Kommentteja mun päivän syömisistä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "pikkasen pläski"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

"pikkasen pläski"

Vieras
Tarkoitus pudottaa painoa..

Aamupala:
ruisleipä + oivariini
hedelmärahkaa 2-3dl (rahkaa, kermaviiliä, appelsiinia, banaania, vaniljasokeria)

Lounas:
Kalaa/kanaa/lihaa + vihersalaatti (salaatteja, kurkkua, hunajamelonia, fetaa, öljyä)
Joskus vielä ruisleipä lisänä

Päivällinen:
sama kuin lounas, ilman ruisleipää

Iltapala:
hedelmärahkaa 2-3dl
joskus ruisleipä lisänä (urheilupäivinä yleensä)

Vettä/vichyä ja maitokahvia menee lisäksi pitkin päivää.

Pyrin lenkkeileen 1-1,5h vähintään 3krt viikossa. Hölkkään myös joskus 15-30min pyrähdyksiä.

Aika vähän syöt, ruisleipää ainakin lisäisin. Rahkassa pisti silmään sokerin määrä, aika paljon tulee maitosokeria, hedelmäsokeria (erityisesti banaanissa) ja sitten vielä tavan sokeria.

Missä välipala? Entä illan proteiinit?

kuituja lisää, rahkanmäärä pienemmäksi, oivariini floraksi,

5 ateriaa päivässä eli aamiainen, lounas, päivällinen + 2 kevyttä välipalaa.

lautasesta puolet kasviksia, 1/4 perunaa, pastaa tai riisiä ( täysjyvä) ja loppu 1/4 lihaa, kalaa, kanaa

Onhan tuossa aika paljon ruokaa. Itse ainakin jättäisin toisen ruuan pois.
Ehkä mä oon sitten henkisesti läski tai sä oot syömishäiriöinen.

Miksi kermaviiliä rahkan sekaaan?
Yhdeksi päiväksi kuulostaa hyvältä, vaihtelisin pidemmällä aikavälillä proteiinin lähteitä ja enemmän rasvaa, esim avocadosta tai pähkinöistä.
Vaihtelua treeniin, esim puntille, uimaan tai jumppa+venyttelytunnille.

Ihan normaalille kuulostaa. Tosin annoskoothan ei tuossa käy ilm, joten on mahdotonta sanoa syötkö paljon vai vähäni. Ainoa kummallisuus on kermaviili rahkassa. Miksi ihmeessä? Kokeile sen tilalla maustamatonta jogurttia, koska kermaviilissä on runsaasti rasvaa = paljon kaloreita. Jättäisin myös sokerin pois rahkasta.

Minusta ruokavaliosi kuulostaa vähän tylsälle. Syötkö koskaan esimerkiksi keittoja?

Oivariinia en vaihda (voita kyllä joskus käytän). Flora on yhden molekyylin päässä muovista ;) Syömme puhdasta ruokaa, jos näin voisi sanoa.
Perunaa/riisiä/pastaa en ole juuri koskaan syönyt. Ei vaan mene alas :X Joskus saatan puolidesiä ottaa ruoalle, mutta harvemmin sitäkään. 100%:lla ruisleivällä olen "korvannut" niitä tai kasviksilla.
Salaattia on min. puolet lautasesta, 1/4 protskua.

Puuroa voisikin kokeilla vaihteluksi aamuihin, ja siihen raejuustoa lisukkeeksi.

Iltapalaksi menee joskus lounaalta jäänyttä salaattia + protskut.

[QUOTE="Omppu";26105137]Ihan normaalille kuulostaa. Tosin annoskoothan ei tuossa käy ilm, joten on mahdotonta sanoa syötkö paljon vai vähäni. Ainoa kummallisuus on kermaviili rahkassa. Miksi ihmeessä? Kokeile sen tilalla maustamatonta jogurttia, koska kermaviilissä on runsaasti rasvaa = paljon kaloreita. Jättäisin myös sokerin pois rahkasta.

Minusta ruokavaliosi kuulostaa vähän tylsälle. Syötkö koskaan esimerkiksi keittoja?[/QUOTE]

Juu siis syödään todella erilaisia ruokia. Tuo vain nyt oli yhden päivän esimerkki. On keittoja, patoja jne.. Kermaviilissä ei tietääkseni kyllä ole runsaasti rasvaa.. Ja käytän sitä siksi, kun on niiiiiiiiin hyvää rahkan kanssa :P

Itse syön ekaa kertaa duunissa safkiksella patongin/salaatin ja seuraavan kerran kotona kun mies laittaa ruokaa, siinä se. Sillontällön illalla jos siltä tuntuu. Eikä ole mitään ongelmia jaksaa. Kannattaa olla laiha. ;D

Yhteistyössä