kondomin käyttö raskauden aikana?

Mulla kun oli tuossa rv13 todettu joku emätintulehdus, niin päätimme sitten miehen kanssa käyttää kondomia. Arvatkaa naurattiko, kun mentiin niitä ostamaan. oottelin kyllä sitten sivussa, ettei vaan olisi kassalta tullut kommenttia tyyliin "Eikö oo jo hiukan liian myöhäistä ruveta ehkäisy käyttämään?" :LOL:

No joka tapauksessa se mun emätintulehdus olikin enterokokki eli gynen mukaan ruuansulatuskanavasta lähtöisin, ja gyne sanoi, ettei ole mitään syytä käyttää kondomia. Päinvastoin, sekin nauroi, että ettehän yhdesä käyneet ostaas, kun tosiaan mun vauvamasu oli siinä vaihees jo ihan näkyvä :LOL:
 
Alkuperäinen kirjoittaja SuukkoSuulle:
Ei olla käytetty. Mut tuo perustuu kai siihen, et sperman se joku ainesosa voi aiheuttaa/pahentaa supistuksia ni jotkut käyttää sen vuoksi. Näi mä oon ymmärtäny.
Juu näin mullekin neuvolassa selitettiin..Spermassa on samaa ainetta (prostaglandiini), jota käytetään synnytyksen käynnistyksessä ja yhdyntä voi käynnistää täysiaikaisen raskauden. Eli normaalisti etenevässä raskaudessa ei ole mitään pelkoa, mutta jos on vaarana ennenaikainen synnytys, lääkäri voi määrätä kondomin käytön/yhdyntäkiellon. Tämä siis neuvolantädiltä kuultua :)
 
Meillä jouduttiin ottamaan käyttöön kun pikku-ukot aiheutti pahat supparit liian aikaisessa vaiheessa. Välissä oli seksikieltoa ja pari kertaa kokeiltiin keskeytettyä, mutta sitten tuli äippäpakkauksen kumit käyttöön :p Tyhmältähän se tuntuu, mutta eipä tarvinnut rakkaasta harrastuksesta kokonaan luopua :LOL:

Nyt onneksi viikkoja jo 34+2 joten kohta voi hyvillä mielin harrastella normaaliin tapaan eikä haittaa vaikka synnytys käynnistyisikin :D
 

Yhteistyössä