Kondylooma (syylät)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja suruilija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

suruilija

Vieras
Hei,

Minulla on jo 3 vuotta ollut näkyvä kondylooma. Alussa oli enemmän pienehköjä näppyjä, mutta nyt on enää vain pari ollut jo pidemmän aikaa.. Alussa lääkäri määräsi eri hoitoja eli penslattiin ja käytin Aldaraa, mutta kaikki syylät eivät lähteneet. Vuosi sitten lääkäri katsoi, että on niin vähän että ne voitaisiin joskus poistaa kirurgisesti. Olen lukenut että näkyviä syyliä aiheuttavat tyypit eivät yleensä aiheuta syöpää, mutta mitä jos syylät eivät lähde pois? Voivatko ne olla vaarallisia kun niitä on useamman vuoden?

Lisäksi minua pelottaa kovasti papa-kokeen tulokset, jotka tulevat parin viikon sisällä. Vuosi sitten niitä ei otettu, joten nyt on jo kaksi vuotta kulut viime kerrasta, silloin tulos oli kylläkin normaali. Pelottaa vain että mitä jos tänä aikana on ehtinyt tapahtua joitakin muutoksia :( Jos minulla onkin näkyvän tyypin lisäksi jokin toinen tyyppi.. Harmittaa koko tauti ja sen ikuinen kesto, elän pysyvässä parisuhteessa ja olisi paljon mukavampaa kun ei tarvitsisi tällaisia miettiä ja pelätä että jos jokin päivä papasta ilmenee jotain pahaa..

Yhteistyössä