kondylooma

• Viestiketjun aloittaja kaisu
  • Ensimmäinen viesti
kakkosluokkalainen
mulla oli vuosi sitten ekan kerran 33-vuotiaassa elämässäni papa II-luokka ja syyksi paljastui kondy. olin kauhuissani ja itkin silmät päästäni vaikka useammalla kavereistani on sama riesa, osalla akuuttina jopa pidemmälle edenneinä solumuutoksina ja osalla ns. parantunut. mulla on just se litteä versio, joka ei antanut oireita, paitsi nyt jälkeenpäin uskon että välillä ailahdellut kutina ja kirvely yhdynnän jälkeen on voinut olla siitä johtuvaa. sain sen taatusti exältäni, jolla oli ollut aiemin useita kumppaneita, mutta emme jaksaneet käyttää kondomia kun suhde oli vakiintunut. kesällä kävin uudessa papassa ja siinä luokka oli jälleen ykkönen. gyne sanoi, että vuoden päästä uudelleen eikä tartte testata puolen vuoden päästä. mua kuitenkin huolestuttaa ja haluaisin tietää, mikä on nyt tilanne. miksihän gyne arvelee, että vasta kesällä riittää uusi testi?

polin kävijä
Alkuperäinen kirjoittaja kakkosluokkalainen:
gyne sanoi, että vuoden päästä uudelleen eikä tartte testata puolen vuoden päästä. mua kuitenkin huolestuttaa ja haluaisin tietää, mikä on nyt tilanne. miksihän gyne arvelee, että vasta kesällä riittää uusi testi?
Sulla oli vain kerran papa 2-luokkaa. Puolen vuoden kuluttua jo ykköstä. Luulen, tuota syyksi vuoden väliajalle.

Pelokas(vieläkin enemmän)
No niin,nyt on sitten lekurissa käyty..Ja reilut 3 viikkoo menee ennenku tietää mikä on..Ottivat sit kaikki kokeet(veri,papa ja virtsa)OIKEESTI..Pelottaa vaan mitä noista selviää..Mielessä juoksee ties mitä ja pelko estää nukkumasta hyvin..Mutta pitäkää peukkuja et ei sitä pahinta olis..

rohkaisua
tsemppiä odotukseen, yritä olla nyt ajattelematta koko asiaa. eihän se mukava juttu ole, muttei siihen maailma kaadu. pahempiakin sukupuolitauteja voisi kehossaan kantaa!

Pelokkaalle..
Mullakin oli kondy epäily jokin vuosi sitten, se todettiin papassa ja sitten meni muutamia näytteitä ja viimeisimmässä näytteessä se oli hävinnyt. En ymmärrä, miten se itsestään hävisi eikä kellään ollut aikaa sitä minulle selittää. Nyt en ole käynyt 2 vuoteen näytteenotossa, pitäisi varmaan varata aika. Toivotaan, että sinullakin on hävinnyt koko vaiva eikä ikinä enää tule! Pidän sinulle peukkuja.

virustaudit häviävät
Kondylooman aiheuttaa hp-virus. Tai itseasiassa sitä voi aiheuttaa noin 30 hp-virusta, joista yksi tai useampi on elimistössä jylläämässä. (Hp viruksia on kaikkiaan noin 100).

Virustaudeille on tyypillistä, että niihin ei ole lääkettä. Ne häviävät itsestään, kun elimistö puolustautuu niitä vastaan. Joskus hp on mukana elimistön solumuutoksissa. Kun niitä on aroilla alueilla, kuten kohdunkaulalla, niin niitä poistetaan myös esimerkiksi laserilla.

Yleensä odotellaan, että elimistö hoitaa itse asian, jos ei mitään vakavampaa näy. Se on elimistön kannalta parempi. Tänään juuri luin www.terveyskirjasto.fi sivulta, että nuorilla naisilla kondylooma häviää itsestään keskimäärin 8 kuukaudessa ja useimmilla viimeistään 2 vuodessa.

Yhteistyössä