tuon entisen poikaystävän kanssa ja hänelläkään ei olisi mitään riskiä pitänyt olla. Ei tee mieli muuta kuin itkeä. Olen aina ollut lähes hysteerisen varovainen näiden asioiden kanssa ja silti kävi näin. Tuntuu niin mielettömän epäreilulta, varmaan hyvää mainosta mahdolliselle tulevalle poikaystävälle, "moi mulla on kondylooma".
 
Aral
Et nähtävästi jaksanut lukea kysymystäni. Kyse ei ollut siitä osaanko mennä sairaanhoitajalle yksin (olen jo varannut ajan ja nyt odotan että sairaanhoitajalta tulisi soitto jotta tietäisin koska saan ajan), vaan siitä, kuinka kalliiksi kondylooman hoito tulee kun kyseessä on työtön joka ei ole edes opiskelija, vaan opiskelijaksi pyrkivä.
 
Sukupuolitautien klinikka
Ainakin Helsingissä on sukupuolitautien klinikka sinne voit mennä. Varmaan sellainen löytyy muistakin kaupungeista. Inhoittava juttu, mutta sen toeteaminen on ainakin yksinkertaista, mutta virus voi jää. Itselläni oli aikoja sitten eikä ole uusinut. se lohdutukseksi. Tosin tulee vahdattua peloissaan joka rasvapattia
 
terveyskéskukseen
Olet jo ottanut yhteyttä terveyskeskukseen, joten asia hoituu vähitellen.

Sinulla on ilmeisesti näkyviä kukkakaalimaisia syyliä aiheuttava virus, koska olet sen havainnut. Litteät kondyloomat eivät aina anna mitään merkkiä itsestään, mutta tulevat aikojen kuluessa esiin papa-kokeessa.

Sinänsä on hyvä, että sinulla on näkyvää kondyloomaa, koska sitä aiheuttavat virukset ovat vaarattomampia. Toisaalta emme voi tietää, vaikka olisist samalla kerralla saanut useamman tyypin kondylomaviruksen.

Terveyskeskusmaksua ei peritä ala-ikäisiltä, joten kaikki ne käynnit ovat ilmaisia. Jos sitten jostain syystä tarvitaan erikoislääkäritasoista hoitoa, niin julkisella puolella se on alle 25 euroa poliklinikkakäyntiä kohti. En nyt tarkistanut tuota hintaa, mutta ennen korotusta se oli 22 euroa.
 
apua tarvitseva!!
moi oon tosi peloissani niin vastatkaa!! sattuuko kondylooman hoito1!! ja onko se vaarallista ja voiko se tulla alle 15vuotiaalle ? en ole ollut suku puoli yhdynnässä tai missään sellaisessa!!!
 
Hei apua tarvitseva!
moi oon tosi peloissani niin vastatkaa!! sattuuko kondylooman hoito1!! ja onko se vaarallista ja voiko se tulla alle 15vuotiaalle ? en ole ollut suku puoli yhdynnässä tai missään sellaisessa!!!

Kondyloomasyyliä hoidetaan yleensä aina jäädytyshoidoilla (1 kerta/7,50e) ja se sattuu!!(rehellisesti sanottuna, en ole kokenut mitään kivuliaampaa) (nimim. kokemusta on).

Jos se ei auta niin tehdään laserhoito puudutuksella syyliin, joka ei satu tai tunnu miltään. Jäädytyshoito sattuu, koska siinä käytetään yli -70 asteen ilmavirtaa joka jäädyttää syylät. Tästä voi jäädä pysyvät arvet ihoon. Kotihoitona käytetään sitten (noin 13e) tehokkaita nestemäisiä aineita jotka pumpulipuikon tapaisella tikulla laitetaan syylän päälle noin pari kertaa viikossa. Sitäkin jos laittaa väärään kohtaan, terveelle iholle, niin voi jäädä arpia.

Hyvä asia on, että kondylooma paranee joskus ajan kanssa itsestään. Kondylooma voi tulla minkäikäiselle tahansa joka harrastaa suojaamatonta sukupuoliyhteyttä tai jos oma alapääiho ja limakalvot pääsee kosketuksiin kondyloomaa sairastavan ihmisen ihon kanssa. Eli sinulla voi olla kondylooma vaikka et olisi harrastanut yhdyntää. Kannattaa tarkastaa asia sukupuolitautiklinikalla, jossa ensimmäinen käynti ilmainen. Jos on syyliä tm. oireita mene heti tutkimaan asia.
 
Viimeksi muokattu:
Juuri saanut kondylooman
Joo, itsekin tässä lääkäri muutama päivä totesi minulla kondylooman, mutta se on niin alkuvaiheessa että todenäköisesti menee pois. Ja jos ei mene niin sen kanssa on sitten vain elettävä. Sen verran myöhässä minä reagoin tähän ketjuun, että olet todnäk jo saanut hoidettua sitä kondyloomaa, mutta kuitenkin.

Itseni kohdalla en ole varma olenko vaimoltani saanut, enkä itse asiassa olisi vihainen vaikka olisinkin saanut, koska kondylooma ON ihmisessä jo valmiiksi. Ja edes kondoomikaan ei välttämättä siltä suojaa, joten se on enemmän tuurista kiinni tuleeko se näkyvästi esille vai ei. Miehillä aika yleinen on kondylooma kuulema, ja on tapauksia että tullut ihan itsekseenkin, vähän kuin tavallinenkin syylä.

Itselläni on just sitä vanupuikolla levitettävää juttua, ja perkele kun kirvelee välillä, mutta ei sen pahemmin sattunut. Ja sitä nestettä sai alle kahdella kympillä, jos tästä tällä selviän, niin oon sit ihan tyytyväinen. Mites sinulla sujuu kondylooman kanssa (vähän outo kysymys :D). Tässä kun kohtalotovereita ollaan, niin olisi kiva tietää että miten mennyt sen kanssa kun itse vasta äskettäin minulla rupes se kukkimaan. Onko hoidot tehonnu?
 
jensku
mä oon itte ollu viiden ku oon sannu sen ja mulle kerrotii vast ku olin 15
kaikki hoidot maksaa ja sillä on 20% maholisauus uusiutuu ja ei sun tuleva poikaystävä voi sulle suuttuu tai jättää jos se rakastaa ja välittää susta. eikä se tartuu jos sä muitat käyttää kortsuuu ja on han se aina maholiata et kunppanis ottaa rokoteeen ja se vähentää tarttumis riskii.

Ei sun maaailma kaadu siihen :) kyl sä pääset viel joskus yli siitä, mut mullla se vie viellä pitkän aikaa.
 
jepjep
Nähtävästi entiseltä poikaystävältä tarttui mukaan kiva ylläri, jota pitäisi tässä nyt sitten alkaa hoitaa. Olen aivan paniikissa asian suhteen, koska asun yhä kotona enkä ole töissä. Vanhemmat eivät ole sellaisia ihmisiä jotka olisivat ymmärtäväisiä asian suhteen jos saisivat tietää.

Olen erittäin tietämätön näiden asioiden suhteen kun olen käynyt viime aikoina vain yksityisellä ihotautilääkärillä (jolle ei nyt ole varaa mennä). Maksaako lääkärissä käynti jotain ja jos maksaa, niin paljonko suunnilleen ja miten se lasku maksetaan? Tuleeko ihan lasku kotiin? Saavatko vanhemmat tietää?

Olen ihan paniikissa asian suhteen. Tuntuu että koko loppuelämä on nyt pilalla, kun olen tämän viruksen elimistööni saanut eikä se sieltä koskaan poistu :/ Kamala paniikki siitäkin että jos olen tietämättäni tartuttanut tämän johonkuhun ja sitten tulee itselle kiva maine, kun kaikki ajattelee, että "toi tartutti sen". En vaan ymmärrä miten tämä on voinut tapahtua. En ole harrastanut suojaamatonta kuin tosiaan vain tuon entisen poikaystävän kanssa ja hänelläkään ei olisi mitään riskiä pitänyt olla. Ei tee mieli muuta kuin itkeä. Olen aina ollut lähes hysteerisen varovainen näiden asioiden kanssa ja silti kävi näin. Tuntuu niin mielettömän epäreilulta, varmaan hyvää mainosta mahdolliselle tulevalle poikaystävälle, "moi mulla on kondylooma".
YTHS - Tiedot
 
Viimeksi muokattu:
vv
Näkyviä muutoksia voi hoitaa Tee puu / Tea tree eteeriselläöljyllä, joka hoitaa virusten aiheuttamia ongelmia tai palmarosa eteerisellä öljyllä (saa luontaistuote kaupoista/verkkokaupoista, hinta 7-13€), joka myös hoitaa viruksia. käytä aamulla ja illalla (niin kauan kuin on tarpeen). kasta pumpulipuikko märäksi, jotta öljyä on tarpeeksi vanupuikossa. todettu teho. Hoitaa näkyvät näppylät tehokkaammin pois kun itse lääke. älä pese ihoa heti käytön jälkeen, vaan anna vaikuttaa työpäivä. (Eteerisessä öljyssä sanotaan , että pieniä määriä ainetta voi käyttää iholle ilman laimennusta, joten ei kannata laimentaa)
 

Yhteistyössä